Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@00:13:19 GMT

تولید داروهای ضدسرطان داخلی کلید خورد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۰۲۱۰

تولید داروهای ضدسرطان داخلی کلید خورد

گروه استان‌ها- تولید داروهای ضدسرطان می‌تواند بار هزینه‌ای بسیار زیادی را از دوش کشور بردارد؛ اقدامی که دانش‌بنیان‌های مشهد مقدس آن را آغاز کرده‌اند. - اخبار استانها -

علی اکبر حداد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: براساس چشم‌انداز تا سال 1404 ایجاد هزار شغل در حوزه دانش بنیان در این استان باید ایجاد شود که لازمه آن تقویت ارتباطات دانشگاه با این مرکز و نیز این مرکز با صنایع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آغاز فعالیت مرکز شتابدهی و زیست‌بوم نوآوری خیام  در اسفند ماه پارسال همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا بود که در نخستین گام این مرکز اقدام به تولید و توزیع 500 هزار لیتر محلول ضدعفونی با کمک خیران نمود و تا کنون نیز ایده‌ها و اقدامات متعدد در این راستا انجام داده است.

مدیرمرکز شتابدهی و زیست‌بوم نوآوری خیام با بیان اینکه در قالب فعالیت‌های متعدد در این زیست بوم به دنبال نفوذ فرهنگ فناوری در جامعه صنعتی هستیم گفت: در این راستا بیش از 400 هسته فناور آینده ‌نگر (استارتاپ) سازماندهی شده که بیش از 60 هسته از این تعداد شروع به فعالیت کرده‌اند.

وی افزود: همچنین ایجاد الگوی موفق در زمینه تجاری‌سازی ایده‌ها و محصولات فناورانه جدید مورد پیگیری است که تاکنون بیش از 10 محصول فناورانه تولید شده در این زیست بوم به مرحله صنعتی‌سازی رسیده‌اند و یک محصول نیز با تجاری سازی موفق و دریافت مجوز تولید از سازمان غذا و دارو هم اکنون در مرحله تولید قرار دارد.

شرکت‌های دانش بنیان توانایی رفع نیازهای صنایع غرب بندرعباس را دارندارائه بسته صادراتی برای محصولات دانش بنیانحمایت همه جانبه از شرکت‌های دانش بنیان/ دستگاه‌های اجرایی به چرخه کارآفرینی همکاری کنند

حداد ادامه داد: این مرکز برای نخستین بار در شرق کشور اکوسیستم فناوری را تشکیل داد و در قالب آن تمامی بخش‌ها، مجموعه‌ها، مراکز علمی و سازمان‌های مرتبط با فعالیت‌های نوآورانه و دانش‌بنیان در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا روند فعالیت از طرح ایده تا تولید انبوه به خوبی و سهل‌تر از گذشته انجام گردد.

وی گفت: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در این مرکز ایجاد تالار فناوری خیام برای نخستین بار است که در قالب آن بانک اطلاعاتی کامل در بخش‌های دانش‌آموختگان دانشگاهی، محصولات فناورانه، دانش فنی، نیازها و چالش‌ها شکل گرفته است.

مدیر مرکز شتابدهی و زیست‌بوم نوآوری خیام افزود: با فعالیت این تالار فناوری روند شکل‌گیری هسته‌های فناور تسهیل شده و به خوبی ساماندهی می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون چندین طرح ویژه تحقیقاتی و فناورانه در زمینه تولید داروهای ضدسرطان، تولید آنزیم‌های ویژه دام و تولید تخم مرغ غنی شده در این مرکز در حال پیگیری است.

انتهای پیام/281/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانش بنیان زیست بوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۰۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید از حراج شمش/ شمش تولیدکنندگان داخلی هم حراج می‌شود

با موافقت بانک مرکزی، تولیدکنندگان داخلی شمش طلا و سایر واردکنندگان شمش طلا که مشمول رفع تعهد صادراتی نیستند، امکان عرضه شمش در مرکز مبادله ارز و طلای ایران را دارند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، براساس تازه‌ترین خبری که از مرکز مبادله ایران منتشر شده، با موافقت بانک مرکزی، تولیدکنندگان داخلی شمش طلا و سایر واردکنندگان شمش طلا که مشمول رفع تعهد صادراتی نیستند، امکان عرضه شمش در مرکز مبادله ارز و طلای ایران را دارند. 

زمان حراج جدید سکه مشخص شد

 

بنابراین، از هفته آینده عرضه شمش طلای تولید داخل، در کنار عرضه شمش طلای رفع تعهد ارزی در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران انجام خواهد شد. با این عرضه ها، تولیدکنندگان مصنوعات طلا و سایر خریداران شمش، دسترسی بیشتری به شمش طلا خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است!
  • شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است
  • عین‌اللهی: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم
  • خبر جدید از حراج شمش/ شمش تولیدکنندگان داخلی هم حراج می‌شود
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد