Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-30@18:05:21 GMT

جزئیات درآمد زایی لیونل مسی برای بارسلونا

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۶۳۷۴

جزئیات درآمد زایی لیونل مسی برای بارسلونا

لیونل مسی چه ارزشی دارد؟ یک محاسبه می گوید ۱۷۵ میلیون دلار در هر فصل!

مسی : پول به شما این امکان را می دهد که بهتر زندگی کنید ، اما این چیزی نیست که برای من الهام بخش باشد. من زندگی می کنم تا فوتبال بازی کنم. من برای تیمم بازی می کنم نه برای خودم.

 اختصاصی طرفداری | روز گذشته روزنامه ال موندو چاپ مادرید طی یک حرکت غیرقانونی و در جهت تخریب وجهه محبوب و مورد پرستش لیونل مسی، اقدام به انتشار آخرین قرارداد امضا شده توسط این بازیکن با باشگاه بارسلونا کرد و مشخص شد که لیونل مسی با احتساب بندها و پاداش ها و حقوق خود مبلغ ۵۵۵ میلیون یورو را در ۴ سال دریافت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رقمی که بالاترین نرخ دستمزد در تاریخ ورزش است. عده زیادی بدون اطلاع از میزان درآمد زایی نابغه آرژانتینی برای بارسلونا ، علت اصلی قرار گرفتن آبی و شرابی ها در آستانه ورشکستگی را، مبلغ هنگفت این قرارداد می دانند. آنچه مشخص است عده ای از داخل باشگاه به قصد برهم زدن تمرکز لئو و در ادامه اقدامات مدیریت قبلی در راستای تخریب کامل باشگاه قرارداد مسی را در اختیار روزنامه های چاپ مادرید قرار داده اند و قصد برهم زدن آرامش فعلی تیم تحت هدایت کومان را دارند. یکی از دلایل اثبات این ادعا این است که قرارداد لیونل مسی توسط روزنامه نگاری از شبکه Peña Tusquets که فقط یک هفته پیش افتتاح شد لو رفته است. این قرارداد توسط مارتی سبایس ، یکی از اعضای Barcelona Peña del Circulo Ecuestre ، لو رفته است. هفته گذشته Peña Tusquets به طور رسمی توسط رئیس موقت باشگاه بارسلونا ، کارلس توسکتس افتتاح شد. خود توسکتس گفت که ترک مسی در تابستان گذشته به نفع بلوگرانا بود.

در این مطلب قصد داریم ریز جزئیات میزان درآمد زایی لیونل مسی و کارایی فنی او را مورد مطالعه قرار دهیم.

شیوع ویروس چینی کرونا و مشکلات پیش بینی نشده ناشی از آن، تمامی پیش بینی ها و برنامه ریزی های مدیران باشگاه های فوتبال را تحت تاثیر قرار داده است و باشگاه بارسلونا نیز ازین قاعده مستثنی نیست. در این مطلب علل مشکلات اقتصادی بارسلونا به طور دقیق بیان شده است. عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه ها، کاهش حق پخش تلویزیونی، بسته شدن موزه ها و فروشگاه های باشگاه و عدم پایبندی اسپانسرها همگی دست به دست هم دادند تا بلوگرانا در یک ضرر ۴۴۸ میلیون یورویی فرو برود و اگر تا پایان تیرماه ۲۳۸ میلیون یورو از بدهی هایش را نپردازد رسما دچار ورشکستگی می شود. البته بعد از مشخص شدن رییس جدید و اضافه شدن اسپانسرهای جدید و فروش بازیکنانی نظیر کوتینیو و اجاره دادن نام ورزشگاه به مدت چند سال، تمام بدهی های باشگاه پرداخت می شود اما نکته اینجاست که آیا لئو دلیل این ضرر و زیان ها است؟

‏به گفته میگل، روزنامه نگار As، مشکل بارسا حقوق مسی نیست بلکه هزینه بازیکنانی است که با مبالغ گزاف خریداری شدند و کارایی مثبتی برای تیم نداشتند.

با نگاه به قرارداد های بازیکنانی که پس از فروش نیمار جدب شدند در میابیم که كوتینیو ۲۰۸ میلیون یورو در ۳ سال، گریزمن ۲۱۰ میلیون یورو در ۲ سال و دمبله ۲۰۵ میلیون یورو در ۴ سال دریافت کرده اند که در مجموع ۶۲۳ میلیون یورو می شود که رقم هنگفتی است. طبق بررسی مت بالوانز، معاون تحلیلی در یک شرکت مشاوره داده در ورزش، میزان سودآوری (فروش پیراهن، حق پخش تصویر و اسپانسرها) کوتینیو در ۳ سال اخیر ۶۸ میلیون یورو، گریزمان در ۲ سال اخیر ۷۹ میلیون یورو و دمبله در ۴ سال اخیر ۷۴ میلیون یورو بوده است که در مجموع ۲۲۱ میلیون دلار است.

به گزارش مت بالوانز، هر ساله حدود ۲ میلیون پیراهن مسی با قیمت های ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار فروخته می شود. تیم ها معمولاً ۱۵ درصد درآمد حاصل از پوشاک را خالص می کنند ، بنابراین لئو به تنهایی ۴۵ میلیون دلار فقط از فروش پیراهن در هر فصل به بارسلونا سود می رساند.

بالوانز می گوید شما همچنین می توانید به درآمد بارسلونا نگاه کنید که در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۹۶۰ میلیون دلار بود. با فرض اینکه یازده بازیکن فیکس ترکیب باشگاه به اندازه مساوی پیراهن هایشان فروش رفته باشد(که مطمئنا اینگونه نیست) ارزش مسی حدود ۸۷ میلیون دلار خواهد بود که این رقم فقط شامل فروش پیراهن او در یک فصل است و در مجموع ۴ فصل این رقم ۳۴۸ میلیون دلار است. یک حساب سرانگشتی کوچک انجام دهید و تصور کنید که سهم مسی در فروش بلیط ، حق پخش تلویزیونی و حمایت مالی اسپانسرها به خاطر حضور او در بارسلونا واقعاً بیش از چند برابر یک بازیکن متوسط ​​بارسلونا است و می توان نتیجه گرفت که ارزش مسی سالانه حدود ۱۷۵ میلیون دلار است. این مبلغ سرسام آور است ، اما دور از آنچه ترانسفرمارکت در گذشته ارزش مسی را ثابت کرده است، نیست.

در سال ۲۰۱۸، وب سایت فیفا ارزش او را ۱۹۸ میلیون دلار ارزیابی کرد. ارزش بازار فعلی وی ۱۲۳ میلیون دلار است. با استفاده از همین منطق ، احتمالاً خروج مسی می تواند جایگاه بارسلونا را به عنوان ثروتمندترین باشگاه فوتبال به پایان برساند. و این امر به هر تیمی که تصمیم به جذب این بازیکن ۳۳ ساله دارد که مترادف با موفقیت های بارسا در سالهای اخیر در داخل و خارج از زمین است، باعث افزایش قابل توجه درآمد خواهد شد. منچستر سیتی، که در حال حاضر جدی ترین مشتری او است، در لیگ پول فوتبال Deloitte در رده ششم قرار دارد.

لیونل مسی در تبلیغ کیت ۲۰۲۱ بارسلونا

طبق گفته بالوانز، میزان سودآوری لئو در هرفصل ۱۷۵ میلیون دلار است که در مجموع چهار فصل ۷۰۰ میلیون دلار برای بارسلونا سودآوری داشته است. مبلغ قراردادی که دیروز منتشر شد ۵۵۵ میلیون دلار بود که با کم کردن مالیات آن میزان دریافتی خالص مسی در ۴ فصل حدود ۲۷۷ میلیون دلار بوده است. میزان دریافتی خالص مسی در هرفصل ۶۹.۷ میلیون دلار بوده است در حالی که کوتینیو در هر فصل ۳۴.۶، گریزمان در هر فصل ۵۲.۵ و دمبله در هر فصل ۲۵.۵ میلیون دلار به صورت خالص دریافتی داشته اند.

در مقایسه با میزان سودآوری، مسی به مراتب مبلغ کمتری از سه بازیکن نامبرده دریافت کرده است.

خوان لاپورتا، رییس سابق بارسلونا و نامزد انتخاباتی ریاست باشگاه درباره سودآوری لئو می گوید:

وضعیت بد اقتصادی به دلیل قرارداد مسی نیست. حضور مسی به این معنی است که ما بیش از آنچه هزینه می کنیم دریافت می کنیم. با تشکر از او ، یک سوم از درآمد بارسلونا به خاطر حضور وی است.

۸ تا از ۱۰ تیشرت فروخته شده با شماره مسی است. اگر حقیقت بارسلونا را می دانیم ، باید برای ما واضح باشد که مسی باید ادامه دهد ، زیرا به بازگشت اقتصاد باشگاه به روال عادی و پروژه ورزشی ما کمک میکند. البته بازسازی پروژه ورزشی با لئو بسیار آسان تر است. من یک تیم اقتصادی دارم و گزارشی را منتشر کردیم که ثابت شد یک سوم درآمد بارسا به مسی برمی گردد. دلیل ضررهای اخیر باشگاه مسی نیست چون هیئت مدیره قبلی باشگاه پس از فروش نیمار فکرشان را از دست دادند.

گلزن ترین بازیکنان بلوگرانا از زمانی که مسی قراردادش را در سال 2017 امضا کرده است:

مسی ۱۷۳ گل و ۹۶ پاس گل

سوارز ۱۰۱ گل و ۴۹ پاس گل

آنتوان گریزمان ۲۵ گل و ۱۶ پاس گل

عثمان دمبله ۲۴ گل و ۱۳ پاس گل

فیلیپه کوتینیو ۲۱ گل و ۱۹ پاس گل

با توجه به آمار بالا درمیابیم که تاثیر فنی لیونل مسی دست کمی از تاثیر اقتصادی او برای بارسلونا ندارد و مرد اول باشگاه در سالهای اخیر بوده است.

لیونل مسی، رکورددار کسب پیچیچی

با توجه به میزان سودآوری بارسلونا این سوال پیش می آید که چرا بلوگرانا در معرض خطر ورشکستگی قرار دارد؟

دلیل اول میزان بالای دستمزدهاست به طوری که بیشترین میزان دستمزد در سطح اروپا را بازیکنان بلوگرانا دریافت می کنند.

با شیوع ویروس کرونا دستمزدهای باشگاه بارسلونا کاهشی ۱۰ درصدی داشت و ۵۵ میلیون یورو صرفه جویی شد تا میزان دستمزد پرداختی بارسلونا به ۴۸۷ میلیون یورو برسد. دستمزد اعضای تیم فوتبال بارسلونا ۴۴۳ میلیون یورو و دستمزد سایر تیم های ورزشی بارسلونا ۴۴ میلیون یورو بوده است. سایر هزینه ها نیز کاهشی ۱۰ درصدی داشتند و از ۲۳۹ میلیون یورو به ۲۱۶ میلیون یورو رسیدند. با این حال میزان استهلاک و کاهش ارزش بازیکنان بارسلونا، افزایشی ۳۱ میلیون یورویی داشت و به ۱۷۴ میلیون یورو رسید. گرچه رئال مادرید و اتلتیکو مادرید هم به خاطر شیوع ویروس کرونا افت درآمد داشتند اما در نهایت سود و ضرر آن ها سر به سر شد. این یعنی ضرر ۹۷ میلیون یورویی بارسلونا مسئله ای کاملا مشخص است.

بارسلونا نه تنها در اسپانیا بلکه در اروپا هم بیشترین میزان دستمزد را به بازیکنانش می دهد، مجموع دستمزدهای ۵۰۱ میلیون یورویی بارسلونا در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ با اختلاف نسبت به سایر تیم ها بالاترین بود. بارسلونا در آن فصل با اختلافی وحشتناک، بالاتر از منچستریونایتد با ۳۷۷ میلیون یورو، پاری سن ژرمن با ۳۷۱ میلیون یورو، رئال مادرید با ۳۶۲ میلیون یورو، منچسترسیتی با ۳۵۸ میلیون یورو، بایرن مونیخ با ۳۵۶ میلیون یورو و لیورپول ۳۵۲ میلیون یورو، بیشترین دستمزد پرداختی را داشت. 

نمودار پرداخت دستمزد در تیم های بزرگ اروپایی

دلیل دوم، شیوع ویروس کرونا و پیش رفتن اوضاع برخلاف برنامه ریزی های مدیریت بوده است.

مشخصا ویروس کرونا تاثیر منفی گسترده ای در جوانب مالی تیم های سراسر دنیا در فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ داشته است. بسیاری از باشگاه های مطرح اروپا، ضررهای وحشتناکی را گزارش کرده اند؛ برای مثال، رم ۲۰۴ میلیون یورو، میلان ۱۹۵ میلیون یورو، اورتون ۱۵۸ میلیون یورو، اینتر ۱۰۰ میلیون یورو، یوونتوس ۹۰ میلیون یورو و تاتنهام ۷۲ میلیون یورو ضرر کرده اند و این یعنی بارسلونا تنها تیمی نیست که با ضررهای سنگینی روبرو شده است و اگر مشکلات پیش بینی نشده ناشی از کرونا نبود، بلوگرانا روند رو به رشد اقتصادی خود را ادامه میداد و مشکلی بابت هزینه های جاری نداشت.

بارسلونا مصرانه تاکید داشت بدون شیوع ویروس کرونا، به جای ضرر ۱۲۸ میلیون یورویی در فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰، سودی ۲ میلیون یورویی کسب می کرد. بارسلونا از فروش بازیکنانش در تابستان ۲۰۲۰، سودی ۷۳ میلیون یورویی کسب کرد. آن ها در تابستان ۲۰۲۰، مالکوم را به زنیت، آرتور را به یوونتوس، کارلس پرز را به رم، کوکوریا را به ختافه و رویز را به براگا فروختند و این خوب به نظر می رسد اما مبالغ فروش آن ها نسبت به اتلتیکو مادرید و رئال مادرید پایین تر بوده است. رئال مادرید و اتلتیکو مادرید از فروش بازیکنان خود به ترتیب ۱۰۱ میلیون یورو و ۱۳۶ میلیون یورو کسب کردند.

پیش از این ضرر ۱۲۸ میلیون یورویی، بارسلونا هشت سال متوالی گزارش سود را در پایان سال مالی داده بود و آخرین ضرر آن ها مربوط به سال ۲۰۱۰ بود که ۸۳ میلیون یورو ضرر کردند.

بارسلونا قرارداد اسپانسر پیراهن خود با کمپانی راکوتن را یک سال دیگر و تا ژوئن ۲۰۲۲ تمدید کرده است اما گزارش ها حاکی از آنند که ارزش این قرارداد از ۵۰ میلیون یورو به ۳۳ میلیون یورو کاهش یافته است. قرارداد به ارزش سالانه ۱۰۵ میلیون یورو با کمپانی نایکی تا سال ۲۰۲۸ ادامه دارد و خیال بارسا از بابت نایکی راحت است. این در حالی است که قرارداد همکاری با بکو (اسپانسر روی آستین پیراهن اصلی و اسپانسر اصلی پیراهن تمرین) به ارزش ۱۹ میلیون یورو در سال ۲۰۲۱ منقضی خواهد شد.

مدیریت افتضاح بارتومئو، دلیل اوضاع فعلی بلوگرانا

دلیل سوم دریافت دو وام با مبالغ ۱۲۰ میلیون یورو و ۲۷۰ میلیون یورو است که بزرگترین بدهی بارسلونا محسوب می شوند.

وام ۱۲۰ میلیون یورویی برای جذب آنتوان گریزمان از روخی بلانکوس است که برخلاف کوتینیو و دمبله از درآمدهای باشگاه جذب نشده است.

وام دوم نیز مربوط به اجرای پروژه اسپای بارسا می باشد که با استعفای بارتومئو و هیئت مدیره اش، بلاتکلیف مانده است.

نتیجه گیری: میزان حقوق دریافتی لیونل مسی در برابر میزان سودآوری اش و کاربرد فنی او در مستطیل سبز برای آبی و شرابی ها معقول به نظر می رسد و دلیل در معرض خطر ورشکستگی قرار گرفتن بلوگرانا، مدیریت بسیار ضعیف، شیوع ویروس کرونا، بی تجربگی در فروش بازیکنان و جذب بازیکنان ناکارآمد و پرداخت حقوق های هنگفت است.

اخبار داغ 

میلیچ تا طلبش را نگیرد به ایران بر نمی گردد! کنعانی زادگان پیشنهادات خارجی خود را تایید کرد تجاوز معاون وزیر صنعت به مریم زن شوهردار / 7 سال پیش قتل ناموسی با شلیک گلوله متفاوت ترین عکسی که از «رضا عطاران» دیده اید! رونالد کومان: افرادی هستند که می خواهند به بارسلونا و مسی ضربه بزنند آنتونی مارسیال و درخواست از منچستریونایتد برای تامین امنیت خود و خانواده اش

منبع: طرفداری

کلیدواژه: شیوع ویروس کرونا باشگاه بارسلونا میلیون دلار میلیون دلار میلیون یورو فروش بازیکنان میلیون یورویی میزان سودآوری برای بارسلونا میلیون یورو رئال مادرید لیونل مسی تیم ها پاس گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۶۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی

امیر جمشیدی ناظر گمرکات مازندران از افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات استان از تجارت خارجی خبر داد و گفت: در فروردین ماه امسال، ۴۳۵ هزار و ۲۲۹ تن کالا به ارزش۱۵۵میلیون و ۶۲۴ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد.

او افزود: ذرت دامی با ارزش ۹۶ میلیون دلار، جو دامی با ارزش ۲۰ میلیون دلار، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و نباتی با ۲۵ میلیون دلار، کک نفتی با ارزش ۳ میلیون دلار و چوب با۳ میلیون دلار مهم‌ترین اقلام عمده وارداتی به گمرکات مازندران در مدت یادشده هستند.

جمشیدی گفت: امارات حدودا ۲۲۶ هزار تن کالا به ارزش ۷۸ میلیون دلار، روسیه ۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ دلارمیلیون، ترکیه با ۱۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۱ میلیون دلار، انگلستان با سه هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیون و ۵۹۱ هزار دلار و سنگاپور با ۸ هزار تن کالا به ارزش ۲میلیون دلار پنج کشور اول طرف معامله در حوزه واردات به گمرکات مازندران بودند که در مجموع ۴۱۵ هزار تن از وزن و ۱۴۹ میلیون دلار از ارزش کالا‌های وارداتی گمرکات مازندران در فروردین ماه امسال مربوط به این کشور‌ها است.

او افزود:واردات کالا از این پنج کشور ۹۵ درصد از کل وزن و ۹۶درصد از کل ارزش واردات گمرکات مازندران را دربرمی‌گیرد.

جمشیدی با اشاره به واردات کالا‌های اساسی از گمرکات مازندران، گفت: طی این مدت ۴۱۳ هزارتن کالای اساسی شامل ذرت دامی، جو دامی، چربی‌ها وروغن‌های حیوانی و نباتی و خوراک آماده دام به ارزش ۱۴۲ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار از طریق کمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار وارد کشور شده که از نظر وزنی ۶۳ درصد و از نظر ارزشی ۲۷درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • نرخ جدید ارزها در مرکز مبادله ایران
  • تاریخ‌سازی تراشتگن در بارسا: بیخ گوش لیونل مسی!
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ قیمت امروز طلا و سکه
  • قیمت دلار امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلار مبادله‌ای ثابت ماند/ یورو رشد کرد
  • قطعی: بارسلونا پایان فصل در کره جنوبی
  • قیمت دلار امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
  • قیمت دلار امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳