Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به نوسان نرخ شیر در بروجرد گفت: بروجرد دارای ۶ مرکز جمع‌آوری شیر به ظرفیت کلی ۴۱ تن است که ۲ واحد آن به ظرفیت ۶ تن غیر فعال است. - اخبار استانها -

جواد گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  بروجرد در رابطه میزان تولید شیر در شهرستان بروجرد اظهارداشت: سالانه حدود 4800 تن شیر از 32 واحد گاوداری با حدود 2000 راس گاو در این شهرستان تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از مایحتاج ضروری مردم مصرف شیر محلی است و این نیاز از گاوداری‌های محلی و بومی شهرستان تامین می‌شود ولی متاسفانه با وجود تعداد گاوداری‌های موجود نرخ شیر نوسانات زیادی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد عنوان کرد: با وجود اینکه میزان تولید سالیانه شیر از 2000 گاوداری در سطح شهرستان، رقم قابل قبولی است اما نوسان نرخ شیر به طور مستقیم بر مصرف سرانه خانوارها اثر سو دارد.

قیمت شیر و لبنیات افزایش یافت سرانه مصرف شیر و لبنیات در همدان پایین است/کمبود ویتامین «دی» خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد قیمت شیر خام 55 درصد افزایش یافت+سند

وی بیان کرد: از آنجا که قیمت و کیفیت این محصول دارای اهمیت زیادی در سلامت مردم است در جلسه‌ای که در این مدیریت تشکیل، مقرر شد عوامل جمع‌آوری شیر که با تانکرهای غیر بهداشتی مبادرت به جمع‌آوری می‌کنند توسط کارخانجات مربوطه به شبکه دامپزشکی معرفی، تا در مورد رفع موانع بهداشتی و گرفتن گواهینامه‌های لازم اقدام شود.

گودرزی در رابطه با قیمت شیر مصوب در شهرستان بروجرد خاطر نشان کرد: قیمت شیر خام در ستاد تنظیم بازار به ازای هر کیلو تعیین شده  است و  تمام کارخانجات و مراکز جمع‌آوری شیر باید نسبت به رعایت نرخ مصوب اقدام کنند در غیر اینصورت برابر مقررات با این مراکز برخورد می‌شود.

وی تاکید کرد: بروجرد دارای 6 مرکز جمع‌آوری شیر به ظرفیت کلی 41 تن است که دو‌ واحد آن به ظرفیت 6 تن غیر فعال است. اگر این واحدها فعال می‌شد تا حدودی از مشکلات تهیه و توزیع شیر در سطح شهرستان کاسته می‌شد بنابراین در این رابطه نیاز است که مسئولان استانی برای رفع این مشکل با این اداره همکاری داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد تصریح کرد: از میان 4 واحد کارخانجات فراورده‌های لبنی نیز سه واحد فعال است و در صورت شروع به کار دوباره واحدهای غیر فعال مذکور کمک بزرگی به سامان دهی هر چه بیشتر شیر در شهرستان می‌شود.

انتهای پیام/642/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمع آوری شیر قیمت شیر نرخ شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۹۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: ۱۵۸ واحد تولیدی در استان زنجان راکد یا تعطیل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ حجت‌الاسلام علی فرجی برحق، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت- در اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی بر اهتمام جدی اعضا برای تحقق شعار سال تاکید کرد.

وی با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: با عنایت به تاکید چندین ساله معظم‌له توجه بر اقتصاد کشور، مسئولیت همه را سنگین‌تر می‌کند که نیازمند همت و تلاش مضاعف بخش‌های دولتی و خصوصی است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه در جلسات و سخنان خود در جمع مسئولان قضائی دادگستری‌های سراسر کشور تاکید بر رصد و پیگیری جدی مسئولان قضائی برای رفع موانع و مشکلات قضائی واحدهای تولیدی داشتند، بیان کرد: دادگستری استان زنجان در اجرای دستورات و تأکیدات رئیس دستگاه قضا به دنبال ارائه راهکار و کمک برای رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی است.

فرجی‌برحق با اشاره به گزارش رئیس صمت استان مبنی بر تعطیلی یا راکد ماندن تعداد ۱۵۸ واحد تولیدی در استان تاکید کرد: تعطیلی این تعداد واحد تولیدی در استان قابل پذیرش نیست، بنابراین با اولویت‌بندی و انجام کار کارشناسی و تخصصی از سوی مسئولان متولی امر راهکارهایی برای رفع موانع این واحدها صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری زنجان اظهار کرد: جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی در سال جدید باید همراه با خروجی مثبت و اقدامات مؤثر باشد، همه مسئولان باید برای تحقق شعار سال یک کار عملیاتی و جهادی انجام دهند و انتظار ما فعال کردن واحدهای تولیدی راکد در استان است.

به گزارش ایمنا، در ابتدای جلسه رئیس کل دادگستری استان به همراه اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی از بخش‌های شرکت آنا کیمیا منگنز و آنا شیشه که در حال احداث است، بازدید کرد.

کد خبر 747859

دیگر خبرها

  • صدور حکم حبس برای متصدی غیرمجاز جمع‌آوری ضایعات
  • افتتاح مجتمع چند منظوره آوای کوچه فیلم در بروجرد
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • توزیع ۳ هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران