Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@12:24:38 GMT

تاریخ نقد شعر مدرن در وزن‌دنیا

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۹۰۴۸

تاریخ نقد شعر مدرن در وزن‌دنیا

شماره دوازدهم مجله «وزن دنیا»؛ رسانه‌ شعر ایران، با تیتر یک «جنگل شوکران‌ها» بازخوانی تاریخ نقد شعر مدرن در ایران منتشرشد. در این شماره وزن دنیا می‌توانیم از شاعران استان‌های تهران، آذربایجان‌غربى، البرز، ایلام، خوزستان و سمنان شعر بخوانیم. علاوه بر این، دو بخش «همزبانان» و «کارگاه وزن دنیا»، بخش اول بازتاب‌دهنده شعرِ شاعران فارسی‌زبانی از کشورهای افغانستان، تاجیکستان و هندوستان و بخش دوم، منعکس‌کننده شعرهای ارسالی خوانندگان وزن دنیاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بخش «هوای تازه» در معرفی شاعران برگزیده هر شماره در دو بخش کلاسیک و آزاد، نقد و بررسی کوتاهی داشته بر اشعار رامین مظهر برگزیده بخش کلاسیک اهل کابل افغانستان و روح‌الله آبسالان شاعر برگزیده بخش آزاد از استان ایلام. در بخش «تعریف و تبصره» این شماره‌، پرونده‌ای می‌خوانید درباره تاریخ نقد شعر مدرن در ایران از مشروطه تا امروز. از نویسندگان این پرونده می‌توان به حورا یاوری، میلاد کامیابیان، فرزام حسینی و صابر محمدی اشاره کرد. همچنین وزن‌دنیا در میزگردی با حضور علی باباچاهی، عنایت سمیعی، کامیار عابدی، علیرضا بهنام و علی مسعودی‌نیا به نقد شعر مدرن ایران از آغاز تا امروز پرداخته است. در بخش صندوق پستی این شماره دو یادداشت در مورد دو شاعر درگذشته می‌خوانیم، یادداشتی از مهدی خطیبی با عنوان «راوی آب‌های خسته» با یادی از محمود کیانوش و خدماتش به ادبیات و همچنین یادداشتی از علیرضا بهرامی با عنوان «فریاد درد مشترک» درباره علی نجفی برنده جایزه شعر خبرنگاران. شماره دوازدهم «وزن دنیا»، در ۲۰۸ صفحه و به قیمت ٥٠ هزار تومان از امروز در کتابفروشی‌ها و کیوسک‌های مطبوعاتی معتبر در دسترس مخاطبان شعر است و علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از مراکز خرید مجله به آدرس اینستاگرام و تلگرام مجله با عنوان @vaznedonya مراجعه یا از سایت مجله www.vaznedonya.ir کسب آگاهی کنند. مدیرمسئول و صاحب‌امتیاز «وزن دنیا» پوریا سوری و سردبیر آن علی مسعودی‌نیا است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نقد شعر مدرن وزن دنیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۹۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی دیدار پایانی فوتسال جام ملت های آسیا در مجله فوتبال

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، سید محمد ناظم الشعریه کارشناس و مربی فوتسال در برنامه مجله فوتبال شبکه خبر گفت: تیم تایلند شرایط خوبی ندارد و تیم ما از بازی با ازبکستان هم بهتر بازی خواهد کرد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • چشمک یوزهای ایرانی به قهرمانی شماره ۱۳
  • بررسی دیدار پایانی فوتسال جام ملت های آسیا در مجله فوتبال
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • قدیمی ترین سد مدرن ایران هم سرریز شد (فیلم)
  • شصت‌ودومین شماره مجله تصویری نفت و انرژی (متنا)
  • مردِ شماره «۴۴» گرافیکِ ایران کیست؟
  • قدیمی ترین سد مدرن ایران هم سرریز شد | ویدئو
  • مراسم رونمایی از فصلنامه «ماجرا» برگزار می‌شود