Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به اینکه ۲ ماه آینده بسیار حساس است گفت: باید سعی کنیم سیر نزولی، نزولی تر شود در غیر این صورت باید منتظر عواقب بسیار ناگوار و شومی باشیم.

او با اشاره به اینکه تاثیر ماسک، بیشتر از واکسن در مقابله با کرونا است افزود: استفاده از ماسک کم هزینه ترین راه مقابله با کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حریرچی با اشاره به این که نسبت به سال گذشته تردد ۴ درصد کاهش یافته است ادامه داد: دستورالعمل های بهداشتی در کشور ۸۱ درصد رعایت شده است ،این ویروس در انتقال بیماری و خاصیت خودش ثابت قدم است.

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به اینکه افزایش موارد سرپایی ما را نگران می‌کند برای این که می‌تواند منجر به افزایش تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها شود اظهار کرد: در دو ماه اخیر روند کاهشی قابل توجهی داشته ایم، اما با توجه به جهش‌های ویروس، تغییر رفتار مردم و کاهش رعایت دستورالعمل ‌ها شرایط بسیار حساس و شکننده است.

او خاطرنشان کرد: اگر عادی انگاری شود و فکر کنیم کرونا تمام شده همان بلایی سرمان می‌آید که فروردین و در موج‌های بعد بیماری سرمان آمد و شرایط ممکن است بسیار وخیم‌تر شود.

حریرچی با اشاره به اهمیت تهویه هوا در فضای‌های بسته گفت: تعداد تردد جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال قبل که کرونا نبود ۲ درصد رشد داشته است که جای تعجب دارد و تردد افراد هم نیز کلا نسبت به سال قبل فقط ۴ درصد کاهش داشته است که به علت تاثیری که تردد‌ها در افزایش بیماری دارد بسیار خطرناک است.

او اظهار کرد: تهویه در کنترل بیماری کرونا تاثیر دارد، متاسفانه اکثر دستگاه‌ها، محل‌های تجمع و همچنین اکثر فعالیت‌های خدماتی و صنفی تهویه مناسب ندارند، لذا ۵۰، ۶۰ درصد آن‌ها تهویه نامناسب دارند و همه این‌ها دست به دست هم می‌دهد تا بیماری گسترش پیدا کند.

حریرچی گفت: نشان دادن انگشت به سوی مردم درست نیست، اما باید دست به دست هم دهیم ما در دو جبهه می‌جنگیم که یکی جبهه تحریم‌های ناجوانمردانه اقتصادی و دیگری مبارزه با کرونا است.

معاون کل وزیر بهداشت تصریح کرد: ما طرح کنترل هوشمند تردد را داریم که از اوایل آبان شروع شده و ادامه دارد و لذا یک تعهد همگانی محسوب می‌شود، با کنترل هوشمند و طرح شهید سلیمانی بیماری و مرگ و میر‌ها کاهش پیدا کرد، لذا کلید اصلی در این مسیر همکاری خود مردم بوده است و خود مردم هستند که باید دستورالعمل‌ها را رعایت کنند تا روند صعودی بیماری برنگردد که اگر روند بیماری باز صعودی شود عواقب بسیاری وخیمی خواهد داشت.

حریرچی اظهار کرد: معیار مرگ و بیماری در کرونا صفر است و تا وقتی که حتی یک بیمار هم داریم احتمال پخش و شعله ور شدن بیماری وجود دارد.

او با اشاره به اینکه هر اقدامی برای افزایش درآمد اقشار آسیب پذیر با رعایت دستورالعمل ‌ها قابل انجام است افزود: آنچه که مغایر با دستورالعمل‌ها باشد و موجب افزایش درآمد این اقشار هم نشود ممنوع است.

معاون کل وزیر بهداشت با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، فیزیکی و شستشوی مرتب دست‌ها گفت: استفاده از ماسک خیلی مهم است، زیرا هنوز هم هیچ یک از واکسن‌های ساخته شده به انداز ماسک در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر نیست.

او با اشاره به اینکه تا زمانی که فوتی داریم وضعیت خطرناک است و تا زمانی که یک بیمار داریم امکان شعله ور شدن آن وجود دارد اظهار کرد: درصد رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کشور در خردادماه به ۱۷ درصد رسید و در تابستان موارد فوت به بیش از ۲۰۰ نفر رسید.

حریرچی با اشاره به اینکه استان‌هایی که از تراکم جمعیتی بیشتری برخوردارند بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی را باید رعایت کنند ادامه داد: تعداد و مجموع مرگ ومیر کرونا در کشور کماکان در حال افزایش است.

حریرچی با اشاره به اینکه بعد از مرحله مراجعه سرپایی، بستری را پیش رو داریم که در تهران قابل توجه است گفت: هر چقدر رعایت دستورالعمل پایین بیاید میزان ابتلا افزایش پیدا می‌کند.

او افزود: به ترتیب نانوایی‌ها، رستوران‌ها، دفاتر پیشخوان دولت و فروشگاه‌های زنجیره‌ای بیشترین میزان آلودگی در میان اماکن عمومی را دارند.

در حال تکمیل ...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونای انگلیسی کرونا در ایران رعایت دستورالعمل دستورالعمل ها معاون کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی نسبت به سال ۹۹، افزایش هشت درصدی را نشان می دهد.

جمشید امیدی ۱۱ اردیبهشت در جشنواره امتنان استان مرکزی(تجلیل از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه) اظهار کرد: هر قدر کارگر و کارآفرین بیشتر تلاش کنند و هر قدر زمینه تلاش موثر برای اینها فراهم شود توفیقات بیشتری نصیب کشور و ملت خواهد شد.

وی افزود: فراخوان برگزاری جشنواره امتنان استان مرکزی از ۱۰ مهرماه سال گذشته آغاز شد و تا اول آذرماه ادامه داشت که در نهایت منجر به ثبت‌نام ۴۴۰ کارگر، ۵۹ گروه کار و ۱۲۱ واحد در سامانه این جشنواره شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: پس از پایان مهلت ثبت‌نام، کمیته ارزیابی تشکیل و بر اساس اسناد و مدارک بارگذاری شده، ۱۰۸ مورد بازدید میدانی هم صورت گرفت.

وی گفت: هشت واحد برتر استانی، سه کارگر نمونه و دو گروه کار نمونه به تعداد هشت نفر به عنوان برگزیدگان این جشنواره انتخاب شدند که در هفته کار و کارگر تجلیل می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: این استان در سنوات گذشته کارگر ملی نداشت اما امسال کارگر نخبه ملی و واحد نمونه ملی از استان مرکزی انتخاب شده است.

امیدی بیان کرد: اشتغال ایجاد شده در استان مرکزی( آمار شاغلین ۱۵ سال به بالا) در سال ۹۶ به ۴۲۵ هزار نفر رسیده بود اما این آمار تا سال ۹۹ به ۳۷۴ هزار نفر رسید و روند نزولی داشت که یکی از مهمترین علل آن شرایط کرونا بود، اما این آمار در سال ۱۴۰۱ به ۳۸۹ هزار و ۷۲۰ نفر رسید و ۱۵ هزار و ۷۲۰ اشتغال
از سال ۹۹ تا ۱۴۰۱ به استان اضافه شد و آمار سال ۱۴۰۲ تا پایان فصل بهار امسال اعلام می‌شود.

امیدی خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ به هفت و هشت دهم درصد، در سال ۱۴۰۱ به هفت و سه دهم درصد و در سال گذشته به هفت درصد رسید.

وی اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی این استان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، بدون تغییر به ۳۶ و ۶ دهم درصد و در سال گذشته به ۳۶ و سه دهم درصد رسید. یکی از علل پایین بودن نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی، خارج شدن کارگران از محیط‌های کاری به دلیل سخت و زیان‌آور بودن مشاغل است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی نسبت به سال ۹۹، دارای افزایش هشت درصدی است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • ۲۲۵ هزار بنای ناپایدار در استان تهران داریم
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار