Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در حال حاضر وضعیت کرونایی هیچ شهری قرمز نیست و اکثر شهرستان‌هایمان در وضعیت آبی قرار دارند، اما این شرایط شکننده است و با کوچکترین سهل‌انگاری باید منتظر خیز جدید ویروس کرونا و بروز موج جدید بیماری باشیم که این موج با وجود ویروس‌های جهش یافته انگلیسی، برزیلی و آفریقای جنوبی بسیار خطرناک‌تر از پیش خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، در شرایط کنونی با وجود اینکه متخصصان امر مدام توصیه می‌کنند که مردم از برگزاری تجمع، دورهمی و مهمانی خودداری کنند، عده‌ای از برنامه‌سازان فعال در شبکه خانگی اقدام به تهیه برنامه‌هایی می‌کنند که به نوعی بی‌اعتنایی به موضوع مهم سلامت جامعه محسوب می‌شود، چراکه دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در این برنامه‌ها رعایت نمی‌شود. برنامه‌هایی همچون همرفیق، آنتن و شب‌های مافیا که قرار است مردم را در این روز‌های کرونایی سرگرم کنند، اما سلامت آن‌ها را به خطر می‌اندازد و داغدارشان می‌کنند.

بیشتر بخوانید

هشدار؛ عادی انگاری خبر از افزایش کرونا در ۶ استان می‌دهد/ خطر موج چهارم و فاجعه کرونایی دیگر در کشور

استفاده از ماسک مانع انتقال هوابرد ویروس نمی‌شود

احمد مهری اپیدمیولوژیست و کارشناس سلامت عمومی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد برنامه‌های شبکه نمایش خانگی در روز‌های کرونایی که با حضور تماشاگران برگزار می‌شود، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که متاسفانه نتوانسته‌ایم به طور صحیح به مردم بگوییم پیشرفت نظریات علمی در بحث اپیدمی کروناست.

او افزود: در ابتدای شیوع کرونا در جهان اعلام شده بود که این ویروس بطور مستقیم و از طریق ارتباط چهره به چهره، تماس نزدیک با مبتلایان و سطوح منتقل می‌شود، اما بحثی درباره انتقال هوابرد بودن ویروس کرونا مطرح نشده بود.

مهری ادامه داد: در روزهای ابتدای شیوع کرونا تنها توصیه می‌کردیم که افراد فاصله فیزیکی را با یکدیگر حفظ کنند، مدام دست‌ها را بشویند و سطوح را ضدعفونی کنند اما با گذشت چند ماه، متخصصان حوزه اپیدمیولوژی، ویروس شناسی و بهداشت به این نتیجه رسیدند که یکی از راه‌های انتقال ویروس کرونا بحث هوابرد بودن آن است؛ به عبارتی اگر یک فرد حامل ویروس در فضای بسته باشد می‌تواند با صحبت کردن، عطسه  کردن، سرفه کردن و حتی نفس کشیدن عادی ویروس را تا ساعت‌ها در محیط بدون تهویه به دیگران منتقل کند.

این کارشناس سلامت عمومی گفت: اما متاسفانه نتوانستیم به مردم اطلاع‌رسانی کنیم که استفاده از ماسک به تنهایی در پیشگیری از انتقال هوابرد ویروس موثر نخواهد بود و اینکه هوا تهویه نداشته باشد یک عامل بسیار مهم در انتقال کروناست. یکی از مشکلات مهمی که هم اکنون وجود دارد بحث برگزاری تجمعات است. برخی‌ها فکر می‌کنند با داشتن ماسک، تب سنج و سنجش اکسیژن خون دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شود؛ در حالی که به دلیل هوابرد بودن این ویروس نمی‌توان از انتقال آن جلوگیری کرد.

او مطرح کرد: در برنامه‌های شبکه‌های نمایش خانگی مانند همرفیق، مافیا و... که در محیط بسته با صدای بلند صبحت می‌کنند و آواز می‌خوانند احتمال انتقال ویروس افزایش می‌یابد.

این اپیدمیولوژیست تاکید کرد: مطالعات نشان داده است بسیاری از افرادی که در فضای بسته و بدون تهویه مناسب حضور داشته‌اند، با حضور یک فرد ناقل ویروس، حتی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به کرونا مبتلا شده‌اند.

مهری یادآوری کرد: از همه افرادی که در حوزه ساخت چنین برنامه‌هایی در حال فعالیت هستند درخواست می‌کنیم که حتماً تهویه مناسب هوا برقرار باشد و زمان حضور و  تعداد افراد حاضر در برنامه را به حداقل برسانند و از آواز خواندن و با صدای بلند صبحت کردن پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید

جوازی برای برگزاری کنسرت‌ها صادر نکرده‌ایم/ جشنواره فیلم فجر با ظرفیت کم برگزار می‌شود

لزوم تذکر به شبکه نمایش خانگی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در حال حاضر برنامه‌هایی که از شبکه نمایش خانگی در حال پخش است، دو دسته هستند. دسته اول شامل برنامه‌هایی است که پیش از شیوع کرونا ضبط شده‌اند و دیگری برنامه‌هایی که در شرایط کرونایی ضبط می‌شوند.

او گفت: به افرادی که در ایام شیوع کرونا درحال ضبط چنین برنامه‌هایی هستند و دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند، باید حتما تذکر جدی داده شود.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا بیان کرد: متاسفانه در برخی موارد افراد با وجود آگاهی از لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، باز هم در رعایت کردن آن‌ها سهل انگاری می‌کنند و باعث ایجاد گرفتاری برای افراد زیادی می‌شوند.

مردانی با بیان این نکته که در حال کنترل بیماری هستیم، افزود: یک سهل انگاری کوچک می‌تواند موجب بروز موج چهارم ویروس شود و در موج چهارم با توجه به سرمای فصل زمستان، دو تا سه ماه درگیر موج جدید خواهیم بود.

او گفت: فاصله گذاری اجتماعی به معنای رعایت فاصله یک و نیم متری با دیگران است و باید تمام افرادی که در مجموعه‌های پر رفت و آمد و شلوغ مشغول به کار هستند، این فاصله را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.

عصر دوشنبه ۲۲ دی ماه بود که دو پیشکسوت فوتبال کشورمان در ویژه برنامه یکی از باشگاه‌های فوتبال پایتخت برای تماشای دربی حاضر بودند و گفته می‌شود عدم‌رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در طول این برنامه زمینه‌ساز ابتلای این دو ورزشکار به کرونا ویروس شده و در نهایت منجر به فوت یکی از آن‌ها شد.

بیشتر بخوانید

۸۰درصد ریه‌های انصاریان درگیر کرونا شده است

تنها نسخه شفا در مقابله با کرونا موثر است

متخصصان می‌گویند در حال حاضر فقط با پیروی از سبک زندگی جدیدی که در یک سال گذشته در پیش گرفته‌ایم می‌توان از ابتلا به کووید ۱۹ در امان ماند و تنها نسخه شفابخش در مقابله با این ویروس، "شفا" (ش: شستن دست‌ها، ف: فاصله گذاری اجتماعی و ا: استفاده از ماسک) است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا در ایران کرونا ویروس رعایت دستورالعمل های بهداشتی فاصله گذاری اجتماعی نمایش خانگی برنامه هایی شیوع کرونا برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۹۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پدر قهوه»؛ سریال جدید مهران مدیری درباره چیست؟

مهران مدیری قصد دارد سریال جدیدی با نام «پدر قهوه» را برای انتشار در شبکه نمایش خانگی تولید کند. «پدر قهوه» داستان مردی را روایت می‌کند که مافیای قهوه در ایران است.

به‌نظر می‌رسد مهران مدیری قرار است بعد از تلویزیون در شبکه نمایش خانگی پرکار شود. او که چندین سریال و رئالیتی‌شو را برای شبکه نمایش خانگی ساخته حالا بعد از برنامه پرمخاطب «اسکار» به سراغ ساخت یک سریال جدید رفته است.

این سریال جدید در مراحل پایانی پیش‌تولید قرار دارد. به‌نظر می‌رسد یکی از پلتفرم‌ها سرمایه‌گذار اصلی سریال است و این سریال بعد از پایان در فیلم‌نت پخش می‌شود.

مدیری مانند دیگر سریال‌هایش، خود نیز در این کار جدید بازی می‌کند. بر اساس شنیده‌ها، ژاله صامتی و سام درخشانی هم از دیگر بازیگران سریال هستند.

مدیری در حال حاضر اسکار را در حال پخش دارد که از برنامه‌های پرمخاطب پلتفرم‌ها به‌شمار می‌آید.

منبع: همشهری آنلاین

tags # مهران مدیری سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • سریال جدید مهران مدیری؛ در «پدر قهوه» چه می‌گذرد؟
  • مهران مدیری در سکوت قهوه‌اش را می‌خورد؟
  • مهران مدیری باز هم در سکوت قهوه‌اش را می‌خورد؟
  • مهران مدیری باز هم در سکوت قهوه می‌خورد؟
  • «پدر قهوه»؛ سریال جدید مهران مدیری درباره چیست؟
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بعد از «اسکار» مهران مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • نظر علیرضا طلیسچی درباره حضورش در شب‌های زودیاک و آهنگ پرطرفدارش «پاقدم»