Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@03:29:22 GMT

بازداشت سوچی

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۹۰۵۶

بازداشت سوچی

کودتا در میانمار و دستگیری آنگ سان سوچی مشاور دولت این کشور بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت. آن هم به‌دلیل سرنوشت و فعالیت‌های سوچی و البته رفتارهایی که باعث شد جایزه صلح نوبل او زیر سؤال برود.

 دیروز کاربران درباره تغییر جهت سوچی و سرنوشتش نوشتند: «‏آنگ‌ سان سوچی چه سرنوشتی داشت؛ زمانی به‌دلیل فعالیت‌هاش و هزینه‌هایی که داده بود تبدیل به چهره‌ای مورد احترام جهان و برنده جایزه صلح نوبل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند سال بعد که به قدرت رسید شد شریک ارتش میانمار در نسل‌کشی مسلمانان و حالا همون ارتش علیه‌ اش کودتا و حبسش کرده.»، «‏کودتا در میانمار(برمه) و بازداشت آنگ سان سوچی و بقیه مقامات. این بار جهان دوباره از سوچی دفاع خواهد کرد؟ یا او را در برابر نظامیان تنها خواهد گذاشت؟ سوچی بعد از کسب قدرت، با نادیده گرفتن نقض گسترده حقوق بشر علیه اقلیت روهینگیایی، جهان را از خود مأیوس کرد.»، «‏دستگیری‌ها در میانمار از مقامات دولتی و آنگ سان سوچی فراتر رفته. ارتش طی این کودتا، داره همه منتقدان رو هم دستگیر می‌کنه. گفته شده رهبران سابق اتحادیه دانشجویی، یک کارگردان سینما و حتی برخی فعالان و مقامات محلی هم دستگیر شدند.»، «‏شرکای ‎آنگ سان سوچی در قتل عام اقلیت روهینگیا، او را از قدرت کنار زدند. سوچی هم جنگ قدرت را باخت و هم آبرویش»، «آنگ سان سوچی توسط ارتش بازداشت شد. واقعاً مطمئن نیستم باید ناراحت باشم یا خوشحال»، «‏کودتا در میانمار و بازداشت زنی که جایزه صلح نوبل گرفته بود. اما صلح کجا و «آنگ سان سوچی» کجا. در همین روزهایی که دنیا حواسش نبود، روهینگیایی‌های بیشتری آواره شدند و بنگلادش هم هزاران نفر از این آوارگان رو به جزیره‌ای دورافتاده و بدون امکانات منتقل کرد. سوچی هم هیچی نگفت!»


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آنگ سان سوچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۹۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا محمدی، عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: درپی انتشار فیلم خشونت‌آمیز فرد شروری در کمربندی جاده سرچشمه که با سلاح سرد قدرت نمایی و به موتورسواران حمله می کرد، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران موفق شدند با اقدامات تخصصی و اشراف اطلاعاتی، مخفیگاه متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با بنده در یک عملیات پلیسی وی را دستگیر کنند.

دادستان رفسنجان، تصریح کرد: افرادی که بخواهند با اقدامات مجرمانه خود سعی در قدرت‌نمایی، جلب توجه و اعلام موجودیت کنند بدون اغماض با آنها طبق قانون برخورد و با پایش و رصد مستمر این اقدامات و تحرکات توسط پلیس فرصت عرض اندام از آنها گرفته خواهد شد.

کد خبر 6093545

دیگر خبرها

  • چرا در استقلال کودتا به پا شد؟ / دست رد به سینه پرسپولیس!
  • دریادار سیاری: دسترسی به دریا یک منبع بسیار مهم برای تولید قدرت و ثروت است
  • کودتا در استقلال برای ۵۰ میلیارد تومان؟
  • فارن‌پالیسی: مفهوم «بازدارندگی» اسرائیل توسط ایران نابود شد
  • زمین لرزه ای به قدرت ۴.۶ ریشتر سیرچ کرمان را لرزاند
  • ده‌روسی: با لورکوزن بازی داریم، یک تیم خیلی ترسناک!
  • انتقاد سازمان دفاع از کودکان از بازداشت کودکان فلسطینی به دست ارتش صهیونیست
  • دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان
  • نتانیاهو بازداشت می‌شود؟
  • هشدار جدی فرمانده ارشد ارتش به دشمنان: جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی را با قدرت می دهیم /پدافند هوایی در اوج آمادگی است