Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهالی مسجد جامع جمهوری علاوه بر فضاسازی محیطی و دعوت از منبری‌های چهره برای گرامیداشت دهه فجر انقلاب، با استمرار کمک‌های مومنانه به یاد شهدای انقلاب به استقبال از ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رفته‌اند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: مسجد جامع جمهوری (واقع در تهران، خیابان جمهوری اسلامی، پایین تر از چهارراه جمهوری) به همت بسیجیان و هیئت امنا و اعضای دفتر امام جماعت آن در دوره شیوع ویروس کرونا به روی مردم باز بود و به گفته آیت الله عباسعلی اختری، از 15 آذر ماه نماز جماعت نیز به صورت مستمر در این مسجد برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شناسایی و کمک به افراد آبرومندی که در دوره کرونا دچار مشکل مالی شدند

 

کمک مومنانه مسجد جامع جمهوری به همت همین فعالان در دوره شیوع ویروس کرونا هیچ گاه تعطیل نشد و توزیع بسته های ارزاق، بهداشتی و کارت هدیه و گاهی نیز واریز کمک به خانواده های نیازمند به صورت مستمر در این دوره ادامه داشت. نکته مهم درباره خدمت رسانی اجتماعی مسجد جامع جمهوری این است که کسانی که در دوره شیوع کرونا و به ویژه با تعطیل شدن مراکز دینی و مجالس مذهبی و فرهنگی، بی  کار یا بسیار کم کار شدند، از سوی معتمدین خیریه این مسجد شناسایی شدند و در چند نوبت، بسته ارزاق و کارت هدیه 300 هزار تومانی به آنها اهدا شد.

 

نکته دیگر درباره مسجد جامع جمهوری این است که مرکز فروش اقلام بهداشتی همچون ماسک، دستکش، شیلد و محلول ضد عفونی کننده و داروهای گیاهی که همزمان، کارهای خدمات فنی همچون پرینت و کپی را نیز انجام می دهد در ورودی این مسجد، سمت راست، چند ماه پیش گشایش یافت تا هم زمینه کسب درآمد برای یکی دو نفر فراهم شود و هم از محل اجاره آن، کمکی به تامین هزیه های مسجد جامع جمهوری شود. انجام چنین کاری در دوره شیوع ویروس کرونا نشان دهنده همت بالای اهالی این مسجد در رونق این خانه خدا و ایجاد راه های مختلف کسب درآمد است.

 

جدیت در رعایت دستورالعملهای بهداشتی با تبسنجی و اهدای ماسک

 

فعالیت مسجد جامع جمهوری در دوره کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی، غربالگری کسبه خیابان جمهوری اسلامی و توزیع ماسک و دستکش و محلول ضد عفونی کننده با جدیت دنبال شد. طبق مشاهده خبرنگار ما یک نوجوان همه روزه جلوی در ورودی شبستان مسجد جامع جمهوری، در همین راستا سه کار را انجام می دهد: بررسی دمای بدن افراد با دستگاه تب سنج، ضد عفونی کردن دست ها و اهدای ماسک به افرادی که ماسک ندارند. آیت الله اختری همواره هنگام ورود به این مسجد بر این فعالیت نظارت می کند و هیئت امنا و پایگاه مقاومت بسیج نیز بر حسن اجرای دستورالعمل های بهداشتی در این خانه خدا نظارت می کنند.

 

سخنرانی شخصیتهای فرهنگی و سیاسی در ایامالله دهه فجر

 

فعالیت های مسجد جامع جمهوری برای بزرگداشت چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی نیز بسیار وسیع است که «علی کاظم دواتگر» در این باره به شبستان گفت: مسجد جامع جمهوری در تمام روزها و شب های دهه فجر انقلاب اسلامی برنامه برگزار می کند که سخنرانی آیت الله عباسعلی اختری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، محمود ابوالقاسمی، حسن قنادی، محمدپور و حجج اسلام والمسلمین راجی، مصطفی کرمی و یوسفی از جمله آنها است.

 

این عضو فعال مسجد جامع جمهوری افزود: همچنین دو همایش اجتماع طلاب جوان و بسیجیان در روزهای 16 و 22 بهمن ماه در این مسجد برگزار می شود که نقش مهمی در معرفی و تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی طی 42 سالی که از عمر آن می گذرد برای عموم مردم به ویژه اهالی این مسجد و کسبه خیابان جمهوری اسلامی، خواهد داشت.

 

کمک مومنانه اهالی مسجد جامع جمهوری به نیازمندان به یاد شهدای انقلاب اسلامی

 

به گزارش خبرگار شبستان، فضاسازی محیطی بسیار خوبی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در محیط مسجد جامع جمهوری و خیابان جمهوری اسلامی به ویژه محدوده چهارراه جمهوری صورت گرفته است که امسال به دلیل کاهش برگزاری برنامه های حضوری به دلیل شیوع ویروس کرونا، این تبلیغات محیطی در بیان دستاوردهای انقلاب حتما نقش مهمی خواهد داشت. کار دیگری که در همین راستا توسط اهالی مسجد جامع جمهوری صورت می گیرد، برپایی ایستگاه صلواتی، نمایشگاه عکس و کتاب، راه اندازی کاروان شادی (خودرویی و موتوری) و توزیع بسته های بهداشتی است. دواتگر در این باره به شبستان گفت: کمک مومنانه مسجد جامع جمهوری در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و به ویژه سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) تداوم می یابد.

 

تقدیر از خانواده شهدا و ایثارگران، تجیل از مادران و همسران شهدا همزمان با روز مادر و زن، تکریم مدافعان سلامت و گرامی داشت نام و یاد امام خمینی (ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مراجع و علمایی که در خط مقدم مبارزه با رژیم طاغوت پهلوی بودند، از برنامه های دیگر مسجد جامع جمهوری در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی است.

 

جشن میلاد حضرت ام ابیها(س) با سخنرانی مصطفی کرمی

 

جشن ویژه میلاد حضرت صدیقه طاهره (س) نیز در این مسجد در روز چهارشنبه، 15 بهمن ماه پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مصطفی کرمی برگزار می شود.

 

سخن آخر اینکه طبق مشاهدات خبرنگار شبستان، اهالی مسجد جامع جمهوری کوشیده اند یاد ایثار شهدا، جانبازان و زندانیانی که با رشادت خود رژیم منحوس پهلوی را سرنگون کردند، آن هم در شرایط خاص شیوع ویروس کرونا را گرامی دارند و این کار را از طریق سخنرانی، مداحی، کمک مومنانه، کاروان شادی، ایستگاه صلواتی و تقدیر از مادران و همسران شهدا انجام می دهند. ضمن اینکه برنامه نماز جماعت نیز با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و به امامت آیت الله اختری در این خانه خدا برگزار می شود.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمک مومنانه مسجد جامع جمهوری بزرگداشت انقلاب دهه فجر انقلاب اسلامی خیابان جمهوری اسلامی مسجد جامع جمهوری شیوع ویروس کرونا برگزار می شود دوره شیوع کمک مومنانه آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۹۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدارمسوولان وکارگزاران حج با رهبر انقلاب

در آستانه برگزاری کنگره عظیم حج ابراهیمی، مسوولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام کشورمان، تا ساعتی دیگر با رهبر انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.

به گزارش مشرق، در آستانه برگزاری کنگره عظیم حج ابراهیمی، مسوولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام کشورمان، تا ساعتی دیگر با رهبر انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره ۷۲۸شهید والامقام شهرستان سلماس 
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • اراده تحول‌گرایی و تمدن‌سازی در گام دوم انقلاب اسلامی
  • گرامیداشت اربعین شهادت شهدای کنسولگری ایران در دمشق برگزار شد
  • مسجد یوردشاهی ارومیه مرمت و ساماندهی می شود
  • مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس
  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند
  • جزئیات مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران در دمشق
  • اطلاعیه سپاه پاسداران درباره شهدای حمله تروریستی اسرائیل
  • دیدارمسوولان وکارگزاران حج با رهبر انقلاب