Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@08:36:04 GMT

بودجه ۱۴۰۰ سفره اقشار آسیب‌پذیر را تنگ‌تر می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۰۷۹۳

بودجه ۱۴۰۰ سفره اقشار آسیب‌پذیر را تنگ‌تر می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، علی بابایی کارنامی در جلسه بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در صحن علنی مجلس در مخالفت با کلیات لایحه، اظهار کرد: نقطه عطف همکاران ما در سال اول مجلس یازدهم در فضایی است که باید به مردم پاسخ دهیم زیار نقطه عطف امسال همین بودجه ۱۴۰۰ است. بودجه ۱۴۰۰ با چند فضای هیجانی روبرو خواهد شد. اعداد و ارقامی که در بودجه دنبال می‌کنیم و شاخص هایی که مدنظر است، نشان می‌دهد که لایحه بودجه با فضای هیجانی وارد مجلس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بابایی کارنامی گفت: بودجه باید چند هدف را دنبال کند. افزایش شفافیت منابع باید در بودجه لحاظ می‌شد اما شاهد نبودیم. وابستگی و انضباط شرکت‌های زیرمجموعه ای که منشا فساد هستند متاسفانه در بودجه وجود نداشت. کاهش رانت و فساد در بودجه همچنان وجود دارد. توجه به تولید که دغدغه همه ماست و مردم از ما توقع دارند که برای تولید چه کاری انجام دادید، در بودجه دیده نشده است.

وی گفت: توجه به سلامت و فرهنگ در بودجه دیده نشده است و راهکاری در بودجه در این زمینه وجود ندارد. بهبود شاخص عدالت و محرومیت زدایی در بودجه وجود ندارد. اصلاح حقوق و دستمزد یکی از بحث های مهم است که ما در بودجه ندیدیم. این بودجه با ۳۲۰ هزار میلیارد تومان کسری مواجه خواهد بود و باید تراز عملیاتی بودجه مدیریت پیدا می‌کرده است.

این نماینده مجلس گفت: یارانه ها قرار بود هزینه اقشار آسیب پذیر جامعه را کاهش دهد اما امروز سفره افراد آسیب‌پذیر جامعه تنگ تر شده است. ما باید از اقشار آسیب پذیر جامعه در بودجه حمایت کنیم، اما این بودجه این پیام را ندارد و به همین دلیل من با این بودجه مخالف هستم.

بابایی کارنامی گفت: این بودجه نمی تواند انتظارات مردم که از مجلس انقلابی توقع دارند را برآورده کند. دولت محترم باید بداند که در کنار مجلس است و به اعداد و ارقام نقد داریم. مجلس باید دقت کامل و بیشتری داشته باشد.

وی افزود: بحث مالیات حتما باید مبنای بودجه قرار گیرد و دستور کار نظام هم همین است اما زیر ساخت آن در سال ۱۴۰۰ وجود ندارد. سال ۱۴۰۰ قرار است دو تفکر با هم رقابت کنند اما این زیرساخت وجود ندارد، از الان دولت اعلام کرده من آمادگی کارهایی که تلفیق تکلیف کرده را ندارم.

کد خبر 5136935

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس یازدهم علی بابایی کارنامی لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف محمدجواد ظریف لایحه بودجه ۱۴۰۰ صحن مجلس وزارت امور خارجه ایران حجت الاسلام حسن روحانی دهه فجر محمد جواد ظریف انقلاب اسلامی ایران کمیسیون تلفیق هیئت دولت ایالات متحده امریکا وجود ندارد بودجه ۱۴۰۰ آسیب پذیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۰۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علائم سندروم روده تحریک پذیر (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم) علائم و عوارض بیماری کاوازاکی (فیلم) سنگ کلیه؛ علائم و نشانه‌ها (فیلم)

دیگر خبرها

  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • علائم سندروم روده تحریک پذیر (فیلم)
  • قدرت چانه‌زنی؛ عامل اصلی تخصیص بودجه
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • رفع چالش بیکاری لرستان نیازمند اعتبارات دولتی و بخش خصوصی است
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است