Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@23:31:03 GMT

تشکیل کمیته ایمنی آب در بهاباد

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۷۸۹۹

تشکیل کمیته ایمنی آب در بهاباد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدمهدی خانی زاده، فرماندار بهاباد برنامه ایمنی آب را باعث کیفیت و تضمین سامانه‌های تأمین آب شرب شهرستان دانست و گفت: محدوده این برنامه از حوزه آب ریز شهرستان شروع می‌شود و با جلوگیری از آلودگی منابع آبی، ایمنی و کیفیت آب آشامیدنی را تا نقطه مصرف تضمین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به اینکه همه اعضای عضو کمیته ایمنی آب، از دستگاه‌های اجرایی شهرستان هستند برنامه ریزی مدون، همکاری و هماهنگی کلیه ادارات و سازمان‌ها با یکدیگر ضروری است.

محمدمهدی خانی زاده ادامه داد: در کلیه تصمیمات و راهکار‌های ارائه شده باید رفاه حال مردم در نظر گفته شود.

خانی زاده باتوجه به مباحث مطرح شده، تحقق اهداف برنامه ایمنی آب را نیازمند منابع مالی دانست و بر جذب اعتبارات مورد نیاز توسط اعضای کمیته از طریق ادارات کل استان تأکید کرد.

این مسئول با بیان اینکه برخی صنایع آلاینده در شهرستان در حال فعالیت هستند که ممکن است آلودگی‌هایی تأثیر گذار در کیفیت منابع آب شهرستان داشته باشند، گفت: همه در قبال سلامت مردم مسئول هستیم و لذا نباید با سوء استفاده از ایجاد اشتغال در شهرستان و تعطیل شدن کارخانه ها، سلامت مردم را به خطر انداخت.

او تأکید کرد: در این زمینه می‌طلبد با رعایت پارامتر‌های علمی و برنامه ریزی شده، صنایع آلاینده از جمله صنایعی که آب‌های زیرزمینی را آلوده می‌کنند، نسبت به رفع نواقص موجود اقدام تا مشکلی برای فعالیت نداشته باشند.

ایمنی و کیفیت مخازن خط انتقال آب شرب بهاباد، شبکه توزیع آب در شهر و روستاها، ایستگاه‌های آب شیرین کن، طرح جداسازی آب شرب از فضای سبز، پسماند‌های شهری و روستایی و چاه‌های جاذب فاضلاب منازل مسکونی از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

در ادامه این نشست اهداف راهبردی و دستورالعمل کمیته ایمنی آب مطرح و در پایان رؤسای ادارات آب و فاضلاب شهرستان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان به ترتیب به عنوان رئیس و دبیر کمیته برنامه ایمنی آب (WSP) شهرستان بهاباد تعیین گردیدند.

فعالیت این کمیته در ده گام از جمله شناسایی و ارزیابی رویداد‌های مخاطره آمیز، برنامه‌های پایش بهره برداری و اقدامات کنترلی، اعتبار سنجی و نظر سنجی مردمی برنامه ایمنی آب است.

به منظور حرکت در مسیر حفظ سلامت و ایمنی آب آشامیدنی در شهرستان بهاباد، جلسه‌ای به ریاست فرماندار بهاباد و با حضور مسئولین مربوطه شهرستانی و نمایندگان برخی ادارات کل استان در محل فرمانداری بهاباد برگزار شد.

انتهای پیام/و

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایمنی و سلامت منابع آبی برنامه ایمنی آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۷۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز گردهمایی معاونان امور جوانان ادارات کل ورزش و جوانان در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ توسط مقام معظم رهبری به سال جهش تولید با مشارکت مردم گفت: ما نیز شعار حوزه جوانان را اقدام و عمل در راستای شعار سال قرار دادیم و تمرکز ما عملیاتی کردن طرح‌ها و برنامه‌های ملی و موثر در حوزه جوانان است که امیدوارم در این راستا اقدامات شاخصی که می‌تواند دستاوردی داشته باشد و هر فکر و ایده و الگویی که فکر می‌کنید می‌تواند موثر باشد را پشنهاد دهید.

کلهر همچنین به بهره گیری از الگو‌ها و روش‌های مثبت و موثر در حوزه جوانان در همه دوره‌ها تاکید کرد و افزود: باید این الگو‌ها را به اشتراک بگذاریم و با رفع اشکالات و تقویت آنها کمک کنیم این اتفاق پر ثمر باشد

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: همایش ۳ روزه مسوولان امور جوانان کشور در حالی با حضور ۳۱ استان،۴ مدیرکل امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و ۲ معاون وزیر از ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت در مشهد در حال انجام است.

تاج فیروز افزود: ارتقای دانش و ایجاد مفاهمه کلان ملی در باب برنامه ریزی امور جوانان در چارچوب استقرار نظام برنامه محور تحول آفرین، با قابلیت پایش عملکرد و پاسخ گویی به انتظارات و مطالبات متنوع، گسترده و به حق جوانان در ایجاد همگرایی، بهره گیری از خرد جمعی، تبادل تجربیات موفق زیسته و دانش اندوزی مدیریتی، معرفی طرح‌های الگویی و موفق بویژه با اولویت مهارت آفرینی اشتغال جوانان، ازدواج، توسعه مشارکت‌های مدنی، اجتماعی و اقتصادی آنان از دیگر برنامه‌های این گردهمایی عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • آغاز گردهمایی معاونان امور جوانان ادارات کل ورزش و جوانان در مشهد
  • سازمان مردم نهاد در حوزه HSE تشکیل شود/ تصمیم‌گیری‌های ما مسئولیتی بین‌نسلی است
  • تشکیل ۱۲ کمیته فرهنگی برای برگزاری اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی ها در البرز
  • همایش پایش برنامه‌های سازمان ملی زمین و مسکن در شیراز برگزار شد
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار
  • برگزاری جلسه کارگروه ایمنی و بهداشت آب و فاضلاب در ماکو
  • همایش بهاباد شناسی برگزار می شود
  • زنگ سپاس معلم در مدارس بهاباد نواخته شد
  • فرمانداری نایین به فرمانداری ویژه ارتقا یافت
  • معرفی ۳۰ معلم نمونه ادارات شهرستان و مناطق سمنان