Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیام طبرسی گفت: نتیجه نهایی آزمون واکسن بنیاد برکت 10 اسفند اعلام می شود اما خوشبختانه تا این لحظه داوطلبین هیچ گونه واکنش منفی نسبت به این واکسن ها نشان نداده اند.

به گزارش برنا؛ اولین تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با نام "کُوو ایران برکت" روز سه شنبه (نهم دی ماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، روی داوطلبان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر سازمان غذا و دارو نتایج آزمایش‌های این واکسن را تأیید کند اوایل اسفند 99 مرحله دوم آزمایش روی این واکسن آغاز خواهد شد.

پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: نتیجه نهایی آزمون واکسن بنیاد برکت 10 اسفند اعلام می شود اما خوشبختانه تا این لحظه داوطلبین هیچ گونه واکنش منفی یا عارضه نسبت به این واکسن ها نشان نداده اند.

او افزود: در این طرح به 56 نفر واکسن تزریق شد که 12 نفر از این موارد دارونما بوده است و اساسا نوع مطالعه به این شکل است و یک اقدام مرسوم است. هیچ کس در کشور اطلاع ندارد که به کدام داوطلب دارونما و به کدام یک واکسن تزریق شده است و فقط شخص کدگذار از این موضوع خبر دارد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری خاطرنشان کرد: افراد مطلع نفرات محدودی هستند و شخص دیگری از این تفاوت اطلاع ندارد. 

طبرسی ادامه داد: واکسن روسی هنوز مورد آزمایش قرار نگرفته است و تست واکسن تولید مشترک با کوبا نیز توسط انستیتو پاستور انجام می شود.

او در پایان گفت: واکسن تولید شده توسط بنیاد برکت بر روی ویروس جهش یافته تاثیر گذاشته است و موثر واقع شده است اما سایر واکسن ها صرفا در حد شنیده هاست که بر روی ویروس جهش یافته تاثیر داشته اند و برای ما هنوز اثبات آن قطعی نیست. در راستای نهایی شدن نتایج این آزمایش ها به زمان بیشتری نیاز است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا واکسن کرونا کرونا جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۹۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور