Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی در حاشیه این برنامه گفت: اجرای این طرح آبرسانی موجب می‌شود که کیفیت آب آشامیدنی مردم اراک ارتقا یابد و یکی از مطالبات بحق شهروندان اراکی در بهره‌مندی از  آب گوارا و استاندارد محقق می‌شود.

سید «علی آقازاده» افزود: عملیات اجرایی رینگ شمالی این طرح اتمام یافته و با تکمیل رینگ جنوبی، قدمی ارزشمند برای خدمت‌رسانی به مردم اراک صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: استفاده از آب چاه‌ها برای تامین اب آشامیدنی در اراک به دلیل داشتن املاح و نیترات مناسب نیست و از طرف دیگر با بهره‌مندی مردم اراک از آب سد کمال صالح، سفره‌های زیرزمینی این شهر برای مصارف کشاورزی و صنعتی حفظ می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی هم در این آیین گفت: رینگ شمالی انتقال آب سد کمال صالح به اراک به طول ۹ و نیم کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال پایان یافته است.

« عزت‌الله آمره‌» افزود: قطر لوله‌های استفاده شده در این مسیر ۸۰۰خط انتقال رینگ شمالی آبرسانی از سد کمال صالح به اراک  تا یک‌هزار و ۲۰۰ است.

وی بیان کرد: رینگ جنوبی این طرح آبرسانی  نیز به طول ۱۴ کیلومتر است که از میدان امام حسین (ع) اراک آغاز می‌شود و باید تا حدفاصل ترمینال مسافربری این کلانشهر تداوم یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی ادامه داد: بستر زمین در  مسیر اجرای عملیات خط انتقال رینگ جنوبی آبرسانی اراک سنگی است و اجرای این طرح نسبت به رینگ شمالی دشواری‌های بیشتری دارد.

آمره اظهار داشت: ۲۵۰ میلیارد ریال برای خرید لوله و تجهیزات مورد نیاز رینگ جنوبی و آغاز به کار ۲ و نیم کیلومتر از این مسیر تاکنون هزینه شده و اجرای کامل آن نیازمند ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر است.

وی بیان کرد: قطر لوله‌های این مسیر ۵۰۰ تا ۸۰۰ است و اهالی کوی رضوی، شهرک ولیعصر (عج)، شهرک شهید بهشتی، فاز یک، ۲ و سه را بهره‌مند می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی افزود: ذخیره آب سد کمال صالح با وجود کاهش بارندگی خوب است و نگرانی برای تامین آب شرب در اراک وجود ندارد.

۶۸۰ هزار نفر در شهرستان اراک زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی افتتاح طرح شرکت آب منطقه ای آبرسانی دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی افتتاح طرح اراک استان مرکزی افتتاح طرح شرکت آب منطقه ای آبرسانی دهه فجر اخبار کنکور شرکت آب منطقه ای سد کمال صالح استان مرکزی رینگ شمالی رینگ جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۰۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور

 


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اورژانس پیش بیمارستانی نیشابورگفت: این محل فرود بالگرد با همکاری شهرداری منطقه و پیگیری‌های مسئول اورژانس هوایی نیشابور احداث می شود.

سیدحمید حسینی با اشاره به این که محل فرود بالگرد یکی از مهم‌ترین ملزومات برای ارائه خدمت‌رسانی بهتر و ایمن‌تر اورژانس هوایی به مصدومان وبیماران است، افزود: ساخت این محل فرود بالگرد با عتبار  ۱۰۰ میلیون تومان میسر شد.

 

دیگر خبرها

  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • ۷۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۲ طرح آبرسانی مرکزی هزینه شده است
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی ورودی‌ سبزوار
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور
  • آغاز آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد