Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@08:51:58 GMT

شاید برای شما هم اتفاق بیفتد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۹۱۸۴

شاید برای شما هم اتفاق بیفتد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، مریم می‌گوید: پنج شنبه دو هفته پیش بود که در منزل مشغول تماشای تلویزیون بودم، موبایلم زنگ خورد، تماس از یک شماره ایرانسل بود، دودل بودم که پاسخ بدهم یا خیر، اما نهایتا گوشی را جواب دادم.
مرد جوانی با لحن مودبانه‌ای سلام و خوش و بش کرد و گفت از روابط عمومی صدا و سیمای تهران تماس میگیرد، به او گفتم این موقع شب آن هم از صدا و سیما؟ خیر است؟ گفت کاملا خیر است!
در ادامه گفت: به دلیل اینکه قبض‌های تلفنم را که همراه اول است به موقع پرداخت کرده ام، به صورت تصادفی در یک مسابقه شرکت داده اند و حالا من یکی از ۵ برنده خوشبخت برنامه رادیویی شان هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از او اسم برنامه و شبکه رادیویی شان را پرسیدم، با اعتماد به نفس زاید الوصفی گفت: شبکه رادیویی صبا و برنامه ضیافت، از همسرم با ایما و اشاره خواستم رادیو صبا را بگیرد تا صدای خودم را که به گفته این مرد جوان، زنده در حال پخش بود، بشنوم.
پس از چند لحظه‌ای جستجو در شبکه‌ها، رادیو صبا بالا آمد، اما خبری از برنامه ضیافت نبود! با همسرم تصمیم گرفتیم چیزی نگوییم تا مقصود این فرد بر ما روشن شود.
مرد جوان که سعی میکرد خود را گوینده رادیو جلوه دهد گفت که ۲ جایزه ۲۵ میلیون ریالی برنده شده اید و برای گرفتنش، از من نام ۲ بانک که در آن حساب فعال دارم را خواست.
حالا دیگر می‌دانستم ماجرا از چه قرار است! می‌خواستم بیشتر با شگرد‌های این افراد آشنا شوم بنابراین سعی کردم عادی رفتار کنم.
آقای کلاهبردار که به طور بسیار عجیبی پشت سر هم صحبت میکرد و به من مهلت فکر کردن نمی‌داد گفت: برای دریافت هدیه نام ۲ بانک را به او اعلام کنم من هم گفتم که در همه بانک‌های دولتی و خصوصی حساب دارم و به هر حسابی که واریز کردید برایم فرقی ندارد.
او سپس گفت: عملیات واریز انجام شده و همین الان پیامک را می‌توانم در گوشی ام ببینم.  
او درست میگفت، یک پیامک واریز ۲۵ میلیون ریالی عجیب به حساب من آمده بود! پیامکی که از بانک نبود و از یک شماره ایرانسل بود! اثری از شماره کارت من هم نبود! فقط ۶ شماره ابتدایی که مربوط به بانک و بین همه مشتری‌ها، مشترک است در ابتدای سرشماره وجود داشت!
به اوگفتم: پیامک رسیده ممنونم، اما چرا از بانک نیامده! او گفت حساب بلوکه است و برای باز کردن حساب و برداشت پول همین حالا باید به عابر بانک مراجعه کنم و مراحلی که می‌گوید انجام دهم تا پول در حسابم بنشیند!
از این همه دروغگویی خسته شده بودم! به او گفتم خجالت بکشید و با مردم این کار را نکیند. به محض گفتن این جمله تماس وی قطع شد و دیگر برقرار نشد!
فورا با روابط عمومی رادیو صبا تماس گرفته و موضوع را اطلاع دادم.
چند روزی گذشت و بعد خبردار شدم که گویا در همان شب این فرد کلاهبردار در پوشش گوینده رادیو و جایزه میلیونی با ۲ نفر از آشنایان بنده تماس گرفته و حساب هر یک را به مبلغ ۲۰ میلیون تومان و ۲۷ میلیون تومان خالی کرده است!
با باشگاه خبرنگاران جوان استان گلستان تماس گرفتم و موضوع را تعریف کردم تا افرادی کمتری به دام این کلاهبرداران بیفتند.
خبرنگار ما برای پیگیری این موضوع با یکی از کارشناسان پلیس فتای استان صحبت کرد او در خلال صحبت هایش به نکته‌ای بسیار مهم اشاره کرد.
هر تماس گیرنده‌ای که در قالب جشنواره و مسابقه و. شما را به رفتن پای عابربانک دعوت کند حتما یک کلاهبردار است پس مراقب باشید.   انتهای پیام / ن / ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کلاهبرداری تلفنی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۹۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان لواندوفسکی: شاید آقای گل شدم

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا شب گذشته در چهارچوب رقابت‌های هفته سی و سوم لالیگا روبروی والنسیا به میدان رفت و موفق شد در یک بازی جذاب و تماشایی با نتیجه 2-4 برابر این تیم به پیروزی برسد و سه امتیاز مهم را از آن خود کند.

لواندوفسکی بهترین و تاثیرگذارترین بازیکن بارسلونا در این بازی بود و موفق شد سه گل از چهار گل تیمش را وارد دروازه حریف کند و به این ترتیب نقش مهمی را در کسب این پیروزی مهم برای ژاوی ایفا کرد.

این ستاره لهستانی حالا با ۱۶ گل زده در کنار آنته بودیمیر از اوساسونا در رده سوم برترین گلزنان این فصل رقابت‌های لالیگا قرار دارد و به نظر می‌رسد که امیدوار است بتواند تا پایان فصل بار دیگر به جایگاه اول برسد و عنوان آقای گلی را به دست آورد.

این بازیکن پس از پایان این دیدار در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: «پی‌چی‌چی؟ من تا به حال ۱۶ گل زده‌ام اما این فرصت را دارم که گل‌های بیشتری به ثمر برسانم و شاید این کار در آینده آسان‌تر باشد. من سعی می‌کنم که گل بزنم اما در انتهای فصل همه تیم‌ها به سختی تلاش می‌کنند و در نهایت ما باید برای پیروزی تیم کار کنیم.»

دیگر خبرها

  • شاید نمی‌دانستید که علی دایی آنجا حضور داشت!
  • افسوس مطهری از نتیجه بازی استقلال (عکس)
  • شاید ما در حال حاضر در یک جنگ جهانی هستیم!
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • اعتبار بن دانشجویی نمایشگاه کتاب افزایش پیدا کرد/ امضای قرارداد با شرکت پُست
  • معلمی؛ همیشگی ترین عشق است
  • به دو دلیل مهم: شاید آلگری در یوونتوس بماند
  • خط و نشان لواندوفسکی: شاید آقای گل شدم
  • اوسمار:‌همیشه بازی با سپاهان سخت و حساس است