Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@21:40:09 GMT

پرواز ارتفاع پایین «سوخو-24» روسیه نزدیک ناو آمریکایی

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۷۰۷۲

پرواز ارتفاع پایین «سوخو-24» روسیه نزدیک ناو آمریکایی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها از مانور یک جنگنده روسی در روز یکشنبه نزدیک یک فروند کشتی جنگی آمریکایی در دریای سیاه خبر دادند.

وبگاه «استرایپس» دوشنبه بعد از ظهر به وقت تهران گزارش داد یک جنگنده سوخو-24 روسیه روز یکشنبه نزدیک ناو «یو اس اس دانلد کوک» مستقر در دریای سیاه پرواز در ارتفاع پایین انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناوگان ششم دریایی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که سوخو-24 روسیه با پرواز در ارتفاع پایین و ایجاد صدای بسیار گوش خراش از نزدیک ناو شکن یو اس اس دانلد کوک گذشت. ناوگان ششم دریایی آمریکا افزود که این کشتی جنگی در آبهای بین‌المللی حرکت می‌کرد.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده که حضور در دریای سیاه برای اطمینان بخشی به متحدان این کشور در منطقه  و برقراری ثبات است. ناو دانالد کوک همراه با ناوشکن «یو اس اس پورتر» و کشتی سوخترسان «یو اس ان اس لارامی»  در دریای سیاه مستقر است.

نیروی دریایی آمریکا در حالی ورود ناوشکن خود به دریای سیاه را برای تقویت ناتو اعلام کرد که رسانه‌ها از فعال شدن سامانه ضد موشکی روسیه در منطقه خبر دادند.

ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی  روسیه بارها اعلام کرده که در حال پایش تحرکات کشتی‌های آمریکایی و دیگر اعضای  ناتو در منطقه است. وزارت دفاع روسیه  چندی قبل  به همین منظور از برگزاری رزمایش بزرگ در دریای سیاه خبر داد.

به گفته وزارت دفاع روسیه، ۲۰ کشتی جنگی به همراهی بالگردها و هواپیماهای نظامی ناوگان دریای سیاه این کشور در این رزمایش شرکت کردند.نیروهای مسلح روسیه در این رزمایش، نبرد دریایی و عملیات‌های پدافند هوایی و جنگال  را تمرین کردند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه آمریکا ارتفاع ناو آمریکایی سوخو24 دریای سیاه نیروی دریایی آمریکا دریایی آمریکا دریای سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۷۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان و آمریکا به توافق نزدیک شدند؟

به گزارش خبرآنلاین منابع آگاه اعلام کردند دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و عربستان درحال انجام بررسی‌های نهایی درباره توافقی درخصوص ضمانت‌های امنیتی آمریکا به عربستان و کمک به این کشور در زمینه هسته‌ای برای اهداف غیرنظامی هستند. این درحالی است که توافق عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و عربستان در چارچوب یک معامله بزرگ در منطقه هنوز دور از دسترس است.

طبق گزارش رأی الیوم، این منابع اعلام کردند مذاکره کنندگان آمریکایی و عربستانی در حال حاضر اولویت را به معاهده امنیتی دوجانبه‌ای می‌دهند که ممکن است بخشی از معامله بزرگتری باشد که به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ارائه می‌شود و وی باید تصمیم بگیرد که آیا امتیازهایی را برای تضمین عادی سازی تاریخی روابط با ریاض خواهد داد یا خیر.

به نقل از ایسنا متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پنجشنبه اعلام کرد: ما به توافقی درباره بخش آمریکایی-عربستانی معامله بسیار نزدیک هستیم. می‌توانیم در یک زمان بسیار کوتاه جزئیات را حل کنیم.

به گفته دیپلمات‌های خارجی در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و منابعی در واشنگتن احتمالا این بخش از طرح مربوط به ضمانت‌های رسمی آمریکا برای دفاع از عربستان و دستیابی عربستان به سلاح‌های آمریکایی پیشرفته‌تر باشد.

منابع آگاه پیش بینی کردند توافق امنیتی ریاض و واشنگتن شامل تبادل تکنولوژی‌های مدرن با ریاض از جمله تکنولوژی مربوط به هوش مصنوعی باشد.

یک مسئول آمریکایی اعلام کرد: پیش بینی می‌شود بندهای توافق ظرف چند هفته تکمیل شود.

این درحالی است که عربستان بر لزوم توقف جنگ غزه قبل از هرگونه صحبت درباره عادی سازی روابط با تل آویو تأکید دارد.

میلر گفت: عربستان توضیح داد تا زمانی که جنگ غزه ادامه دارد توافق عادی سازی روابطی وجود نخواهد داشت.

اخیرا آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا سفری به منطقه داشت و مذاکرات جداگانه‌ای با بنیامین نتانیاهو و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برگزار کرد.

از سوی دیگر روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، توماس فریدمن، تحلیلگر روزنامه نیویورک تایمز شروط عربستان را به عنوان بخشی از مذاکرات بین واشنگتن و ریاض برای عادی سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی فاش کرد.

این شروط عبارتند از ایجاد یک روند سه تا پنج ساله برای تشکیل کشور فلسطین، توقف شهرک سازی در کرانه باختری و عقب نشینی ارتش  رژیم صهیونیستی از غزه.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902358

دیگر خبرها

  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • سانحه برای هواناوهای ارتش آمریکا و جراحت ۳۰ ملوان و تفنگدار دریایی
  • محاصره اقتصادی اسرائیل در مدیترانه تکمیل می شود؟
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید
  • عربستان و آمریکا به توافق نزدیک شدند؟
  • فیلم/پرواز بمب‌افکن‌های روسی نزدیک مرز آمریکا
  • آمریکا مدعی سرنگونی سه پهپاد یمنی شد
  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی
  • ۴۱ درصد آمریکایی‌ها نگران وقوع جنگ داخلی هستند
  • نیروی دریایی آمریکا چند هواپیما و از چه انواعی در اختیار دارد؟ (+عکس)