Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@22:58:08 GMT

نیاز مبرم برخی نقشه‌های فرش به اصلاح

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۰۸۵۵

نیاز مبرم برخی نقشه‌های فرش به اصلاح

ایسنا/زنجان یک فعال حوزه فرش گفت: در حال حاضر برخی نقشه‌های فرش که بافته می‌شود، نیاز به اصلاح دارد.

ناصر حسین‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مشکلاتی که در حال حاضر در زمینه تولید و فروش فرش در کشور وجود دارد، اظهار کرد: هماهنگ نبودن بافنده با بازار یکی از مشکلاتی است که در حال حاضر گریبان‌گیر هنر - صنعت فرش در زنجان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای مثال، بافنده‌ای در ابتدای امر برای کاهش هزینه‌های خود نقشه‌ای را از بازار تهیه می‌کند ولی دقت نمی‌کند که بازار چه رنگی را می‌پذیرد و یا ذائقه بازار چیست. ذائقه بازار کشورهای عربی با کشورهای اروپایی و آمریکایی با یکدیگر متفاوت است و همین آشنا نبودن به بازار سبب می‌شود که تولیدات بافنده مشتری نداشته باشد.

این فعال حوزه فرش ادامه می‌دهد: متاسفانه اتحادیه فرشبافان، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره‌کل میراث‌فرهنگی و یا سازمان‌های حمایتی که از فرش در راستای اشتغالزایی استفاده می‌کنند، اقدامی در زمینه ایجاد هماهنگی بین تولیدات بافنده و ذائقه بازار انجام نمی‌دهند و شناخته نشدن متولی واحد برای این هنر - صنعت، سبب تشدید مشکلات این‌چنینی می‌شود.

حسین‌خانی با اشاره به طراحی نقشه‌های فرش، تصریح کرد: در استان زنجان نقشه‌های قلتوق، بیدگینه و دهجلال ثبت جهانی شده است. در حال حاضر برخی نقشه‌ها را می‌توان اصلاح هندسی کرد، به طوری که در برخی فرش‌ها شاهد آن هستیم که گل گوشه وجود ندارد و یا بافته‌ها قرینه نیست که سبب می‌شود کیفیت بافت و حتی نقشه کاهش یابد.

وی شکارگاه را یکی از نقشه‌هایی دانست که بافت و رنگ‌بندی سختی دارد و عنوان کرد: برای اصلاح ساختار نقشه اقدام کرد و حتی اتحادیه فرش‌بافان زنجان هزینه‌ای را صرف این کار کرد ولی به جای استفاده از نیروهای بومی، از طراحان تبریزی استفاده کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید جوانان وارد حوزه طراحی فرش شوند؛ چراکه آنان با توجه به نگرشی که دارند، می‌توانند نقشه‌های جدیدتری را طراحی کنند، نقشه‌هایی که در آینده نیز مورد توجه و ذائقه بازار باشد، زیرا آینده متعلق به جوانان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان فرش دستباف نقشه فرش ایرانی ذائقه بازار حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۰۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لازمه ساماندهی اصولی آبشوران تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه است

دریافت 197 MB کد خبر 6090436

دیگر خبرها

  • تصاویر نقشه‌های تاریخ با نام خلیج فارس
  • تصاویر نقشه‌های تاریخی و مشهور جهان؛ اعراب درخشش نام خلیج‌فارس را ببینند
  • یک‌روز برای خلیج همیشه فارس
  • نام خلیج فارس همیشه ماندگار است
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • لازمه ساماندهی اصولی آبشوران تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه است
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • اگر نقشه ایران، نقشه یک ساختمان باشد! (تصویری)
  • نیاز مبرم ۱۰۰ رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید