Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری دوشنبه گفت که از میان هر ۷ خانوار آمریکایی یک خانوار غذای کافی برای خوردن ندارند.

سخنگوی کاخ سفید در این نشست خبری هنگام پاسخ به سئوالی درباره بسته کمک اقتصادی «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا برای جبران زیان‌های اقتصادی ناشی از کرونا گفت: «او مواردی را که مایل است در این بسته گنجانده شوند مفصلاً در سخنرانی چند هفته قبلش مشخص کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

جن ساکی گفت: «ما هنگامی که مشکلات مردم را بررسی می‌کنیم با برخی واقعیت‌ها مواجه می‌شویم: از میان هر ۷ خانوار، یک خانوار غذای کافی برای خوردن ندارند.»

جمعه ۱۷ آوریل ۲۰۲۰- این عکس خبرگزاری رویترز، صف طولانی مردم برای دریافت غذا را نشان می‌دهد.

سخنگوی کاخ سفید به منبع این آمار اشاره نکرد اما جستجو در منابع رسانه‌ای بین‌المللی نشان می‌دهد عدم امنیت غذایی یک مشکل شایع در آمریکا بوده و در دوران همه‌گیری «کووید-۱۹» (بیماری کروناویروس ۲۰۱۹) تشدید شده است.

نتایج یک بررسی علمی در سال ۲۰۱۸ نشان داده در این سال ۱۱.۱ درصد از خانوارهای آمریکایی با مسئله عدم امنیت غذایی مواجه بوده‌اند.

مطالعه دیگری که در سال ۲۰۱۹ انجام شده نشان می‌دهد که بیش از ۴۰ درصد از دانشجویان دوره کارشناسی ناامنی غذایی را تجربه کرده‌اند. شاخص‌ها نشان می‌دهند شیوع این بحران در دوران همه‌گیری کرونا به شدت افزایش یافته است.

پایگاه «ان‌پی‌آر» در گزارشی سال جاری نوشته بود در سال ۲۰۲۰ میلادی از میان هر ۴ خانوار حداقل یک خانوار ناامنی غذایی را تجربه کرده‌اند.

این گزارش حاکی است قبل از شیوع کرونا حدود ۱۳.۷ میلیون خانوار آمریکایی در مقطعی در سال ۲۰۱۹ با ناامنی غذایی مواجه شده‌اند. این رقم معادل ۱۰.۵ درصد از کل خانوارهای آمریکایی است.

 

شیوع کرونا این بحران را وخیم‌تر کرده است. طبق برآوردی که دانشگاه «نورث‌وسترن» انجام داده ناامنی غذایی تقریباً دو برابر شده و در سال ۲۰۲۰ میلادی دست‌کم ۲۳ درصد خانوارها آن را تجربه کرده‌اند.

گرسنگی در آمریکا، مانند اکثر دیگران معضلات جنبه‌های نژادپرستانه هم دارد به این صورت که آمارهای وزارت کشاورزی آمریکا نشان می‌دهد سیاه‌پوستان دو برابر سفیدپوستان احتمال دارد با ناامنی غذایی مواجه شوند.

مطابق آمارهای وزارت کشاورزی آمریکا، ۱۹.۱ درصد از خانوارهای سیاه‌پوست و ۱۵.۶ درصد از خانوارهای اسپانیایی‌تبار در سال ۲۰۱۹ ناامنی غذایی را تجربه کرده‌اند. آمار این معضل در میان خانوارهای سفیدپوست زیر متوسط کشوری و ۷.۹ درصد بوده است.

سازمان ملل متحد حدود دو سال پیش گزارش بی‌سابقه‌ای درباره شیوع فقر در آمریکا منتشر کرد و تصمیم‌گیری‌های سیاستمداران این کشور را عامل اصلی این معضل دانست.

در این گزارش آمده بود: «در نهایت بایستی گفت به ویژه در کشور ثروتمندی مانند ایالات متحده، تداوم فقر مفرط نوعی انتخاب سیاسی است که توسط افرادی که در قدرت هستند اختیار می‌شود. با اراده سیاسی می‌توان آن را به راحتی ریشه‌کن کرد.»

گزارش سازمان ملل ضمن هشدار درباره اینکه دموکراسی در آمریکا «به طور مداوم تضعیف می‌شود»، توصیه‌هایی برای نحوه ریشه‌کن کردن فقر در آمریکا مطرح کرده است. 

سازمان برنامه جهانی غذا بعد از شیوع ویروس کرونا هشدار داده که شیوع این بیماری می‌تواند امنی غذایی در دنیا را به دو برابر وضع فعلی افزایش دهد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: تجربه کرده اند ناامنی غذایی نشان می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۸۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی استان در بازدید از مزارع گندم مرگور با اشاره به مشاهده علائم اولیه آلودگی بیماری زنگ زرد گندم در برخی از مزارع شهرستان، در خصوص پایش مستمر مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم و سایر بیماری های برگی غلات هشدار داد.

  وی ضمن دستور به کارشناسان پهنه جهت حضور و پایش مستمر مزارع برای کنترل به موقع سن در مرحله مادری ادامه داد: با توجه به وزش باد و بارندگی روزهای آتی و مرحله حساس رشدی گندم، رصد بیماری های برگی غلات و در صورت تداوم شرایط مساعد، مبارزه با بیماریها را با جدیت پیگیر شوند.   در ادامه دیانتی افزود: کنترل علف های هرز حاشیه مزارع به منظور جلوگیری از ورود به مزارع و کاهش بانک ژنی علف های هرز آموزش و ترویج داده شود.   این بازدید به منظور پایش، بررسی و نظارت بر روند مبارزه با عوامل خسارتزا گیاهی با حضور مدیر زراعت سازمان و کمیته فنی جهاد کشاورزی ارومیه در منطقه مرگور انجام و توصیه های فنی لازم به کارشناسان پهنه و کشاورزان ارائه شد.   تاکنون  بیش از ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت مضر سن غلات و ۶۸۰۰ هکتار علیه علف های هرز سمپاشی انجام شده است.

دیگر خبرها

  • حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • واشنگتن پست: اسرائیل کشاورزی در غزه را نابود کرده است/ سطح ناامنی غذایی در غزه در مرحله بحرانی قرار دارد
  • استقبال خانوارهای استان همدان از طرح کالابرگ فجرانه
  • هشدار دموکرات‌ها به بایدن نسبت به نقض قوانین آمریکا توسط تل‌آویو
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • حمایت دانشجویان آمریکایی از غزه باوجود تبلیغات شدید اسلام هراسی
  • مهم‌ترین علت چاقی در ایران