Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@19:42:57 GMT

توسعه نامتوازن در استان کرمان

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۷۴۱۰

توسعه نامتوازن در استان کرمان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین مهرابی، سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان در نشست فصلی مدیران کمیته امداد استان کرمان ضمن تبریک ایام دهه فجر و ولادت حضرت زهرا (س) ابراز امیدواری کرد: به برکت این ایام، بتوانیم قدم‌های خوبی برای حل مشکلات مردم برداریم.

او با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که استان کرمان از آن رنج می‌برد توسعه نامتوازن است، افزود: این توسعه نامتوازن در حوزه‌های مختلف منطقه‌ای، شغلی، ساختاری و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. وجود دارد.

مهرابی تصریح کرد: یکی از بزرگترین مشکلاتی که همه دولت‌ها با آن مواجه هستند، این است که افزایش نابرابری‌ها منجر به افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود و در این راه کمیته امداد گام‌های بزرگی برداشته و با نابرابری‌های اقتصادی و به تبع آن نابرابری‌های اجتماعی در جامعه به خوبی مبارزه کرده است.

او با اشاره به اینکه گاهی اوقات، انتقاد‌هایی بر کمیته امداد وارد می‌شود که چرا درصد و فراوانی جامعه تحت پوشش در حال افزایش است، بیان کرد: سیل ورودی‌ها به کمیته امداد بسیار زیاد است و این عامل باعث افزایش آمار بالای مددجویان تحت حمایت شده است.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان با بیان اینکه اثر تخریب نابرابری‌ها در جامعه باید کاهش پیدا کند، گفت: کمیته امداد به خوبی در این زمینه عمل کرده است.

مهرابی خطاب به مدیران کمیته امداد افزود: فلسفه کاری که شما امدادگران کمیته امداد انجام می‌دهید، باقیات صالحات است که ماندگار می‌شود.

او تصریح کرد: وقتی نابرابری در جامعه افزایش پیدا کند به تبع آن ناهنجاری‌های اجتماعی افزایش می‌یابد و باعث تحمیل هزینه‌های غیرمستقیم بر جامعه می‌شود و بر سرمایه‌ها و توسعه اجتماعی لطمه وارد می‌کند.

مهرابی با اشاره به اینکه ارزش کار امدادگران کمیته امداد قابل درک است، بیان داشت: کمیته امداد استان کرمان در بحث اشتغال و محرومان جزو استان‌هایی است که عملکرد بسیار خوبی دارد.

او گفت: با توجه با عملکرد خوب کمیته امداد در بحث اشتعال، در استان به دنبال این هستیم که کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که یکی از کارگروه‌های مهم در استانداری است را با محوریت کمیته امداد برگزار کنیم.

مهرابی از اجرای طرح زنجیره ارزش به منظور فراهم کردن زمینه بازاریابی و فروش محصولات تولیدی در استان خبر داد و افزود: موضوعی که در برنامه اشتغال استان دنبال می‌شود، تکمیل زنجیره ارزش است که به دنبال حل این خلاء‌ها هستیم که با بهره گیری از نظرات کارشناسی دقیق‌تر در حوزه‌های شهرستانی، می‌توان خلاء‌ها را شناسایی و برطرف کرد.

مهرابی تصریح کرد: می‌توان از مددجویان کمیته امداد، برای تکمیل این زنجیره بهره گرفت.

او از آمادگی معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان برای همکاری با کمیته امداد در زمینه‌های مختلف از جمله اشتغال و توانمندسازی محرومان خبر داد.

یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان نیز در این نشست گفت: در شرایط فعلی نقش کمیته امداد یک نقش حیاتی در جامعه است و خیلی افراد در جامعه هستند که جزء کمیته امداد هیچ مرجع و پناهگاهی ندارند.

او افزود: در این شرایط جنگ اقتصادی رمز موفقیت و پیروزی جامعه تولید است.

صادقی به نقش مهم کمیته امداد در اقتصاد استان کرمان اشاره کرد و افزود: سالانه محصولات زیادی در زمینه‌های مختلف از جمله دامپروری، کشاورزی و... به همت مددجویان کمیته امداد تولید می‌شود.

صادقی بر تشکیل کارگروه خیران به منظور استفاده از ظرفیت خیران برای اشتغال و توانمندساز‌ی محرومان تاکید کرد.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان از انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری با دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف برای اشتغال، بازاریابی و فروش محصولات تولیدی مددجویان و محرومان خبر داد.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد استانداری کرمان استان کرمان کمیته امداد نابرابری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۷۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل

علیرضا حسین‌نژاد در دیدار با منتخب مردم مشگین‌شهر در مجلس دوازدهم، اظهار داشت: ۴۶ سال از عمر با برکت کمیته امداد به عنوان مولود انقلاب سپری شده و در این مدت تلاش بر این بوده تا طعم خدمت بی منت برای اقشار مستضعف و نیازمند جامعه به شایستگی تمام چشانده شود.

او تصریح کرد: کمیته امداد در تولید فقر دخیل نبوده بلکه این تفکر غلطی است که اعلام کنند، کمیته امداد فقیرپرور است در حالی که در این ۴۶ سال کارکرد غلط برخی نظامات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به تولید فقر منجر شده و باید این رویه اصلاح شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه مددجویان کمیته امداد و نیازمندان جز ولی نعمتان انقلاب هستند باید در حل مشکلات و دغدغه معیشتی آنها تلاشی مضاعف انجام شود تا بیش از گذشته این خانواده‌ها از رفاه و آسایش برگرفته از برقراری نظام جمهوری اسلامی ایران بهره بگیرند.

حسین‌نژاد افزود: در استان اردبیل ۴۴ هزار خانوار در قالب ۸۹ هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند که ۱۱.۵ درصد خانوار‌ها و ۷.۲ درصد جمعیت استان را مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تشکیل می‌دهند.

او به پایین بودن سرانه درآمدی مردم این استان اشاره کرد و ادامه داد: با وجود اینکه سرانه درآمدی مردم این استان نصف سرانه کشوری است، اما مردم این خطه با مناعت طبع و عزت نفس سعی می‌کنند تا زندگی شایسته‌ای را سپری کرده و کمترین وابستگی‌ها را به نهاد امداد کشور داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل رویکرد این نهاد را در سال‌های اخیر توانمندسازی اعلام کرد و گفت: در کنار بهبود معیشت خانواده‌ها، بحث توانمندسازی و تأمین سرپناه از دیگر رویکرد‌ها است که در کنار خدمات فرهنگی، مهارت‌آموزی، بهداشتی و درمانی و سایر حوزه‌ها کمیته امداد استان سعی می‌کند تا در خدمت خانواده‌های نیازمند باشد.

حسین‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۷۸۰ میلیارد تومان سال گذشته برای اشتغال مددجویان به ۱۶ بانک استان ابلاغ شد که ۶۰ درصد این میزان تسهیلات با همراهی بانک‌ها پرداخت شد و مابقی نیز در مراحل پرداخت در سال‌جاری است.

او اشتغال کمیته امداد را مهارت‌محور همراه با تولید شغل با ثبات و مولد اعلام کرد و افزود: به غیر از سالمندان و بیماران، برای سایر مددجویان که امکان اشتغال وجود دارد، امکان پرداخت این تسهیلات فراهم شده و حتی برای دهک‌های پنجم و ششم خانوار‌ها نیز امکان پرداخت تسهیلات اشتغالزا از طریق کمیته امداد مهیا است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد: ما با بهره‌گیری از ظرفیت راهبران شغلی سعی می‌کنیم در حرف و صنف مختلف اشتغال مولدی را ایجاد کنیم که قطعا راهبری اساسی در این زمینه می‌تواند گره‌گشا باشد.

حسین‌نژاد بیان کرد: سالانه ایجاد فرصت اشتغال برای چهار هزار و ۶۰۰ نفر فضای خوبی را فراهم می‌کند که تا ۹۶ درصد راست‌آزمایی در اشتغال و به حداقل رساندن انحرافات را در پرداخت تسهیلات شاهد هستیم تا جامعه هدف بتواند به مرز توانمندسازی و خودکفایی برسند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • اجرای گام سوم طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در اردبیل
  • افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • ایرانی‌ها سال گذشته چقدر صدقه دادند؟
  • توزیع ۵۰۰ کیسه آرد در بخش گافر و پارامون بشاگرد
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس
  • ساخت ۵۴ کلاس درس در مناطق محروم ۵ استان کشور
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل