Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس هیئت عامل ایمیدرو تاکید کرد: برای تحقق اهداف زنجیره فولاد، نیازمند انسجام و هماهنگی بیشتری درون اجزای این زنجیره هستیم.
به گزارش خبرگزاری آریا از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، آقای وجیه اله جعفری امروز در هفتمین همایش استیل پرایس در جمع مدیران و کارشناسان صنعت فولاد، تصریح کرد: برای برنامه ریزی دقیق و عملیاتی، ارتباط بیشتر و سازمان یافته از بخش‌های بالادستی همچون اکتشاف تا حلقه‌های پایین زنجیره، ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی چنین انسجامی را سبب ساز توسعه، رشد اشتغال و سرمایه گذاری دانست و افزود: با فعالیت سیستمی و سازماندهی مطلوب بین اجزای زنجیره، می‌توان اهداف توسعه‌ای بخش معدن و صنایع معدنی و به ویژه فولاد را محقق کرد.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو مهمترین نیاز فعلی زنجیره فولاد را اکتشاف ذکر کرد و گفت: بیشترین حفاری صورت گرفته در طول یکسال در محدوده 150 هزار متر بوده، اما اکنون ایمیدرو با فعال سازی توانمندی‌های داخلی برنامه افزایش قابل توجه حفاری را پیش رو دارد.
جعفری با اشاره به پهنه‌ها و آنومالی‌های کشف شده سال‌های اخیر، ادامه داد: با احتساب فعالیت بخش خصوصی و ورود ماشین آلات جدید، باید در گام بعدی به فکر حفاری در مقیاس‌های بالا باشیم تا بدین ترتیب زمینه تامین مواد اولیه مورد نیاز زنجیره فولاد و دیگر زنجیره‌های مواد معدنی فراهم شود.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: ایمیدرو از حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی و کنسرسیوم‌های اکتشاف استقبال می‌کند و در این میان حضور نخبگان برای بهره گیری از دانش روز، اهمیت به سزایی دارد.

نیاز بخش ریلی و برق
وی همچنین اهمیت زیرساخت‌ها را یادآور شد و افزود: تحقق اهداف 1404 در این بخش به 9.5 میلیارد یورو نیاز دارد که 3.8 میلیارد مربوط به بخش ریلی و 2.8 میلیارد یورو مربوط به حوزه تامین برق است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: خوشبختانه سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی در حوزه آب ثمر بخش بوده و فاز نخست خط انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی افتتاح شده و قرار است پس از رسیدن این خط به سرچشمه کرمان و چادرملو در یزد، فاز‌های جدیدی اجرایی شود.
جعفری با تاکید بر اینکه شرکت‌های بزرگ از جمله گل گهر، چادر ملو و ملی مس در توسعه زیرساخت‌ها پیشرو بوده اند، گفت: هدایت نقدینگی این شرکت‌ها به توسعه و همکاری با شرکت‌های کوچک برای تحقق اهداف زنجیره فولاد، جزو سیاست‌های ایمیدرو محسوب می‌شود.
وی همچنین به اهداف نوآورانه زنجیره فولاد اشاره کرد و افزود: طی 20 سال اخیر شاهد تغییرات گسترده‌ای در تولید گرید‌های مختلف فولادی بوده ایم و امروزه تولید محصولات سبک با استحکام بالا مورد نیاز بازار است.
به گفته جعفری، شرکت‌های فولادی توانسته اند تا 61 درصد مصرف انرژی را کاهش دهند.
وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته و سیاست‌های اجرا شده در صنعت فولاد، شاهد بومی سازی 60 تا 81 درصدی بوده ایم.

افزایش ظرفیت‌های تولید
رئیس هیئت عامل ایمیدرو با تاکید بر اینکه به اهداف توسعه‌ای 1404 دست خواهیم یافت، گفت: تا پایان سال گذشته ظرفیت تولید کنسانتره 57.6 میلیون تن، گندله 47 میلیون تن، آهن اسفنجی 35.3 میلیون تن و فولاد خام 37 میلیون تن بوده است که تا پایان امسال این ارقام رشد خواند داشت.
جعفری افزود: تا پایان سال 99 ظرفیت تولید کنسانتره آهن 7.5 میلیون تن، گندله سنگ آهن 15 میلیون تن، آهن اسفنجی 1.7 میلیون تن و شمش فولاد 5.7 میلیون تن افزوده می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به افزایش ظرفیت‌های تولید در صنایع معدنی پرداخت که طی سال‌های 92 تا 98 محقق شده است.
به گفته جعفری، طی 9 ماه امسال، تولید محصولات فولادی 10 درصد، شمش 12 درصد، آهن اسفنجی 9 درصد و گندله سنگ آهن 11 درصد رشد داشته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحقق اهداف فولاد هیئت عامل ایمیدرو زنجیره فولاد تحقق اهداف میلیون تن شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۶۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های و اهداف شرکت گلتاش در سال ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت گلتاش با تشریح برنامه ها و اهداف این شرکت در سال ۱۴۰۳ گفت: افزایش سرمایه ١٣١ درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران در سال ۱۴۰۳ انجام خواهد شد. - اخبار بازار -

مهرداد فیض پور مدیر عامل شرکت گلتاش در گفتگوی اختصاصی با بیدنا، مهمترین برنامه های این شرکت در سال 1403 را تشریح کرد وگفت: با توجه به رویکرد مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر مبنی بر دستیابی به تولید، فروش و سود حداکثری، شرکت گلتاش در سال 1403 تولید و فروش 60 هزار تن محصول نهایی را در دستور کار قرار داده است که پیش بینی می شود سود خالص 230ئمیلیارد تومانی را کسب کند.

وی توسعه صادرات را از برنامه های دیگر این شرکت در سال پیش رو ارزیابی کرد و گفت: افزایش صادرات باتناژ 6500 تن محصول نهایی جز اهداف صادراتی شرکت گلتاش خواهد بود.

فیض پور با بیان اینکه کاهش قیمت تمام شده، افزایش سود آوری و افزایش کیفیت از برنامه های شرکت است ادامه داد: سرمایه گذاری در پروژه های سرمایه ای بالغ بر 100 میلیارد تومان شامل بهسازی سالن‌ها و ساختمان اداری و تولیدی، نصب و راه‌اندازی سیستم اعلان و اطفای حریق، تکمیل سایت گلبو، خرید دستگاه تیوپ خمیردندان، خرید دستگاه بادکن بطری و گالن‌های 10 و 20 لیتری، خرید دستگاه‌های تزریق، خرید دستگاه یو آی دی لیبل زن شامپو شبنم و خرید دستگاه ساشه برای محصولات هتلی و کرم از مهمترین اقدامات برای دستیابی به تولید و فروش حداکثری خواهد بود.

وی در مورد  ری‌برندینگ برخی از محصولات نیز گفت: بسته بندی خمیردندان ها و شامپوهای سیو تغییر و طراحی آن متناسب با بازار روز خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی است
  • برنامه های و اهداف شرکت گلتاش در سال ۱۴۰۳
  • فولاد مبارکه؛ دارنده کامل‌ترین زنجیره تولید ورق‌های فولادی
  • اهداف فولاد مبارکه در زمینه کاهش حوادث بسیار متعالی است
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • تعلیم و تربیت احیاکننده تمدن عظیم اسلامی است
  • ارتباط هدفمند و توازن‌محور بین صنعت و دانشگاه تقویت شود