Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرهاد دژپسند عصر امروز در نشست دولت و بخش خصوصی افزود: این در حالی است که سال گذشته تنها ۲۶۵ هزار میلیارد تومان تامین مالی شد.

وی با اشاره به نزدیک شدن به پایان سال جاری، خاطرنشان کرد: سال آینده از نظرمالی سال بسیار مهمی است و امیدواریم تامین مالی در تمام بازارها هزاران میلیارد افزایش داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دژپسند با بیان اینکه در حال حاضر برآوردها نشان از بهبود در رشد اقتصادی دارد، تصریح کرد: جنگ اقتصادی یک سویه فعلی به کشور تحمیل شده است که آثاری را با خود به همراه داشت اما مهم این است که با همراهی قوای حاکمه و بخش خصوصی تا میزان مقدور فشار و رنج کاهش پیدا کرد.

به گفته وی، با تلاش بیشتر و اهتمام جدی باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا فعالیت های اقتصادی به رفاه عمومی منجر شود.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه عموم تصمیمات دولت در مجامع مختلف مشارکت بخش خصوصی را در خود به همراه دارد، تاکید کرد: بر همین اساس گوی سبقت صادرات غیر نفتی پس از انقلاب اسلامی از میزان صدور نفت خام ربوده شده است.

وی افزود: صادرات غیرنفتی پیش از انقلاب اسلامی سهمی دو درصدی داشته است اما اکنون برآوردها و پیش بینی ها اعداد قابل توجهی را نشان می دهد.

دژپسند با بیان اینکه پس از انقلاب بخش خصوصی مستقل عمل کرده و در این مدت وابسته به خارج یا حکومت نبوده است، اظهار داشت: در تلاش هستیم با حمایت این بخش مسیر رسیدن به اهداف انقلاب را کاهش دهیم و به زودی رسیدن به مقصد را جشن خواهیم گرفت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف انقلاب اسلامی افزایش مشارکت زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور بوده که بر اساس گزارش های ارائه شده در هیات دولت به این مهم دست یافته ایم و تبعیض جنسیتی مانند گذشته وجو ندارد.

کد خبر 582591 برچسب‌ها بورس تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بورس تهران بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۷۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،مرتضی افقه، استاد دانشگاه و اقتصاد دان گفت :به‌طور کلی دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بوده و حالا هم ضعیف است و تیم اقتصادی دولت تیم قدرتمندی نیست؛ چه مدیران بانک مرکزی و چه مدیران وزارت اقتصاد، اما به هر حال دولت اکنون که می‌گوید فروش نفت خوبی داریم، یعنی ارز هم در اختیار دارد و می‌تواند مدیریت کند اما در حوزه عرضه ارز با احتیاط رفتار می‌کند و در عرصه تقاضا هم قادر به مدیریت نیست.

هم‌میهن نوشت: این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد. در بسیاری از اقلام‌ها ارز آزاد برای واردات استفاده می‌شود؛ یعنی خود دولت بهتر از هر کسی می‌داند کشور فقط محدود به همان اقلامی نیست که ارز دولتی دریافت می‌کنند و بسیاری از کالاها با ارز غیررسمی خریداری می‌شوند حتی بعضی از اقلام اساسی. حتی می‌شود گفت ۸۰درصد از واردات ما با ارز آزاد است و من می‌گویم این حرف اگر نگوییم بچه‌گانه است اما حتماً غیرعلمی است.


۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900070

دیگر خبرها

  • خاندوزی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی با نرخ ترجیحی تأیید شد
  • مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد ؟
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد؟
  • خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف