Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین- یاور یگانه: در روزهایی که دیدن عادل فردوسی‌پور از مردم دریغ شده، انتشار هر تکه فیلم و ویدئویی از او در فضای مجازی بازخوردهای مثبت و ذوق‌زده‌ای به دنبال دارد. اما در روزهای اخیر ویدئویی از حضور او در جشنواره فیلم فجر منتشر شده که اصلا از آن استقبال نشد و حتی انتقاد از این چهره محبوب و دست‌اندرکاران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر را در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ویدئو، عادل فردوسی‌پور و پرویز پرستویی هنگام خوش‌وبش یکدیگر را در آغوش می‌گیرند، آن هم در حالی که عادل ماسکش را برای عکس گرفتن برداشته و این رفتار از او ـ که معمولا به حساسیت های جامعه توجه دارد و می داند رفتارش زیرذره بین است ـ اصلا پذیرفتنی نیست. این رفتار عادل نشان می‌دهد پروتکل‎ها را چقدر راحت می‌توان فراموش کرد و اگر مسئولان ذره‌ای در اجرای محدودیت‌ها کوتاه بیایند، «عادی‌انگاری» خطرناکی که برخی‌ها مدام درباره آن هشدار می‌دهند، به سرعت فراگیر خواهد شد. جدا از این، انتشار تصاویری از تجمعاتی که در جشنواره برگزار شده، ثابت کرد که دلواپسی‌ها از به خطر افتادن سلامت شرکت‌کنندگان در جشنواره بی‌مورد نبود. حالا آش جشنواره به قدری شور شده و شور شرکت‌کنندگان در جشنواره چنان بالا گرفته که به گزارش مهر، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، درباره برگزاری جشنواره فجر گفته: «بنابر تمهیدات صورت گرفته قرار است حداکثر از ۳۰ درصد ظرفیت سالن استفاده شود که کارشناسان ما آخر هفته گزارشی از شیوه برگزاری تهیه خواهند کرد و اگر مشاهده شود پروتکل‌ها رعایت نشده‌اند از برگزاری جشنواره در هر مرحله‌ای که باشد، جلوگیری می‌کنیم.» همچنین به گزارش ایسنا، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران، امروز در جلسه بررسی عملکرد طرح شهید سلیمانی در استان تهران گفت: «با توجه به حساسیت تهران و شکل گیری تجمعات در آن به‌رغم تعهداتی که در خصوص برگزاری جشنواره فجر داده شده بود اما در حواشی آن شاهد نقض پروتکل ها بودیم که بسیار نگران کننده است. اگر در این بخش چنین اتفاقاتی روی دهد قطعا برای مردم تاثیر منفی بیشتری دارد.»

با این حال به نظر نمی‌رسد، اراده‌ای جدی بر تعطیلی جشنواره وجود داشته باشد و این گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا را باید هشداری برای مسئولان جشنواره سی و نهم فجر قلمداد کرد که گویی از ذوق برگزاری جشنواره، دیگر فراموش کرده‌اند کرونا هنوز دارد قربانی می‌گیرد و هیچ فیلم و جشنواره‌ای ارزش ندارد که جانی انسانی را فدا کند.

از قدیم گفته‌اند جلوی ضرر را از هر جا بگیری منفعت است؛ اگر جشنواره فجر به تعطیلی خودخواسته رضایت دهد، مسلما این اقدام شجاعانه‌تر و مسئولانه‌تر از برگزاری جشنواره بدون رعایت پروتکل‌هاست. باید منتظر ماند و دید مسئولان جشنواره چه واکنشی به انتقادات روزهای اخیر و صحبت‌های مسولان بهداشتی خواهند داشت.

کد خبر 582605 برچسب‌ها سینما جشنواره فیلم فجر كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینما جشنواره فیلم فجر كرونا در ايران برگزاری جشنواره پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۸۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره‌‎های گل محمدی و آئین گلابگیری در قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا خزائلی اظهار کرد: این دو رویداد با هدف معرفی آداب و رسوم و فرهنگ گل و گیاه، جذب گردشگر و افزایش رونق کسب و کارهای مرتبط با صنعت گل و گلاب از تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه در مجموعه گردشگری تالار شهر قزوین و مجموعه گردشگری کشاورزی روستای خوزنین آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین اظهار کرد: جشنواره گل محمدی و آئین گلابگیری مجموعه تالار شهر از تاریخ سیزدهم به مدت ۲۰ روز برگزار می‌شود که ویژه‌برنامه این مراسم همراه با برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی – هنری در روز ۱۹ اردیبهشت همزمان با آئین کهن پنجاه به در خواهد بود.

او افزود: جشنواره گل محمدی خوزنین برای دومین سال متوالی از تاریخ ۱۳ تا ۲۸ اردیبهشت در مجموعه گردشگری کشاورزی واقع در باغستان این روستا و ویژه‌برنامه آن نیز در روز ۲۰ اردیبهشت که در تقویم ملی روز گل محمدی نامگذاری شده، برگزار خواهد شد.

خزائلی خاطرنشان کرد: جشنواره‌های گل محمدی معمولاً با استقبال خوبی از سوی مردم و گردشگران روبه‌رو بوده و امیدواریم با برنامه‌ریزی که برای برگزاری این دو رویداد انجام شده شاهد حضور گستردۀ علاقمندان به آئین‌های سنتی و گردشگران در این مراسم باشیم.

کد خبر 6095062

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین جشنواره ی خوشنویسی امیرنظام گروسی
  • مهم‌ترین هدف جشنواره اقوام ایران زمین پر کردن شکاف بین نسلی است
  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • حضور ۱۷ تیم باشگاهی اردبیل در جشنواره مینی والیبال
  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در میبد
  • ذاکری: تنها ۱۸ درصد دارایی ها به بخش خصوصی واقعی واگذار شده است/ سرمایه‌ها در دست اقلیتی متمرکز شده که امروز امکان کنترل آنها نیست / هشدار نسبت به تهی سازی ظرفیت دولت با خصوصی سازی رانتی
  • برگزاری جشنواره‌‎های گل محمدی و آئین گلابگیری در قزوین
  • برگزاری جشنواره ملی منتظران در شهرستان قصرقند
  • رئیس قوه قضاییه بدون پروتکل‌های تشریفاتی وارد «بندرعباس» شد