Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس امینی زاده روز سه‌شنبه در بازدید از مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری بندرعباس افزود: راه‌اندازی بازار مجازی صنایع دستی نخستین گام تحقق این هدف است که این اقدام بسترساز معرفی و فروش صنایع دستی خانگی بندرعباس  به خریداران در سراسر جهان است.
وی بیان داشت: شهرداری بندرعباس به این نتیجه رسیده است که فعالیت‌های عمرانی و خدمات‌شهری، بدون در نظر گرفتن مسائل اجتماعی ناقص خواهد بود و در حال حاضر اقتصاد و معیشت مهم‌ترین دغدغه اقشار مختلف مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهردار شهر خلاق بندرعباس اظهارداشت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که صنایع دستی با توجه به قدمت و هویتی که در بندرعباس دارد، یکی از زمینه‌های مناسب برای تقویت اقتصاد خرد خانوارهاست که می‌تواند در کانون توجه برنامه‌های شهر خلاق قرار بگیرد.
امینی زاده با اشاره به اقدام مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین در راه‌اندازی بازارچه آنلاین صنایع دستی یادآورشد: این حرکت با راه‌اندازی مرکز نمایش، آموزش و فروش صنایع‌دستی در محل بازار ماهی‌فروشان قدیم واقع در محله پشت شهر، تکمیل می‌شود.
وی با بیان اینکه شیوع کرونا بسیاری از برنامه‌های عمومی و جمعی را مختل کرده است، عنوان کرد: پس از آن، حداقل ۲ مرکز دیگر نیز با عنوان خانه صنایع‌دستی در مناطق مختلف شهر ایجاد می‌شود.
شهرداربندرعباس اذعان داشت: تا پیش از شروع ویروس کرونا، بازارچه هفتگی فروش صنایع دستی نیز در اینشهر دایر بود که موقت ناچار به تعطیلی آن شده‌ایم.
شهر بندرعباس آبان سال ۹۸ در زمینه صنایعدستی به شبکه شهرهای خلاق یونسکو پیوست.
شبکه شهرهای خلاق یونسکو در سال ۲۰۰۴ و برای ترویج همکاری میان شهرهایی به راه افتاد که از خلاقیت به عنوان عاملی راهبردی برای پیشرفت پایدار شهری استفاده کرده بودند. 
با پیوستن به این شبکه، شهرها متعهد می‌شوند که فعالیت‌های مثبت‌شان را با هم به اشتراک بگذارند و میان بخش‌های خصوصی و عمومی و جامعه مدنی ایجاد همکاری کنند.
همچنین شبکه شهرهای خلاق یونسکو، هفت حوزه خلاق صنایع دستی، هنرهای بوم ، هنرهای رسانه‌ای، فیلم، طراحی، خوراک شناسی، ادبیات و موسیقی را پوشش می‌دهد.

برچسب‌ها شهر خلاق عباس امینی زاده هرمزگان بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر خلاق عباس امینی زاده هرمزگان شهر خلاق عباس امینی زاده هرمزگان بندرعباس اخبار کنکور صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۰۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه محمد معتمدی برای استفاده از صنایع دستی + فیلم

صنایع دستی به‌عنوان نماد فرهنگی، هویت و تاریخ یک کشور است باید توجه ویژه‌ای به آنها داشت. محمد معتمدی خواننده موسیقی‌های سنتی توصیه‌ای را به مردم برای استفاده هرچه بیشتر از صنایع دستی در منزل ارائه داده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • استان فارس برند جهانی در عرصه صنایع دستی محسوب می‌شود
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • توصیه محمد معتمدی برای استفاده از صنایع دستی + فیلم