Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهل‌ودو سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد اما لحظه‌ای دشمنی استکبار با این نظام قطع نشده است. با این وجود، هیچ‌گاه خواب و خیال استکبار در مقابل ایدئولوژی اسلامی ایران تعبیر نخواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، زمانی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و نظام جمهوری اسلامی تشکیل شد، وحشتی استکبار و آمریکایی‌ها که ایران را در نفوذ و گستره خود داشتند، فرا گرفت چراکه قدرت آنها را در منطقه و جهان محدود کرد و هرچقدر این نظام و انقلاب محکم‌تر و قوی‌تر شد؛ ترس مستکبران از ایران و نظام قدرتمند جمهوری اسلامی بیشتر می‌شد از این رو از همان روزهای ابتدای انقلاب در پی مبارزه با این انقلاب پرداختند و از هر روشی برای زمین‌گیر شدن انقلاب استفاده کردند اما موفق نشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مهمترین عوامل دشمنی استکبار جهانی و در رأس آن‌ها آمریکا با نظام جمهوری اسلامی و ریشه اصلی تمامی دشمنی‌ها، اسلامی بودن انقلاب و شکل گیری انقلاب برپایه اسلام ناب است؛ انقلاب اسلامی که بر پایه فرهنگ غنی اسلام شکل گرفت، فرهنگ غرب و مبانی آن را به چالش کشیده و زیر سؤال برد.

انقلاب اسلامی منافع غرب و به ویژه آمریکا را در منطقه راهبردی خاورمیانه به خطر انداخته است و این یکی از عوامل دشمنی با ما محسوب می‌شود.

تأثیرگذاری و نفوذ انقلاب اسلامی در نهضت‌های آزادی‌بخش در سراسر جهان و تبدیل شدن انقلاب اسلامی به عنوان کانون بیداری ملت‌ها و الگویی برای مبارزه و مقابله با قدرت‌های بزرگ و دمیدن روحیه استکبارستیزی در میان آن‌ها که امروز نمونه‌های آن را در کشورهای عربی اسلامی شاهد هستیم، از دلایل عمده دشمنی آمریکا با نظام جمهوری اسلامی است.

استقلال‌طلبی و حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت کشور و رهایی از وابستگی به سایر کشورها از جمله قدرت‌های بزرگ در عرصه‌های مختلف نیز از دیگر مواردی که سبب مخالفت استکبار با جمهوری اسلامی شده است.

یکی دیگر از دلایل دشمنی استکبار جهانی و آمریکا با جمهوری اسلامی، دشمنی با رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و لبنان در دست یابی به حقوق از دست رفته آنها و خط مقاومت در منطقه را می‌توان بیان کرد.

توجه عموم مردم به لایه سطحی دشمنی با استکبار

جواد الهامی دبیر قرارگاه احمدی‌روشن خراسان‌جنوبی در این خصوص به خبرنگار خاورستان، گفت: دلایل دشمنی ایران و آمریکا بحث عمیقی است که جوان امروز و حتی بزرگترها علت این درگیری و اختلافات را درک نمی‌کنند و صرفا لایه سطحی جریان را می‌بینند.

وی با بیان این‌که این بحث مطرح می‌شود که اختلافات چه زمانی می‌خواهد تمام شود؟ افزود: علت بسیاری از مشکلاتی که ما با آمریکا داریم به لایه‌های عمقی این جریان برمی‌گردد.

دبیر قرارگاه احمدی‌روشن خراسان‌جنوبی تصریح کرد: جوانان لایه سطحی اختلاف ما با آمریکا را می‌بیند و این سوال ایجاد می‌شود که چرا ما با آمریکا سرجنگ داریم؟

نبرد ایران و نظام سلطه ایدئولوژیک است

الهامی با بیان این‌که بحث نبرد ایران و نظام سلطه یک بحث کاملا ایدئولوژیک است، گفت: بعد از جنگ جهانی دوم نظام سلطه به رهبری آمریکا به اوج قدرت خود رسیده بود و انقلاب ما در شرایطی که اوج قدرت نظام سلطه بود به وقوع پیوست.

وی اضافه کرد: پروژه‌هایی که نظام سلطه در سطح دنیا دنبال می‌کند؛ دین زدایی، دین ستیزی، دهکده و نظام نوین جهانی بود.

دبیر قرارگاه احمدی‌روشن خراسان‌جنوبی ادامه داد: سیستم و ایدئولوژی نظام سلطه بر یکپارچه کردن دنیا بر پایه کفر و اومانیسم بود و این نظام تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی موفق عمل کرده بود.

الهامی گفت: قبل از انقلاب اسلامی دو بلوک فکری بزرگ شرق و غرب داشتیم که در سطح و لایه میانی شاید در تضاد باشند اما در عمق ریشه‌ای یکسان هستند. در شرق کومونیسم روش به شدت سوسیالیستی در نحوه اداره جامعه دارد و در غرب بحث لیبرالیستی و امپریالیستی است که در تضاد هم هستند اما ریشه فکری هر دو دین‌ستیزی است و جهان بدون دین را می‌خواهند.

وی افزود: ریشه تفکر شرق و غرب این است که انسان، خدا است و ما بر جهان حکم‌رانی می‌کنیم و معنای این، استکبار می‌شود؛ در چنین شرایط و وضعیت حکم‌رانی دو بلوک شرق و غرب که بازوی نظام سلطه و دو لبه یک قیچی بودند انقلاب اسلامی با ایدئولوژی قوی شکل گرفت.

دبیر قرارگاه احمدی‌روشن خراسان‌جنوبی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران بیان کرد ایدئولوژی دین‌ستیزی که بر پای آن بر جهان حکم‌رانی می‌کنند را قبول ندارد.

داشتن ایدئولوژی قوی برای حکم‌رانی بر جهان

الهامی اضافه کرد: در بحث‌های حکم‌رانی جهانی، ابرقدرت‌بودن صرفا به داشتن نیروی نظامی قوی و اقتصاد فوق العاده قدرتمند نیست بلکه به داشتن ایدئولوژی قوی برای مدیریت جهان بر می‌گردد. 

وی گفت: زمانی که انقلاب اسلامی بوجود آمد که این تفکرات فکر می‌کرد ریشه حل تمام مشکلات جهان لیبرالیسم است و بدون دین و خدا به قدرت می‌رسند.

دبیر قرارگاه احمدی‌روشن خراسان‌جنوبی بیان کرد: جمهوری اسلامی به جهان گفت ایدئولوژی استکبار به نتیجه نمی‌رسد و راه سعادت و خوشبختی انسان نیست.

الهامی با بیان این‌که انواع و اقسام مکاتب نظری آمدند و رفتند، گفت: این مکاتب امتحان خود را پس داده و نشان دادند چیزی در خودشان ندارند.

وی اضافه کرد: یک ایدئولوژی جدید بر پایه خدا و دین از دل اسلامی شیعی شکل گرفت و گفت ایدئولوژی برتر در دست من است که هدف برچیدن استکبار و نظام سلطه از دنیا است.

دنیا جریانی کنترل می‌شود

دبیر قرارگاه احمدی‌روشن خراسان‌جنوبی ضمن مخالفت با این‌که دنیا را نباید به اسم کشورها دید، گفت: دنیا جریانی کنترل می‌شود و ما با جریان نظام سلطه طرف هستیم نه آمریکا.

الهامی خاطرنشان کرد: بارها مذاکره می‌کنیم با اروپا معاهده می‌بندیم اما آن‌ها نیز پیرو آمریکا هستند.

ما پیرو تفکری که استکبار برای دنیا دیکته می‌کند نیستیم

وی افزود: آمریکا و اروپا عضو یک جریان هستند؛ پشت پرده تمام این شاخه‌ها یک چیز است اما ما در آن شرایط و وضعیت گفتیم سیستم خودمان را داریم و نمی‌خواهیم پایبند و پیرو سیستمی باشیم که شما برای دنیا دیکته می‌کنید.

دبیر قرارگاه احمدی‌روشن خراسان‌جنوبی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ثابت کرد سیستم و ایدئولوژی خود را دارد و این سبب ابر قدرت بودن این انقلاب شد.

ایران به دلیل ایدئولوژی ناب اسلامی قدرتمند است

الهامی گفت: ایران قطعا یک ابرقدرت است نه به دلیل اقتصاد و قوای نظامی بلکه به دلیل ایدئولوژی اسلام ناب محمدی شیعی ایدئولوژی است که می‌تواند جهان را اداره کند و سعادت انسان نیز در کنار آن فراهم شود.

وی اضافه کرد: هیچ کدام از مکاتب و جریاناتی که آمدند و ادعای سعادت انسان را داشتند نتوانستند انسان را به سعادت برسانند و گاهی اختلاف طبقاتی را زیاد کردند.

برده‌داری مدرن با تفکرات استکباری

دبیر قرارگاه احمدی‌روشن خراسان‌جنوبی ادامه داد: هیچ‌کدام از مکاتب سبب کرامت انسان نشد بلکه انسان تبدیل به کالا شد و این نوع جدیدی از برده‌داری مدرن است.

الهامی افزود: جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) با تفکری بر پایه قرآن، خدا، دین و مکاتبی که از اهل بیت(ع) رسیده است بنا شد؛ این تفکر غالب جهان شده و عمر بقیه مکاتب تمام می‌شود.

وی به توطئه‌های استکبار اشاره کرد و افزود: استکبار زمانی شما را مستعمره خود کرده و حکومت‌های دست نشانده برای شما ایجاد می‌کند و زمانی حمله نظامی، نفوذ سیاسی، تحریم و یارگیری از داخل می‌کند و قصد دارد ملت ایران را منزوی کند.

عمر ایدئولوژی استکبار تمام شده است

دبیر قرارگاه احمدی‌روشن خراسان‌جنوبی ادامه داد: استکبار برای اینکه برای خودشان زمان بخرند سرداران بزرگ چون سردار شهید سلیمانی را ترور می‌کند چراکه عمر سیستم ایدئولوژی استکبار تمام می‌شود و این‌ها صرفا دست و پا زدن آن‌ها است.

الهامی خاطرنشان کرد: دو بلوک شرق و غرب از پدیده نوین انقلاب اسلامی ترس دارند به طوری که در جنگ ایران و عراق، شوروی و آمریکا نیز کمک کردند که نشان می‌دهد نظام سلطه با تمام قوا مقابل جمهوری اسلامی ایستاده است و ما با یک جریان طرف هستیم نه یک کشور و آن سیستم سلطه است.

وی افزود: با اتمام جنگ جهانی سوم که به تعبیر من جنگ ایران و عراق بود ایدوئولوژی انقلاب اسلامی شروع به ترقی و رشد می‌کند و ملت های مسلمان منطقه و جهان را از خواب و خمودگی رها می‌کند.

دبیر قرارگاه احمدی‌روشن خراسان‌جنوبی ریشه مبانی فکری جمهوری‌اسلامی را استقلال و اسلام عنوان‌کرد و گفت: ایران وابستگی و نفوذ سایرین در کشورش را نمی‌پذیرد؛ عملا ذات و ریشه مذهب تشیع این است که در سلطه استعمار نباشد و بر پایه استقلال بنا شده است.

الهامی یادآور شد: خصلت این ایدئولوژی باعث می‌شود بر منطقه غالب شود جبهه‌ای که بعدها جبهه مقاومت نام و بر پایه این جریان شکل گرفت.

وی بیان کرد: ایدئولوژی مبارزه با استکبار و نظام سلطه شروع به گسترش و پر و بال درآوردن گرفت و هرچقدر این ایدئولوژی قدرتمندتر شد جبهه گرفتن در مقابل استکبار نیز بیشتر شد به طوری که اوایل انقلاب نیز به واسطه ریشه فکری تشیع و انقلاب به دفاع از فلسطین پرداختیم.

دبیر قرارگاه احمدی‌روشن خراسان‌جنوبی ضمن تاکید بر این‌که اساس مشکل ما با استکبار ادعای خدایی آن‌ها در زمین است، خاطرنشان کرد: به جنگ سیستم سلطه‌ای رفتیم که به رهبری یهود است و بعدها همین انقلاب و جریان، خود را در جهان ثابت کرد.

الهامی بیان کرد: بهترین راه جلوگیری از گسترش جریان جمهوری اسلامی به جهان و سرزمین‌های استکباری این بود که تبلیغات ضد این جریان داشته باشند و اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی را گسترش دهند.

داعش؛ تز اسلام‌هراسی استکبار در مقابل جریان ناب اسلامی است

وی افزود: در اوج جریان جمهوری اسلامی و دنبال اسلام هراسی، جریان وهابیت و تکفیری‌گری را راه انداختند و نمود بارز این جریان داعش شد که یک جریان عجیب و غریب بود که از تز اسلام استقلال طلبانه کمک گرفته و آنتی تز آن یعنی داعش را ایجاد کردند.

دبیر قرارگاه احمدی‌روشن خراسان‌جنوبی اضافه کرد: وجود داعش باعث اسلام هراسی به بهترین شکل ممکن شد چراکه هضم این جریان سخت است؛ اسلام مکاتب مختلفی دارد و بهترین راه برای جلوگیری از نفوذ اسلام در دل آمریکا و اروپا حتی در شرق جهان همین جریان داعش بود.

الهامی ضمن تاکید بر اینکه استکبار باور دارد که فکر آنها به پوچی رسیده است، گفت: فطرت خداجوی انسان بر محور نور خدا می‌گردد و این نور در بستر اسلام پیدا می‌شود و استکبار نیز در بستر همین جریان دست به تبلیغات ضد اسلام و ایران می زند و برای اینکه برای خود زمان بخرند تضعیف، نفوذ و تحریم می‌کنند.

ایدئولوژی قوی علت 42 سال موفقیت ایران است

وی افزود: در طول 42  سال گذشته جمهوری اسلامی ایران فراز و نشیب‌های زیادی داشته و درگیر مسائل زیادی شدیم و اگر این مشکلات را یک کشوری با ایدئولوژی تهی می‌داشت قطعا شکست می خورد.

دبیر قرارگاه احمدی‌روشن خراسان‌جنوبی ادامه داد: ایران با جنگ، تحریم، وضعیت معیشتی، تصمیمات غلط اقتصادی و ساختارسازی‌های اشتباه و تقلیدی ناقص درگیر شد و نظام سلطه توانست برای خود زمان بخرد.

الهامی تاکید کرد: استکبار با تحریم، نفوذ، اسلام هراسی، نفوذ فرهنگی و انواع شاخه های این نبرد 42 سال برای خود زمان خریده است.

فکر جهان‌گشای انقلاب اسلامی مشکلات را حل می‌کند

وی تصریح کرد: بخش‌هایی از انقلاب اسلامی که گستره بیشتری در جهان دارد برپای سیستم فکری انقلابی ماندن رشد و پیشرفت کرده است و به سطوح و نبردهای مختلف پیشرفت رسیدند.

دبیر قرارگاه احمدی‌روشن خراسان‌جنوبی ضمن تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلات اقتصادی به دلیل تقلید از ایدئولوژی غرب است، گفت: هرجایی که تقلیدی و مشابه سیستم غرب عمل کردیم ضعیف شدیم، عقب ماندیم و شکست خوردیم.

شیوه‌های غلط تقلیدی از غرب سبب مشکلات ما شده است

الهامی ضمن تاکید بر این‌که شیوه‌های غلط تقلیدی ما باعث مشکلات شده است، گفت: به جای این‌که با فکر جهان گشای اسلامی خود مشکلات را حل کنیم؛ دست به دامن غرب شدیم و همین جریان باعث ضعیف شدن ما خواهد شد.

دبیر قرارگاه احمدی‌ روشن خراسان‌جنوبی بیان کرد: جمهوری اسلامی مشکلات زیادی دارد؛ همه جوانان و مردم با شرایط اقتصادی و معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند اما جمهوری اسلامی هم‌پای انقلاب اسلامی مسیر خود را طی می‌کند.

ریشه حل مشکلات رجوع به ایدئولوژی اسلامی است

الهامی با بیان اینکه ریشه حل مشکلات رجوع به ایدئولوژی اسلامی، فکری و انقلابی‌گری اسلامی است، گفت: تا زمانی که دولت جوان حزب‌الهی سرکار نیاید و مبانی ما براساس ایدئولوژیک اسلامی نباشد، ما پس‌رفت خواهیم کرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه تنها راه پیشرفت این است برپایه فکر خودمان راه و ساختار بسازیم، یادآور شد: هروقت با فکر غربی ترکیب شدیم، این به ما القا شد که شکست خوردیم و عملکرد مناسبی نداشتیم و اوضاع اقتصاد ما یکی از این نمونه‌ها است.

بنابراین گزارش؛ در طول 42 سال گذشته در هیچ مقطع زمانی دشمنی‌ها با انقلاب اسلامی قطع نشده است بلکه فقط شکل و شیوه آن متفاوت شده و انواع مختلف دشمنی و جنگ با انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

جنگ نظامی، کودتای نظامی، جنگ اقتصادی، جنگ فرهنگی، جنگ سیاسی، تحریم اقتصادی، نفوذ و خرابکاری، تلاش برای استحاله، تلاش برای براندازی، کودتای مخملی و رنگی از جمله این‌ها است اما علی‌رغم 42 سال دشمنی و تقابل روزانه ابرقدرت‌های دنیا، کشورهای منطقه و برخی کشورهای تحت نفوذ ابرقدرت‌ها، برآیند کارنامه نظام جمهوری اسلامی مثبت، قابل دفاع و کارآمد است به طوری اکنون ایران در زمینه‌های علمی، پژوهشی و دفاعی سرآمد کشورها است و تولید واکسن موفق کرونا از جمله اقداماتی است که ایران را سربلندتر از همیشه در جهان کرده است و با اقتدار می‌توان گفت خواب استکبار و آمریکا برای ایران کابوسی بیش نیست.

 انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نظام جمهوری اسلامی ایدئولوژی اسلام ضمن تاکید انقلاب اسلامی اسلامی ایران اسلام هراسی نظام سلطه شرق و غرب برای خود حکم رانی شکل گرفت بر پایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۱۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت : ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به پیشرفت شگرف نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی که کشور در همه ابعاد در شرایط تحریمی و توطئه دشمنان قرار داشته است، انقلاب اسلامی در نقطه شروع خود حتی سیم‌خواردار هم نداشت.

وی افزود : اما انقلاب از داشته‌های خود که مردم و جوانان نخبه بود بهره برد و امروز نه تنها در منطقه خاورمیانه، بلکه در جهان حرف اول را می‌زند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هدف اصلی ایجاد پایگاه در قطب جنوب مطالعات علمی است، یعنی جامعه علمی و نخبگانی کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد، در همه کشور‌های دنیا که پایگاه در قطب جنوب دارند ارتش‌ها صرفاً پشتیبان کننده است.

امیردریادار ایرانی تاکید کرد: ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • زرشناس: عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • مدیریت انقلاب اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را در جهان منزوی کرد
  • پیروزی تیم والیبال دانش‌آموزی مقابل چین تایپه/ تقابل با آلمان در فینال جهان
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار در منطقه و جهان
  • لیبرال دموکراسی پایبند هیچ قانونی نیست/تاریخ پراز جنایت استکبار