Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، یکسال قبل بود که رفع تصرف حدود ۱.۵ هکتار از بستر و حریم رودخانه فرحزاد در محدوده خیابان آبشار تا اتوبان نیایش با دریافت دستور قضایی از سوی معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲ تهران، صورت گرفت و با هماهنگی با ستاد مبارزه با مواد مخدر، پلیس امنیت و یگان ویژه و عوامل کلانتری نسبت به رفع تصرف حریم و بستر رودخانه فرحزاد اقدام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصرف‌ها شامل بنا، استخر، محوطه‌سازی، دیواره‌کشی و احداث اتاقک بود. دره فرحزاد تهران حدود ۵ کیلومترمربع است که شمال آن به پل خوش‌مرام و  جنوب آن به اتوبان آیت الله هاشمی رفسنجانی (نیایش) می‌رسد.

اکنون که این رفع تصرف‌ها صورت گرفته است، حفظ و ایمن‌سازی حریم رودخانه فرحزاد، مورد توجه مدیریت شهری و شرکت آب منطقه‌ای تهران قرار گرفته است.

در همین راستا، کارگروه همکاری مشترک مدیران و کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای و معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران با حضور صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران و یوسف رضاپور، سرپرست شرکت آب منطقه‌ای تهران تشکیل جلسه داد تا ضمن هم‌اندیشی پیرامون مشکلات حریم رودخانه فرحزاد، راهکارهای افزایش ایمنی این رودخانه مقابل خطر سیلاب بررسی شود.

در این نشست قرار شد تا نقشه وضعیت موجود از برخی مقاطع رودخانه فرحزاد که طی سنوات گذشته کانالیزه شده است، در اختیار کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای تهران قرار گیرد تا اقدامات اجرایی لازم برای حفظ حریم و ارتقای ایمنی رودخانه، در پی ارائه طرح اجرایی توسط این شرکت برآورد و بررسی شود.

کد خبر 582653 برچسب‌ها شهرداری تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهرداری تهران حریم رودخانه فرحزاد شرکت آب منطقه ای رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۰۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه های امامزاده ابراهیم شفت ایمن سازی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله عباسی ضمن حضور در بین مردم آسیب دیده از این آتش سوزی و شنیدن مسائل آنها در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: آتش سوزی رخ داده در روستای امامزاده ابراهیم شهرستان شفت به بیش از ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی این روستا که عموماً سازه‌های چوبی بودند آسیب زد.

وی با بیان اینکه تعدادی از این واحدها بیمه هستند، افزود: بخش زیادی از آنها فاقد پوشش بیمه‌ای می‌باشند که با توجه به وضعیت روستا و خسارت وارده به منطقه از ابتدای وقت امروز فرماندار شهرستان شفت، مدیرکل مدیریت بحران استان و مدیران حوزه زیرساختی گیلان در بین مردم و محل حادثه حضور یافته و وضعیت را برای رفع مشکلات خسارت دیدگان از این حریق بررسی کردند.

وی با تاکید بر اینکه هلال احمر موضوع اسکان اضطراری، تأمین اقلام ضروری و غذای گرم برای این خانوارها را آغاز کرده است، افزود: به زودی کار آوار برداری شروع می‌شود.

عباسی تصریح کرد: گزارشی هم از این حادثه و وضعیت خسارت دیدگان به وزارت کشور و رئیس محترم جمهور ارائه می‌کنیم و کمک‌هایی به صورت بلاعوض و در قالب تسهیلات برای ساخت منازل مسکونی و واحدهای تجاری مردم تأمین خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به آتش سوزی‌های مکرری که در این منطقه طی سال‌های از ۱۳۷۵، ۱۳۹۲، ۱۳۹۶ و نیز نیمه شب گذشته رخ داده باید این منطقه و خانه‌های آن ایمن سازی شود.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: باید سازه‌ها بتنی یا فلزی و بر اساس اصول و قواعد نظام مهندسی احداث شود و بدین منظور اعتباراتی هم داده شود تا این امر محقق شود و شاهد اتفاقاتی از این دست نباشیم.

استاندار گیلان ادامه داد: این منطقه کوهستانی و شاهد وزش بادهای شدید است که برای جلوگیری از اتفاقات مشابه باید در زمینه شیوه‌های ساخت و ساز تجدید نظر شود و حتماً این امر انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های آب و برق هم اینک مشغول رفع مشکلات هستند، گفت: پروژه گازرسانی به روستا هم مراحل پایانی خود را طی می‌کند و به زودی مردم آن از گاز طبیعی برخوردار می‌شود و همچنین راه دسترسی روستا هم بعد از بازسازی اصلاح می‌شود.

کد خبر 6095358

دیگر خبرها

  • خانه های امامزاده ابراهیم شفت ایمن سازی می شود
  • ترمیم راه‌های روستایی در کرمان با شروع بارش باران + فیلم
  • بستر واگذاری امور به مردم فراهم شود
  • رفع تصرف و بازگشت ۱۳ هکتار از اراضی شهرداری نهاوند به بیت‌المال
  • پاسخ میراث فرهنگی به ماجرای «سنگلج»
  • ایمن‌سازی دیواره‌های سنگی کانال‌های مستعد ایجاد حادثه در سطح منطقه پنج ارومیه
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • ابرپروژه مسکونی تهران در محله یاخچی آباد با ۱۰ هزار واحد ساخته می شود
  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان