Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-05@03:31:27 GMT

سرانجام قرارداد 630 دستگاه واگن مترو

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۷۱۳۴

سرانجام قرارداد 630 دستگاه واگن مترو

تین نیوز

معاون شهردار تهران توضیحاتی درباره سرانجام قرارداد 630 دستگاه واگن و افتتاح ایستگاه‌های جدید مترو ارائه داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، سید مناف هاشمی در حاشیه بازدید از ایستگاه‌های در حال تکمیل خط 7 مترو اظهارداشت: با وجود مشکلات متعددی که در سال جاری داشته‌ایم اما اتفاقات خوبی در شبکه مترو پایتخت رخ داده است که کلنگ زنی خط 10 مترو، آغاز عملیات اجرایی پایانه 50 هکتاری آزادگان، احداث ورودی‌های متعدد و همچنین بهره‌برداری از چند ایستگاه در خطوط 6 و 7 به همراه افتتاح‌هایی که تا پایان سال 1399 پیش رو داریم، نمونه‌ای از آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی بیان داشت: با این حال در صورت تزریق منابع مالی از محل سهم بودجه مصوب شهرداری در سال 99، انشاء‌ الله سرعت پیشرفت کار بیشتر هم خواهد شد واین در حالی است که البته ما خودمان به مشکلات مالی شهرداری تهران کاملاً واقف هستیم.

وی گفت: اما در کنار افتتاح ایستگاه‌ها و اقدامات دیگری که به آنها اشاره شد، خوشبختانه قرارداد 630 دستگاه واگن را از طریق جلسات متعدد با وزارت کشور دنبال کردیم که به نتایج امیدوار کننده‌ای هم رسیده‌ایم. از طرفی از محل ماده 19 قانون بودجه، مجوز مشارکت بخش خصوصی برای انعقاد قرارداد تولید 105 دستگاه واگن را دریافت داشتیم و برای تعمیرات و باز سازی 21 رام قطار نیز توافقات نهایی با سازمان برنامه و بودجه صورت پذیرفته است. قرارداد دیگری هم بین شرکت مترو و شرکت واگن‌سازی تهران در حال انعقاد است تا 105 دستگاه واگن هم از این طریق به ناوگان حمل و نقل ریلی افزوده شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: افزایش شمارگان واگن‌های مترو از آن جهت اهمیت بیشتری پیدا مییکند که با توسعه ایستگاه‌ها، قطعا نیازمند ناوگان حمل و نقلی پرشمارتری هستیم تا بتوان از ظرفیت جدید ایجاد شده، بهترین بهره‌برداری ممکن را کرد و سطح بهره‌وری شبکه موجود را ارتقا بخشید.

همچنین کاظمی اسفه، مدیرکل حوزه شهرداری تهران اظهارداشت: از آنجایی که مساله حمل و نقل عمومی به معنای انتفاع و بهره‌مندی عامه شهروندان از امکانات شهری بوده و در شرایط سخت اقتصادی کنونی، باری را از روی دوش مردم بر‌می‌دارد، این موضوع با حساسیت ویژه‌ای از سوی شهردار تهران دنبال می‌شود؛ ضمن اینکه تکمیل هر ایستگاه به معنای جمع شدن کارگاه آن ایستگاه بوده و این مهم کمک می‌کند تا محیط زندگی شهروندان به لحاظ بصری شرایط بهتری پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به مشکل کاهش نقدینگی شهرداری تهران و افزایش چند برابری هزینه‌ها، بحث تامین منابع مالیچی پروژهای شبکه مترو از طریق بودجه‌های غیر نقد را مطرح ساخت و افزود: در این زمینه جلسات متعددی تشکیل شده است و با پیگیری موضوع، هرکمکی که برای توسعه حمل و نقل عمومی از دستمان بر‌آید، دریغ نخواهیم کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مناف هاشمی شهرداری تهران دستگاه واگن حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۷۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌ه‌جایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ هادی زند از جابه‌جایی ۴۰ هزارو ۳۰۰ نفر از تماشاگران مسابقه فوتبال پرسپولیس و فولاد مبارکه سپاهان با این ناوگان خبر داد و درباره میزان جابه‌جایی مسافر توسط شبکه مترو تهران و حومه در این مسابقه گفت: ایستگاه ورزشگاه آزادی در خط پنج مترو چهارشنبه ۱۲اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مجموع رفت و برگشت پذیرای ۴۰هزارو ۳۰۰تماشاگر فوتبال بود.

وی افزود: در ساعات قبل از شروع بازی ۱۷هزار نفر با مترو به مجموعه ورزشی آزادی انتقال داده شدند و بعد از پایان این مسابقه نیز ۲۳هزارو ۳۰۰ نفر از تماشاگران به این ایستگاه مراجعه و از طریق مترو به ایستگاه تهران (صادقیه) و ایستگاه گلشهر منتقل شدند.

زند خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال مسافری و به منظور رفاه بیشتر تماشاگران و مسافران علاوه بر قطار‌های برنامه ریزی شده ۴ حرکت فوق‌العاده نیز اعزام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • ابهام در قرارداد زاکانی با چینی‌ها | واردات هزاران خودروی برقی با شرکت ساختمانی | تردید بزرگ که آیا اصلا قراردادی منعقد شده یا نه!
  • ابهام در قراردادهای زاکانی با چینی‌ها/ عضو شورای شهر: هنوز تردید داریم که آیا این قراردادها منعقد شده است یا خیر؟
  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند
  • انتقاد محسن هاشمی از زاکانی
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • جابه‌‌جایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو
  • جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو 
  • جابه‌ه‌جایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو