Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها-عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر بنا باشد برداشتن تحریم‌ها به قیمت فروختن عزت، استقلال، ارزش‌ها و دینمان باشد ما به‌هیچ‌وجه خواهان برداشتن تحریم‌ها نیستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم ، آیت‌الله محسن اراکی در دومین شب جشن پیروزی انقلاب در مسجد چهار مردان قم طی سخنانی، ضمن عرض تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی حادثه بزرگی بوده که جهان را این حادثه بزرگ تغییر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقوع انقلاب اسلامی برمبنای اسلام و ولایت

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: این حادثه بزرگ توسط انسان بزرگی که بدون تشکیلات، سلاح و تنها بود به وقوع پیوست و این حادثه عظیم برمبنای ولایت و اسلام بود؛ در واقع انسان‌هایی از جنگ تحمیلی، تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی نهراسیدند و کار بزرگی انجام دادند.

وی ادامه داد: از اینکه دشمنان علیه ما متحد می‌شوند و هر جبهه پلیدی در مقابل ما قرار می‌گیرد در واقع ایمانمان به حقانیتمان بیشتر می‌شود؛ ما باید یقین داشته باشیم که سرانجام این راه سربلندی است زیرا وقتی خداوند بخواهد ملتی را میان سایر ملت‌ها الگو قرار دهد آن ملت را مورد آزمایش قرار می‌دهد.

آیت‌الله اراکی با بیان اینکه تمامی پیامبران الهی از طرف خداوند متعال مورد چالش قرارگرفته‌اند، گفت: زمانی ملت ایران ملتی ذلیل و سرخورده بود، اما با انقلاب ایران دل مظلومان دنیا شاد شد و هر جا مظلومی هست چشم امیدش به انقلاب اسلامی ایران است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه تیپ بندی انسان را به انسان الهی و غیر الهی تقسیم و اظهار کرد: جوامع طاغوتی فرمانی غیر از فرمان خداوند بر آن‌ها حاکم است و حاکمیت هوای نفس سبب درست شدن صدام و ترامپ در دنیا می‌شود.

وی نخستین شاخصه انسان الهی را فرمان‌برداری از خداوند دانست و ابراز کرد: رسول گرامی اسلامی(ص)، امام معصوم و ولی‌فقیه ما مأمور فرمان الهی بوده و اجراکننده فرمان خداوند در جامعه است.

تحریم عزاگرفتن ندارد

آیت‌الله اراکی دومین شاخصه انسان الهی را جدایی از دشمنان و همراهی با فرمان الهی دانست و عنوان کرد: ما افتخار به برائت طاغوت‌ها می‌کنیم و افتخار می‌کنیم که انگلیس با ما دشمن بوده و آمریکا از ما بدش بیاید، ایرانی بودن به معنای علوی و فاطمی بودن است و ما به هویت ایرانی خود افتخار می‌کنیم.

به اعتقاد عضو مجلس خبرگان رهبری جدایی از طاغوت و منیت شاخصه امت حزب‌الله بوده و طبق آیات الهی  آنانی که مع الرسول هستند راه حق و حقیقت را طی کرده‌اند و آنانی که مع الرسول نیستند در روز قیامت از کرده خود پشیمان می‌شوند.

وی گفت: برخی روزگاری خیلی آتششان برای انقلاب کردن داغ بود اما وقتی تحریم بر کشور حاکم شد از موضوع خود عقب‌نشینی کردند، تحریم عزا گرفتن ندارد، ما نه‌تنها در کل انقلاب تحریم بودیم بلکه بیش از 1400 سال است که شیعیان در تحریم قرار دارند.

محمد عبدالسلام: ایران تهدید تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرد تحریم ظالمانه خللی در اراده ملت ایران وارد نکرد/ انقلاب به نسل جوان شناسانده شود سفیر آمریکا: تحریم‌های ضدروسی تضعیف نخواهد شد

آیت‌الله اراکی مطرح کرد: اگر بنا باشد برداشتن تحریم‌ها به قیمت فروختن عزت، استقلال، ارزش‌هایمان و دینمان باشد ما به‌هیچ‌وجه خواهان برداشتن تحریم‌ها نیستیم، جنگ تحمیلی جهان استکبار با آستین دست صدام تنها با مقاومت مردم به پیروزی رسید، ما با مقاومتمان ملت ایران را پیروز کرده و سربلند خواهیم شد.

پیشرفت ایران در عرصه‌های مختلف در دوران تحریم

وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در دوران تحریم در عرصه‌های فضایی، موشکی، نانو و علمی پیشرفت داشته است و در این دوران تبدیل به یک ملت ویژه شدیم و در دنیا افتخارآفرینی کردیم؛ در هر عرصه که ما با اعتماد بر خدا، توکل بر خدا و با دین و تقوایمان عمل کردیم پیروز شدیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری مدیریت مقام معظم رهبری در فتنه 88 را موردتوجه قرارداد و گفت: ایشان آن‌چنان اوضاع را مدیریت کرده‌اند که بهانه‌ای دست هیچ‌کس نداده‌اند، ما افتخار می‌کنیم که چنین رهبر فرزانه‌ای داریم.

اقتدار و شکست ناپذیری رهاورد مهم انقلاب اسلامی

آیت‌الله اراکی رابطه ملت ایران با عشق به امام حسین(ع) و ائمه(ع) غیرقابل‌توصیف خواند و افزود: این عشق برای ما افتخار می‌سازد و باید قدردان این عشق و ارادت به اهل‌بیت(ع) و ائمه معصومین بود و باید قدردان این افتخار بزرگ باشیم که در جبهه اهل‌بیت(ع) قرار داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عزت و شکست‌ناپذیری، سازش‌ناپذیری، ترس از دشمنان نداشتن، عدم حزن بر آسیب‌ها، خستگی‌ناپذیری از جنگ فرهنگی دشمنان، هوشمندی، فریب نخوردن از دشمن، مهربانی با محرومان و مستضعفان، اقتدار و دستیابی به پیروزی، آرامش ازجمله رهاوردهای مهم انقلاب اسلامی هستند.

انتهای پیام/451/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عضو مجلس خبرگان رهبری برداشتن تحریم ها آیت الله اراکی انقلاب اسلامی ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۹۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛  ۴۰ عنوان کتاب جدید انتشارات انقلاب اسلامی شامل کتاب‌هایی است که از اردیبهشت ۱۴۰۲ به بعد چاپ شده‌اند و ۱۴ عنوان نیز برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

«حدیث زندگی» عنوان مجموعه‌ای ۶ جلدی از انتشارات انقلاب اسلامی است که ۳ جلد از آن در نمایشگاه کتاب امسال در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. این مجموعه شامل شرح احادیث حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای است که در ابتدای جلسات درس خارج فقه از سال ۶۹ تا ۹۵ مطرح گردیده و برای نخستین بار مجموعه این احادیث منتشر می‌شود. گزیده‌ی احادیث «مکارم‌الاخلاق»، «النوادر» و «امالی الصدوق» به انتخاب و شرح حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) عناوین کتاب‌هایی هستند که در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.

کتاب «گنجینه‌ی بی‌پایان» مجلّد جدید مجموعه‌ی ۴ جلدی «شرح نهج‌البلاغه» است که دربرگیرنده‌ی شش گفتار از بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) می‌باشد که به مسئله‌ی شناخت و بررسی جایگاه، اهمّیّت و ویژگی‌های نهج‌البلاغه می‌پردازد. ۳ عنوان دیگر این مجموعه، «منشور حکومت علوی»، «راه روشن مدیران» و «نبوتها» را شامل می‌شود که پیش از این منتشر شده بودند و در حال حاضر، با ویرایش، صفحه‌آرایی و طرح جلد جدید ارائه شده‌اند.

«مروری بر بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدّظلّه‌العالی درباره‌ی موسیقی» به قلم حجت‌الاسلام مهدی گرامی‌پور، «روایت تولید؛ سیره‌ی اقتصادی معصومین (ع) در اندیشه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» نوشته‌ی حجت‌الاسلام حمید سبحانی‌صدر، «درآمدی بر نظریه‌ی تعلیم و تربیت در بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» نوشته‌ی دکتر حسن ملکی، «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» نوشته‌ی حجت‌الاسلام سیّدمهدی موسوی و «بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی در اندیشه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» نوشته‌ی مهدی جمشیدی، دیگر عناوین تازه‌ی انتشارات انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب تهران هستند.

«روایت اوّل‌شخص از شخصِ اوّل» نوشته‌ی مهدی قزلی است که شامل حاشیه‌نگاری‌های این نویسنده از دیدار‌ها و برنامه‌های رهبر معظّم انقلاب طی سال‌های ۸۸ تا ۹۸ است که برخی از آنها در پایگاه KHAMENEİ.IR منتشر شده بود و سیزده روایت نیز برای نخستین بار در این کتاب منتشر شده است.

انتشارات انقلاب اسلامی امسال رمانی نیز برای گروه سنی نوجوان عرضه خواهد کرد. «خاکسپاری دوّم بانوی مرگ» عنوان رمانی است که به قلم نیما اکبرخانی در ۲۸۰ صفحه منتشر شده است.

انتشارات انقلاب اسلامی طبق روال سال گذشته برنامه ویژه‌ای به مناسبت میلاد حضرت معصومه سلام‌الله‌علی‌ها و روز دختر پیش‌بینی کرده است. توزیع محصولات و نمایش آثار متنوع با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی از منظر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای نیز از دیگر برنامه‌های انتشارات انقلاب اسلامی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش است
  • حمایت دبیرخانه "سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان" از اجرای طرح نور
  • جبهه انقلاب با عبور از اختلافات جزیی، ایران قوی را بسازد
  • جبهه انقلاب با عبور از اختلافات جزئی، ایران قوی را بسازد
  • جنبش دانشجویی عامل فروپاشی اندیشه استکبار جهانی
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان