Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@03:39:30 GMT

مدودوف: مذاکره با ترکیه در زمینه قره‌باغ ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۸۶۴۲

مدودوف: مذاکره با ترکیه در زمینه قره‌باغ ضروری است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه دوشنبه گفت مذاکره با ترکیه در مورد قره‌باغ کوهستانی یک واقعیت در منطقه است.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح» مدودف در گفت‌وگو با گروهی از روزنامه‌نگاران ضمن اشاره به روابط خوب آنکارا با باکو، بر اهمیت ترکیه به عنوان همسایه و یک شریک راهبردی روسیه تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدودف افزود که بین آنکارا و مسکو گفت‌وگو‌های مفید در جریان است و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه دائم باهم در ارتباط  هستند.

وی در مورد آغاز کار مرکز مشترک نظارت بر آتش بس ترکیه و روسیه که اخیرا فعال شده، اظهار داشت که این مرکز بخشی از شکل گیری ثبات عمومی در منطقه است.

مدودوف گفت: «من این مرکز را به عنوان یک تعهد سیاسی طولانی مدت در نظر نخواهم گرفت و از طرح نظریه‌هایی در زمینه شکل گیری هرگونه توطئه در این زمینه پرهیز می‌کنم. ما باید واقعیت‌های منطقه خود را درک کنیم. واقعیت این است که امروز باید برای حل مسئله بحران قره باغ با شرکایمان در ترکیه مذاکره کنیم.»

معاون رئیس شورای امنیت در ادامه گفت: «اوضاع در قره باغ تا حد زیادی به حالت عادی بازگشته و مهمترین مسئله این است که مردم کشته نمی‌شوند و فرصت‌هایی برای توسعه وجود دارد.»

جمهوری آذربایجان و ارمنستان بعد از ۴۴ روز درگیری در قره‌باغ کوهستانی با وساطت روسیه ۲۴ آبان (نهم نوامبر) ، بر سر آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی به توافق رسیدند. براساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان را در آغ‌دام، کلبجر و لاچین را تخلیه کرده و کریدوری زمینی از نخجوان به آذربایجان ایجاد کند.

جمهوری آذربایجان نیز در مقابل متعهد شد ضمن توقف عملیات‌های نظامی در قره باغ، کریدور «لاچین» را برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. شهر آزاد شده «شوشا» به همراه همه مناطق آزادشده طی ۴۴ روز گذشته هم به جمهوری آذربایجان واگذار شد. روسیه نیز طی این مدت، به عنوان حافظ آتش بس نیروهای پاسدار صلح خود را در منطقه قره‌باغ کوهستانی و در امتداد خطوط تماس مستقر کرده است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان شنبه اعلام کرد که مرکز نظارت بر آتش بس در قره باغ آغاز به کار کرده است. این مرکز مشترک که از سوی روسیه و ترکیه اداره می‌شود در منطقه «آق‌دام» در جمهوری آذربایجان قرار دارد. ۶۰  پرسنل نظامی از روسیه و ترکیه در این مرکز مشغول هستند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه روسیه شورای امنیت قره باغ دیمیتری مدودوف معاون شورای امنیت روسیه شریک راهبردی جمهوری آذربایجان قره باغ کوهستانی قره باغ آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۸۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۶ هزار نفر عضو جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان‌غربی هستند

علی دهقانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی با بیات اینکه ۹۶ هزار نفر عضو جامعه کارگری و کارفرمایی استان هستند، گفت: در حوزه ارائه خدمات به کارگران علاوه بر تاسیس خانه‌های بهداشت، ۲۰ خانه فرهنگ کار در کارخانجات و کارگاه‌ها راه‌اندازی و هزار و ۷۰۰ کارگر در قالب ۷۳ دوره با روش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آشنا شدند.

وی با تاکید براینکه لازم است همه کارفرمایان و کارگران به قوانین کار تسلط داشته باشند، ادامه داد: در این راستا ۱۳ هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی در کنار ۴۰۰ مورد بازرسی شبانه در سال گذشته دراستان صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در زمینه رسیدگی به دادخواست مشاغل سخت و زیان‌آور نیز به بیش از ۲ هزار پرونده پارسال رسیدگی شده است.

دهقانی اظهار کرد: در زمینه مسایل ایمنی و حفاظت از کارگران نیز که از برنامه‌های شاخص‌های این بخش است؛ ۵۲ هزار نفر ساعت از نظر ایمنی و حفاظت در بخش کارگری، ۸ هزار و ۳۰۰ نفر در زمینه کارفرمایی و ۵ هزار و ۲۴۰نفر ساعت از مهندسان آموزش دریافت کرده اند.

وی بیان کرد: مقرری بگیران بیمه بیکاری در آذربایجان‌غربی از ۶ هزار و ۵۰۰ مورد در سال‌های گذشته به ۵ هزار و ۵۰۰ مورد در سال ۱۴۰۲ رسید و هزار نفر دوباره به سرکار برگشتند.

وی گفت: در ۲ سال اخیر ۹ شرکت تعاونی مسکن ویژه کارگران تشکیل داده شده و در زمینه مولد سازی نیز ساختمان‌های مازاد خود را معرفی کرده و مصوبه شورای عالی مولد سازی اخذ شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مردم خوزستان از تردد غیر ضروری و حضور در مناطق پرخطر پرهیز کنند
  • خودداری از تردد غیر ضروری در محور‌های خوزستان
  • تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود/ نتانیاهو بی‌رحم است
  • اردوغان: تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود
  • روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد
  • افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند
  • آیا نفوذ روسیه در قفقاز جنوبی کاهش یافته است؟
  • آینده‌نگری در ورزش برای پرورش استعدادها ضروری است
  • ۹۶ هزار نفر عضو جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان‌غربی هستند
  • مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی