Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@22:22:32 GMT

پرورش ۶۵۰۶ رأس اسب در کرمان

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۶۹۱۶

پرورش ۶۵۰۶ رأس اسب در کرمان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، باقری، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: استان کرمان در زمینه پرورش اسب در کشور از استان‌های شاخص و پیشرو با جمعیت بالا محسوب می شود و در رده سوم قرار دارد.

او افزود: پرورش اسب در استان کرمان از رونق خاصی برخوردار است، به طوری که بیش از ۶ هزارو ۵۰۶ رأس اسب از نژاد‌های مختلف در حوزه شمال استان کرمان پرورش داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقری با بیان اینکه بیش از نیمی از اسب‌های موجود از نژاد‌های بومی  است که هویت تایید شده‌ای ندارند و در شهرستان‌های مختلف استان پراکنده اند و تحت عنوان بومی محلی شناخته می‌شوند، تصریح کرد: جمعیت تقریبی آن‌ها ۳ هزارو ۳۲۸ رأس است و سایر نژاد‌های شناخته شده در استان نصف دیگر اسب‌ها را شامل می‌شوند که به ترتیب اسب‌های نژاد عرب ایرانی ۸۷۰ رأس، اسب‌های نژاد کرد ۷۸۲ راس، اسب‌های دره شوری ۶۸۵ راس، اسب‌های عرب وارداتی ۲۷۵ راس، اسب‌های ترکمن ۲۱۸ راس و در مجموع با سایر نژاد‌ها (دوخون) ۳ هزارو ۱۷۸ راس هستند.

باقری تصریح کرد: بیشترین جمعیت اسب استان کرمان در حال حاضر به ترتیب در شهرستان‌های رفسنجان، کرمان، سیرجان، بم، شهربابک، زرند و... پرورش داده می‌شوند.

او بیان داشت: بیش از ۱۰۰ باشگاه سوارکاری در استان در این زمینه فعالیت می‌کنند که در مسابقات زیبایی اسب رتبه­های برتر کشوری (اول تا سوم) را دارا هستیم و این باشگاه‌ها عمدتا در شهرستان‌های رفسنجان، کرمان و سیرجان فعال هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: قریب به ۴ هزار راس از اسب‌های استان به همت فدراسیون سوارکاری، انجمن‌های مرتبط و صندوق بیمه میکروچیپ گذاری (سیستم شناسایی الكترونیكی حیوانات) شده اند و با توجه به برنامه ریزی‌های اخیر وزارتخانه در زمینه شناسایی و هویت گذاری دقیق اسب‌های کشور این امر به موسسه تحقیقات علوم دامی واگذار شده است که در این خصوص گروه‌های اعزامی از کشور برای نمونه گیری خون، آزمایش و تعیین اصالت به استان عزیمت و از نمونه‌های گرفته شده تاکنون ۲۶۰ راس هویت بخشی و ثبت شده است.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی پرورش اسب سوارکاری استان کرمان نژاد ها اسب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۶۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش موثر معلمان در مقابله با جنگ نرم دشمن

سردار نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، سردار بهروز جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان وحجت السلام عربپور نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان به مناسبت هفته معلم با مدیرکل آموزش‌و پرورش استان کرمان دیدار و گفت و گو کردند. 

سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این نشست با تبریک روز معلم گفت: معلمان سربازان گمنامی هستند که در مناطق سخت در حال تعلیم دانش آموزان هستند.

وی افزود: اهمیت معلمی و بحث تربیت آنقدر مهم است که مقام معظم رهبری این قشر را مهم‌ترین قشر دانستند.

سردار نظری تصریح کرد: این نشان دهنده این است که امروز ما وآینده کشورما دست معلمان است و هر چقدر این معلمین بر روی نسل ما کار کنند باعث بازدارندگی عملیات روانی دشمن و باز شدن گره‌های ذهنی نسل حال حاضر می‌شوند.

وی گفت: ما اعلام آمادگی می‌کنیم در تمام برنامه بخصوص بسیج دانش آموزی، راهیان نور، راهیان پیشرفت که باعث باز شدن گره‌های ذهنی دانش آموزان کمک کنیم تا آینده سازان خوب کشور شوند.

سردار نظری افزود: امیدواریم این هم افزایی بین سپاه و آموزش وپروش ادامه داشته باشد تا گام دوم انقلاب را برای نسل جوان محکم‌تر برداریم.

رضایی مدیر  کل آموزش و پرورش استان کرمان با تشکر از حضور سردار نظری و همراهانشان؛ گفت: بین مجموعه آموزش و پرورش و سپاه در سطح کشور و استان هیچ جدایی نیست و آموزش پروش سنگ بنایی توسعه ایران اسلامی است.

وی افزود: هیچ نهادی به اندازه آموزش و پرورش برای کشور نمی‌تواند مهم باشد. 

رضایی بیان کرد: اگر ما بتوانیم مسئله آموزش و پرورش را به عنوان مسئله اول کشور قراردهیم، کشور دیگر به هیچ مشکلی نمی‌خورد.

وی گفت: در بخش بسیج دانش آموزی و معلمی واقعا کار‌های فرهنگی خیلی خوبی صورت گرفته است و به قول امام جمعه استان کرمان، آموزش پرورش استان در ریل انقلاب حرکت می‌کند که در حادثه تروریستی کرمان، ۲۷ دانش آموز شهید، بیش‌از صد دانش آموز مجروح و دو معلم شهید شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • نقش موثر معلمان در مقابله با جنگ نرم دشمن
  • حمایت بیش از ۶۰۰۰ معلم کرمانی از ایتام 
  • جذب سهمیه ۱۲۸۰ معلم برای خراسان جنوبی
  • ۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی به چرخه آموزش برگشتند
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در کرمان را قبول نداریم
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در استان را قبول نداریم
  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • جشنواره اسب‌ دوانی ترکمن ۱۴۰۳ + تاریخچه Turkmen Racing Horse Festival
  • جشنواره اسب‌ دوانی ترکمن ۱۴۰۳+ تاریخچه Turkmen Racing Horse Festival