Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@22:43:25 GMT

خدمات تخصصی سپاه به عشایر مرزدار ایلام آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۶۷۹۱

خدمات تخصصی سپاه به عشایر مرزدار ایلام آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جمال شاکرمی عصر روز دوشنبه در آغاز رزمایش بزرگ خدمت رسانی سپاه به عشایر مرزنشین در منطقه عملیاتی میمک اظهار کرد: عشایر همیشه در صف مقدم مبارزه بوده و هستند، اگر روزگاری در مناطق عملیاتی به همراه رزمندگان در دوران دفاع مقدس ایفای نقش کردند امروز نیز در جنگ اقتصادی ورود کرده و خدمات ارزنده‌ای را ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: به فرموده امام خمینی (ره) عشایر به عنوان ذخایر انقلاب، از ظرفیت و پتانسیل بالایی در مناطق مرزی برخوردار هستند که با تولیدات مختلف دامی علاوه بر اینکه در اقتصاد نقش مهمی را ایفا می‌کنند، می‌توانند بسیاری از مشکلات را هم مرتفع کنند.

سردار شاکرمی بیان کرد: در همین رابطه و به منظور توسعه امنیت در مناطق مرزی استان، پس از تشکیل قرارگاه، تیم‌های تخصصی برای بررسی مشکلات عشایر تشکیل شد تا در دهه مبارک فجر رزمایش چندجانبه ای را با همکاری مجموعه‌های مختلف از جمله امور عشایری، جهاد کشاورزی، حقوقی و قضائی در حوزه‌هایی همچون دامپزشکی، بهداشتی و کمک مومنانه در نقطه صفر مرزی به جامعه هدف ارائه کنند.

وی ادامه داد: همچنین در قالب طرح شهید سلیمانی و به منظور مقابله با کرونا، خانوارهای عشایری غربالگری خواهند شد و اگر خانواری نیاز به حمایت داشته باشد، سایر مراحل بعدی در دستور کار قرار می‌گیرد.

فرمانده سپاه ایلام اضافه کرد: عشایر حامی نظام هستند و تاکنون دشمن نه تنها نتوانسته از این قشر سوء استفاده کند، بلکه تابلوی زیبایی از ایثار و از خودگذشتگی و شهادت طلبی را از خود نشان داده‌اند.

وی گفت: امروز ما به عشایر عزیزمان می‌بالیم، به رغم اینکه دشمنان در نزدیکترین نقطه مرزی قرار دارند، اما نتوانستند به عشایر ما نزدیک شوند و این همان دلبستگی عمیق مرزداران به خاک سرخ شهیدان است.

وی افزود: این رزمایش آغاز همراهی و همدلی مسئولان با عشایر است و امیدواریم در سال‌های آتی رزمایش چند نقطه‌ای در سایر مناطق عشایری استان و به صورت همزمان برگزار کنیم.

کد خبر 5136667

منبع: مهر

کلیدواژه: عشایر ایلام سپاه ایلام ایلام دهه فجر ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه گرگان خطبه های نماز جمعه انقلاب اسلامی ایران آمار کرونا بوشهر شهرستان کرج شیراز لیگ برتر فوتبال ایران عکس استانها شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۶۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.

هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.

وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد