Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان معاون حمل‌ ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان گفت: در طرح "پویش آسفالت" بیش از 500 هزار مترمربع از معابر کرمان از مردادماه تاکنون آسفالت شده است

"مهدی نیکویی" با تبریک ایام‌الله دهه فجر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طرح "پویش آسفالت" شهرداری کرمان، از مردادماه امسال تاکنون، بیش از 500 هزار مترمربع از معابر شهر کرمان آسفالت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در این دوره از مدیریت شهری، علاوه بر تکمیل پروژه‌های سال‌های قبل، پروژه‌های جدیدی نیز تعریف و آغاز شد، افزود: "پویش آسفالت" از اواسط مردادماه امسال با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار، شروع شده و تا مردادماه سال آینده ادامه دارد.

نیکویی با اشاره به اینکه طی این پویش قرار است یک میلیون و 830 هزار مترمربع از معابر شهر آسفالت شود، تصریح کرد: یکی از مشکلات این است که حدود 40 سال از آسفالت برخی معابر گذشته؛ ضمن اینکه آسفالت بسیاری از معابر اصلی که تردد زیادی هم دارند، بر اثر بارندگی، آب‌های سطحی و نفوذ آب به لایه‌های زیرین، دچار آسیب شده است.

وی با بیان اینکه آسفالت معابر هدف بازآفرینی شهری از جمله شهرک صنعتی نیز در دستور کار قرار دارد و برای آسفالت معابر تاکنون، بیش از 50 میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون حمل ‌و نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان افزود: آسفالت معابر به‌علت سرمای زودرسی که امسال با آن روبه‌رو شدیم، با توقف کوتاهی روبه‌رو شد؛ چراکه در دمای زیر 10 درجه امکان آسفالت معابر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون، بیش از 500 هزار مترمربع از معابر آسفالت شده است، گفت: حدود 260 هزار مترمربع از این میزان، توسط پیمانکار و مابقی توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری و مناطق پنج‌گانه شهرداری اجرا شده است.

نیکویی اظهار کرد: حتی اگر دو میلیون مترمربع از معابر شهر آسفالت شود، باز هم در این زمینه کمبود و مشکل داریم و آسفالت معابر، جزو معضلات شهر محسوب می‌شود.

نیکویی با اشاره به دیگر مشکلات اجرای آسفالت، به گرانی ناگهانی قیر اشاره کرد و افزود: در آغاز اجرای طرح قیمت هر تن قیر 3 میلیون و 500 هزار تومان بود، اما در حال حاضر، قیمت قیر به هر تن 7 میلیون و 200 هزار تومان افزایش یافته است.

وی افزود: قبل از آغاز پویش آسفالت تقریباً از تمام دستگاه‌های مرتبط به خصوص آب و فاضلاب که در حال حاضر به‌صورت فعال‌تری در سطح شهر در حال انجام کار است، استعلام گرفتیم تا از تخریب آسفالت معابر جلوگیری شود.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان، از دیگر پروژه‌های شهریِ در دست اجرا به پروژۀ پیاده‌راه‌سازی میدان توحید(ارگ) اشاره کرد و گفت: این میدان با مساحتی حدود 23 هزار مترمربع در حال بهسازی است تا به‌عنوان پیاده‌راه استفاده شود.

وی افزود: در پیاده‌راه‌سازی میدان توحید مواردی ازجمله حمل‌ونقل عمومی، ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی و مسیر خودروهای امدادی نیز بررسی و دیده شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آسفالت معابر بیش از 500 هزار مترمربع از معابر آسفالت شده آسفالت معابر پویش آسفالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۹۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۱۰ هزار زن فلسطینی در جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، آنروا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان تجاوزات ۲۱۰ روزه ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، تاکنون ۱۰ هزار زن فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۹ هزار نفر دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر، منابع فلسطینی از شهادت ۴۹۲ نفر از کادر پزشکی و درمانی در غزه از آغاز جنگ علیه غزه خبر دادند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد از آغاز جنگ در هفتم اکتبر گذشته تاکنون ۴۹۲ نفر از کادر پزشکی و درمانی به شهادت رسیدند.

کد خبر 6095598 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • تکمیل زیرساخت‌های اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان تا مردادماه
  • شهادت ۱۰ هزار زن فلسطینی در جنگ غزه
  • بسیج سازندگی پارسال ۴ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد کرد
  • اعتبار ۴۰ هزار میلیاردی پروژه آب‌های سرانی خراسان شمالی در ۱۴۰۳
  • آسفالت معابر کرمان شتاب می‌گیرد/ آغاز به کار طرح «جهاد آسفالت»
  • آسفالت معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد
  • ️ پایان آسفالت کانال‌های فیبر نوری در شهر کرمان
  • اجرای بیش از ۵ هزار تن آسفالت در معابر منطقه ۷ اصفهان
  • تکمیل عملیات اجرای روکش آسفالت خیابان‌های شهید هاشمی‌نژاد و شهدا
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر