Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس شورای استان چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است آبفا استان تمهیداتی در اسرع وقت در مورد کمبود آب شرب شهر کاج با وجود چشمه‌های خروشان در شهرستان اردل انجام دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شهرکرد، حسینعلی رضایی سرپیری ظهر امروز در نشست اعضای شورای استان و شرکت آبفا استان با اشاره به مشکل آب ‌شرب بعضی روستاهای ملک شیر، سرپیر، سرزرد ، اسلام‌آباد، گندمکار، چلدان و حومه، ده سلیمانی، امامزاده اسماعیل،کول میشان و تولدان در شهرستان اردل اظهار داشت: مشکل این روستاها در جلسات قبل نیز مطرح شد و با توجه به اینکه مصوب شده بود شرکت آب و فاضلاب استان در مدت یک ماه  تامین آب شرب روستاهای فوق از طریق آب چشمه عزیزی را انجام و نتیجه را جهت انعکاس به شوراهای ذی‌ربط به دبیرخانه شورای اسلامی استان ارسال کند تاکنون این مصوبه اجرا نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به فرسوده بودن سیستم‌های لوله‌کشی در بیشتر روستاهای شهرستان در جلسه قبل مصوب شده بود شرکت آب و فاضلاب  استان نسبت به تعویض سیستم‌های فوق اقدام کند که پس از گذشت 2 سال نیز مصوبه فوق اجرا نشده است.

رئیس شورای استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه منبع جدید شبکه انتقال آب روستای سرپیر احداث شده است گفت: این سیستم با مشکل روبه‌رو شده و اتصال لوله‌ها و محل آن‌ها دارای نشتی است و آب به درستی به منبع جدید انتقال نمی‌یابد، همچنین  با توجه به اینکه اهالی آن روستا نسبت به خرید کنتور اقدام کرده‌اند، اداره آب و فاضلاب شهرستان اردل اقدامات لازم را جهت برطرف کردن مشکل مردم و استفاده از کنتورهای خریداری شده را معمول نکرده است.

زنگ خطر خشکسالی؛ بارش‌ها هم نمی‌توانند جبران‌کننده خشکسالی چهارمحال و بختیاری باشندبحران آب در ایران| چالش جدی آب در سرچشمه رودهای خروشان / وقتی ‌مشکل آب شرب شهر "کاج" ‌ ‌پاسکاری می‌شودروایت تسنیم از تشنگی اهالی شهر کاج ‌در کنار رودهای خروشان ‌بهشت‌آباد / انتظار مردم ‌برای آب شرب به 4 دهه رسید

وی تصریح کرد: جهت برطرف شدن مشکل تامین آب شرب شهرستان اردل چاه آبی توسط شرکت آب و فاضلاب حفر شد که متاسفانه به سنگ برخورد کرد و مقرر شد شرکت مذکور نسبت به تغییر تجهیزات حفر چاه اقدام کند ولی تاکنون این مهم نیز اجرا نشده است.

رئیس شورای استان چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: در جهت رفع آلودگی آب شرب شهر سرخون به نفت و قطعی و کمبود آب شرب شهر کاج با وجود چشمه‌های خروشان در شهرستان اردل، اداره آب و فاضلاب استان تمهیدات لازم را در اسرع وقت را انجام دهد.

به گزارش تسنیم یکی از مناطق دچار مشکل آبی این استان پرآب، شهر کاج شهرستان اردل در حدود 75 کیلومتری مرکز استان با جمعیتی حدود 7 هزار نفر است که معضل آب شرب ناسالم و نبود آب را در تمام مویرگ‌های خود حس می‌کند.

قابل ذکر است مردم این خطه فقط از نبود آب در ساعات متعدد شبانه‌روز گلایه‌‌مند نیستند، بیشتر از مسئولان، بهانه‌ها، کم‌کاری‌ها، پشت‌گوش انداختن‌ها و کم‌لطفی‌ها ناخشنودند. گفتنی است در پایین دست شهر کاج رودخانه قرار دارد اما با این وجود مردم این شهر با معضلات مختلف آب شرب روبه‌رو هستند.

انتهای پیام/7540/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری شهرستان اردل شورای استان آب و فاضلاب آب شرب شهر شهر کاج مشکل آب شرکت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۷۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان نیر، علی نیکزاد روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری نیر گفت: یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل کمربندی جنوبی شهر نیر اختصاص یافته و این پروژه عمرانی امسال تکمیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ساختمان دولت شهر نیر اختصاص یافته است، ادامه داد: ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای رفع مشکلات آب شرب نیر اختصاص یافته و ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین نیز در بالادست شهر برای احداث زیرساخت‌های آبرسانی از جمله منبع آب تامین شده است.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین گفت: مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه و پوشش اینترنت روستا‌های بالای ۲۰ خانوار شهرستان نیر با جدیت در حال پیگیری بوده و تا هفته دولت امسال برطرف خواهد شد.
نیکزاد به مشکل سه‌راهی میراشرف نیز اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکل سه‌راهی میراشرف به سمت شهرستان مشگین‌شهر اختصاص یافته و راه ۲ روستای شهرستان نیر هم در سال جاری آسفالت خواهد شد.
وی همچنین از تکمیل طرح آبیاری مکانیزه اراضی پایاب سد سرخاب نیز خبر داد و افزود: امسال باید با پیگیری‌های لازم شهرک دامپروری نیر تکمیل خواهد شد.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل انشعاب گاز متقاضیان در منطقه گردشگری بولاغلار نیز برطرف شده است، افزود: از محل سفر سابق وزیر ورزش و جوانان به استان اردبیل ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه ورزش شهرستان نیر اختصاص یافته بود که به زودی ابلاغ خواهد شد.
علیرضا حسینی، فرماندار نیر هم در این جلسه گزارشی از روند اجرا و تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی این شهرستان ارائه داد.

دیگر خبرها

  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • آب مهمترین مسئله در شرق اصفهان است
  • تایید نهایی ۵۷۲ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در اردل
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • زارعی: دغدغه ما برای مالکیت استقلال و پرسپولیس برطرف شد
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح