Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-05@21:43:17 GMT

نقل‌وانتقال چک‌های جدید چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۶۲۶۸

نقل‌وانتقال چک‌های جدید چگونه است؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، آمنه نادعلی‌زاده در یک برنامه تلویزیونی گفت: براساس قانون جدید چک، صادرکننده چک باید آن را در سامانه صیاد ثبت کند و بعد آن را تحویل گیرنده چک دهد. گیرنده نیز باید با مراجعه به سامانه صیاد، استعلام لازم را به عمل آورد و از این موضوع که چک برای او ثبت شده است، اطمینان حاصل کند و اگر مواردی که بر روی فیزیک چک درج شده، با آنچه در سامانه ثبت شده، تطابق داشته باشد، مراتب تأیید خود را اعلام کند و در صورت عدم تأیید، مراتب را اعلام کند و برگه چک را تحویل صادرکننده بدهد تا اصلاحات انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از اینکه گیرنده مراتب تأیید چک را در سامانه صیاد انجام داد، می‌تواند به بانک برود و آن را نقد کند یا آن را به شخص دیگری منتقل کند.

در ادامه سخنگوی اجرای قانون چک گفت: برای انتقال چک به شخص دیگر، گیرنده چک با مراجعه به سامانه صیاد، هویت گیرنده جدید یا همان شخص ثالث را در سامانه صیاد ثبت می‌کند و چک را تحویل شخص ثالث می‌دهد. شخص ثالث نیز با مراجعه به سامانه صیاد باید، استعلام لازم را درباره چک به عمل آورد و می تواند چک را تأیید کند و  در نهایت آن را نقد یا منتقل کند.

پربیننده ترین ذخایر ارزی کشور وضعیت خوبی دارد/ کاهش نرخ سود بانکی در دستور کار نیست همتی: بازار ارز ٢٠هزار تومانی را دوباره می‌بیند همتی: نباید شوک قیمتی به جامعه وارد کنیم کاهش نرخ بهره بین بانکی طی روزهای آینده اخذ خسارات از کره‌ای‌ها بابت پول‌های بلوکه‌ای

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چک بانکی سامانه صیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۶۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵ جامعه در سال جاری ادامه دارد.

به گزارش مشرق، محمد مهدی ناصحی افزود: همه افرادی که در سال گذشته در دهک یک تا ۵ جامعه بیمه رایگان شدند، همچنان از بیمه رایگان سلامت بهره‌مند خواهند بود. اعتبار بیمه نامه آنها به صورت خودکار و الکترونیک تمدید شده است.

وی ادامه داد: دهک‌های ۶ تا ۹ در سال جاری از تخفیف در پرداخت حق بیمه برخوردارند که در دهک ۶، ۲۰ درصد حق بیمه، در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه، در دهک ۸، ۴۰ درصد حق بیمه و در دهک ۹، ۵۰ درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند.

ناصحی با بیان اینکه افراد برای تمدید اعتبار بیمه سلامت نیازی به مراجعه حضوری ندارند، گفت: بیمه شدگان با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت به نشانی bimesalamatiranian.ir می‌توانند از جزئیات بیمه همگانی خود مطلع شوند.

وی ادامه داد: هزینه حق بیمه افراد در کشور بسیار پایین است و افراد فاقد بیمه یا از طریق این سامانه اقدام کنند و یا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی رابطه بین روده و آلزایمر را کشف کرد!
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • مهاجمی مثل من دیگر در فوتبال ایران پیدا نمی‌شود | در مورد بازی با استقلال من تصمیم گیرنده نیستم
  • تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ آغاز ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب
  • آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی
  • امروز، پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر
  • هوش مصنوعی در جستجوی راز آلزایمر: ارتباط بین روده و مغز!
  • هوش مصنوعی در جستجوی راز آلزایمر: کاوش در ارتباط بین روده و مغز!
  • امیرعبداللهیان: ایرانیانی که نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد، از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند