Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی بهنام تقدسی روز دوشنبه در نشست خبری دومین رویداد نوآوری تکآپ با محوریت طرح های فناورانه تولیدی و صنعتی افزود: برخی حوزه های استراتژیک و های‌تک دارای ریسک‌ بسیار هستند و برای بخش خصوصی سودآور نیستند و شرکت صنایع پیشرفته رضوی با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان سعی در تامین نیازهای کشور و همچنین آستان قدس رضوی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی در گذشته فقط در موضوع املاک و مستغلات و همچنین تولید برخی محصولات از طریق شرکت‌های وابسته خود فعالیت می‌کرد ولی با حضور حجت‌الاسلام والسلمین احمد مروی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی، حمایت از اقتصاد دانش بنیان مورد تاکید فراوان قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی گفت: رویکرد دیگر آستان قدس رضوی کاهش تصدیگری است و بر همین اساس، این شرکت در زمینه‌های مشارکتی سعی دارد کمتر از ۴۰ درصد مشارکت داشته باشد تا اصل کسب و کار در اختیار شرکت دانش بنیان قرار گیرد.

وی افزود: این شرکت فقط در حوزه‌های تخصصی همچون الکترونیک پیشرفته، تجهیزات پزشکی، تجهیرات صنعتی پیشرفته، تجهیزات ارتباطی پیشرفته و مواد پیشرفته که مورد نیاز اصلی کشور است مشارکت می‌کند تا ضمن جلوگیری از خروج ارز کشور را از واردات این محصولات بی نیاز کند.

بهنام ادامه داد: این شرکت در اصل یک سرمایه گذار فعال است و طرح‌هایی را که پارامترهای لازم برای حضور در بازار دارد مورد حمایت قرار می‌دهد و زمانی از شراکت خارج می‌شود که آن شرکت بتواند وارد بورس شده و روی پای خود بایستد.

وی گفت: از زمان تاسیس این شرکت تاکنون ۷۲ طرح کسب و کار به این شرکت ارائه شده است و فقط ۶ طرح که امکان برنامه ریزی بهتری برای حضور در بازار را داشته مورد حمایت قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی افزود: در سال جاری برای این ۶ طرح بیش از هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده و برای سال آینده این شرکت بیش از ۲ هزار میلیارد ریال به منظور حمایت از کسب و کارهای نوین مورد نیاز کشور در نظرگرفته است.

وی با تأکید بر اینکه شرکت صنایع پیشرفته رضوی در صدد نیست جزیره‌ای بسیار هایتک و سودآور و در عین حال منفک از بقیه باشد ادامه داد: رویکرد شرکت این است که محرکی قوی باشد که نه تنها در راستای صنایع هایتک حرکت کند، بلکه اهداف فراتری همچون حمایت از تولیدات دانش بنیان و همچنین محرک بودن برای موسسات تابعه آستان قدس رضوی را نیز در نظر بگیرد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی نیز گفت: بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال قرارداد تجاری از سوی صنایع نوآور استان خراسان رضوی در مسیر تولید ایده به محصول مورد نیاز جامعه منعقد شده است.

مجید علی‌خواه افزود: تاکید بر حمایت از شرکتهای دانش بنیان به گونه ای است که در سال گذشته تعداد این شرکتها در این استان ۲ برابر شده و اکنون استان خراسان رضوی در جایگاه سوم کشور از این نظر ایستاده است.

وی ادامه داد: در این رویداد فناورانه، سرمایه گذار در کنار نخبه فکری قرار می‌گیرد تا ایده اصلی به محصول صنعتی و کاربردی تبدیل شود.

دبیر رویداد نوآوری تکآپ نیز با اشاره به استفاده از تکنولوژی برای رشد و ارتقای صنعت گفت: رویدادهای استارتاپ ویکندی فقط با هدف ترویج و آموزش برگزار می‌شوند ولی در این رویداد به دنبال خروجی و رسیدن به محصول صنعتی و کاربردی هستیم.

سید ابوالفضل عباس زاده افزود: در رویدادهای استارتاپی کمتر از پنج درصد طرحها به بازار مصرف وارد می‌شود و ما با نظارت های در نظر گرفته شده برای این رویداد، طرحهایی را که قابلیت اجرایی داشته باشند مورد حمایت قرار خواهیم داد.

وی ادامه داد: بیشتر افراد صاحب ایده با ادبیات بازار آشنایی ندارند و این رویداد قرار است حمایت از طرح‌های برگزیده را با آموزش های لازم و ارتباط با سرمایه گذاران به گونه‌ای پیش ببرد که خلع طرح‌ها با برسی های لازم به کمترین حد خود برسد.  

دبیر این رویداد گفت: تحریم و تغییر نرخ ارز باعث شده است محصولاتی که در گذشته توجیه اقتصادی مناسبی نداشت اکنون مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: زمان ثبت نام در این رویداد تا ۲۵ بهمن ماه سال جاری ادامه دارد و مخاطبان این برنامه صاحبان طرح های فناور، نخبگان و شرکت‌های نوپا هستند.

عباس زاده ادامه داد: از میان طرح های رسیده حدود ۳۰ طرح برتر وارد این رویداد شده و در طول نزدیک به ۲ ماه با حضور سرمایه گذاران چالش‌های طرح مورد ارزیابی و رفع مشکل قرار گرفته است.  

دومین رویداد نوآوری تکآپ با هدف تجاری سازی محصولات، تجهیزات فناور شامل ماشین آلات پیشرفته کشاورزی و صنعتی، برق، مکانیک، سلامت، درمان و تجهیزات پزشکی،  محیط زیست،  بازیافت و پسماند از بهمن ماه سال جاری آغاز و در خرداد سال ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد. در این رویداد طرح‌های برتر بیش از ۲ میلیارد ریال خدمات پشتیبانی و فناوری دریافت خواهند کرد.

برچسب‌ها مشهد سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران آستان قدس رضوی شرکت دانش بنیان صنایع کوچک و متوسط

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران آستان قدس رضوی مشهد سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران آستان قدس رضوی شرکت دانش بنیان صنایع کوچک و متوسط اخبار کنکور آستان قدس رضوی میلیارد ریال دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۷۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس اداره گنجینه‌ های موزه مرکزی آستان قدس رضوی گفت: بیش از ۷۰ هزار زائر و مجاور در فروردین امسال از موزه‌ های حرم مطهر رضوی دیدن کردند.   عبدالحسین ملک‌ جعفریان امروز در گفت‌ و گو با خبرنگاران افزود: تعداد افرادی که در این مدت از موزه های حرم رضوی بازدید کردند، ۱۱ هزار نفر بیشتر از فروردین پارسال بوده است.   وی بیان کرد: بیشترین آمار بازدیدکنندگان مربوط به موزه مرکزی حرم مطهر رضوی و به تعداد ۶۳ هزار و ۶۵ نفر است.   رییس اداره گنجینه‌ های موزه مرکزی آستان قدس رضوی ادامه داد: در این مدت پنج هزار و ۷۹۱ نفر نیز از موزه قرآن کریم و ۸۶۴ نفر از موزه مردم شناسی دیدن کرده‌ اند.   ملک جعفریان اظهار کرد: یک هزار بازدید کننده خارجی نیز از ملیت‌ های مختلف، آسیایی، آفریقایی و اروپایی نیز از این مجموعه بازدید به عمل آورده‌ اند.   موزه‌ های آستان قدس با ۱۷ گنجینه متنوع در فضایی به مساحت ۱۸ هزار متر مربع در چهار ساختمان مستقر هستند. اشیای به نمایش درآمده شامل حدود ۹ هزار اثر تاریخی، فرهنگی و هنری دربردارنده آثار تاریخی حرم مطهر و میراث آستان قدس رضوی، اشیای وقفی و اهدا شده و نیز اشیای خریداری شده برای تکمیل مجموعه‌ ها است.   ساختمان موزه مرکزی در صحن کوثر حرم مطهر، دارای حدود هفت هزار و ۸۷۵ متر مربع فضای نمایشی در چهار طبقه است که طبقه زیرین، طبقه همکف، طبقه اول و طبقه دوم، شامل موزه تاریخ حرم رضوی و گنجینه ‎های سکه، تمبر، اسکناس، هنرهای تجسمی، آبزیان، نجوم، ساعت، مدال، سلاح و ظروف است.

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها