Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی در دوران کرونا مجبور به برگزاری انتخابات خود با اندکی تاخیر به صورت مجازی شدند، اما انتخابات در سه اتحادیه و تشکل‌های زیر مجموعه تفاوت عمده‌ای دارد. تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد با گذشت پنج ماه از آغاز سال تحصیلی هنوز نتوانسته‌اند انتخابات خود را برگزار کنند؛ چرا که به گفته برخی مسئولان تشکل‌ها با وجود آمادگی دانشجویان، اداره کل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی نتوانسته سامانه مناسبی را در اختیار تشکل‌ها قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع باعث شده فعالیت تشکل‌ها به حالت غیرفعال درآید و وجاهت نداشته باشد.

فرزاد پارسایی در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره برگزاری انتخابات اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: اتحادیه چند ماهی است که آمادگی خود را برای برگزاری انتخابات اعلام کرده است؛ اما متاسفانه اداره کل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی همکاری لازم را ندارد.

وی با بیان اینکه اداره کل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در آغاز سال تحصیل جاری وعده داده بود که سامانه انتخابات دانشجویی در انتهای آبان ماه یا اوایل آذرماه قابل بهره‌وری است، گفت: در حال حاضر تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه فعالیت مناسبی ندارد چرا که دبیر و اعضای شورای مرکزی جدید آنها هنوز مشخص نشده است.

دبیر روابط عمومی اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه به ایام برگزاری انتخابات اتحادیه  نزدیک می‌شویم، گفت: انتخابات اتحادیه مجمع اسلامی طبق زمان بندی باید اول اسفندماه با حضور دبیران تشکل‌های زیر مجموعه اتحادیه برگزار خواهد شد.

وی با انتقاد از برگزار نشدن انتخابات تشکل‌های دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: اگر انتخابات تشکل‌های واحدها برگزار نشود و به حد نصاب نرسد، متاسفانه اتحادیه مجمع  اسلامی دانشجویان از لحاظ قانونی منحل خواهد شد.

به گفته پارسایی، تاکنون پانزده تشکل عضو اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان(اتحادیه سوم) از 26 عضو برای برگزاری انتخابات خود اعلام آمادگی کردند؛ اما به دلیل آماده نبودن سامانه انتخابات قادر به انجام این کار نیستند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد ادامه داد: طبق قوانین وزرات علوم، تحقیقات و فناوری اتحادیه‌های دانشجویی باید 21 دفتر فعال داشته باشند تا بتوانند فعالیت داشته باشند. در این راستا تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا اول اسفند تعداد دفاتری که انتخابات خود را برگزار می‌کنند به 21 عدد برسد.

وی اضافه کرد: سه دفتر عضو اتحادیه سوم انتخابات خود را به صورت حضوری برگزار می‌‍کنند چرا که به هیچ عنوان دانشجویان آنها نمی‌توانند در انتخابات مجازی شرکت کنند.

پارسایی در پایان خاطرنشان کرد: اداره تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی حد نصاب ثبت نام‌ها باید 30 نفر باشد که این موضوع مشکلات زیادی را برای واحدهای کوچک ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1088297 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی انتخابات

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی انتخابات دانشگاه آزاد اسلامی تشکل های دانشجویی اسلامی دانشجویان انتخابات اتحادیه برگزاری انتخابات اتحادیه مجمع انتخابات خود مجمع اسلامی تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۱۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، حامد عبدالحسینی قائم مقام اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس راجع به تظاهرات پرشور دانشجویان دانشگاه های سراسر دنیا، گفت: مدعیان حقوق بشر و آزادی بیان در کشورهای آمریکا و اروپا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند.
وی افزود: در روزهای گذشته در دانشگاه‌های معروف آمریکا از جمله کلمبیا، آستین و هاروارد اعتراضات و تجمعات گسترده‌ای شکل گرفت که با ورود نیروهای نظامی دانشجویان زیادی دستگیر و سرکوب شدند.
عبدالحسینی ادامه داد: این دانشجویان تنها خواستار پایان وحشی‌گری و نسل‌کشی علیه مردم مظلوم فلسطین هستند و حق آن ها این برخورد وحشی گرانه نیست.
قائم مقام اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان گفت: در برخی از دانشگاه‌ها اعضای هیئت‌های علمی و کارمندان نیز به جمع دانشجویان پیوسته‌اند و باید از این قشر نیز حمایت جدی شود.
نهادهای بین المللی مقابل این سرکوب‌های وحشی گرانه بایستند
عضو شورای مرکزی اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان گفت: آمارهای اعلامی نشان می دهد تعداد دانشجویان دستگیر شده بسیار بالا بوده و دولت مردان آمریکایی از گسترش این اعتراضات در داخل و خارج آمریکا ابراز نگرانی می کنند. 
قائم مقام اتحادیه مجمع اسلامی گفت: از نهادهای بین المللی درخواست می کنیم مقابل این سرکوب های وحشی گرانه بایستد و اجازه ندهد دانشجویان صرفا به خاطر ابراز عقیده شان دستگیر شوند.

دیگر خبرها

  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • نظم جهانی در آستانه فروپاشی است