Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در روزهای اخیر انتشار اخبار ادغام مجتمع آموزش عالی دولتی لارستان با یکی از دانشگاه‌های شیراز براساس سند آمایش آموزشی، مخالفت پی‌درپی مردم و مسئولان را به دنبال داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لارستان، از چندی پیش موضوع مهم اجرای طرح آمایش مراکز آموزش عالی کشور در سطح دانشگاه‌ها و رسانه‌ها مطرح شده است و این مهم موافقان و منتقدان زیادی در بین نخبگان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزهای اخیر اخباری به نقل از علی خاکی‌صدیق معاون آموزشی وزیر علوم درباره آخرین وضعیت ساماندهی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اظهار داشت: اجرای طرح ساماندهی دانشگاه‌ها آغاز شده است و برخی موسسات بر اساس مصوبه شورای گسترش وزارت علوم در دانشگاه‌های بزرگ‌تر و مادر ادغام شدند.

وی با بیان این که اجرای طرح ساماندهی دانشگاه‌ها با احتیاط پیش می‌رود، تاکید کرد: ساماندهی به این گونه نیست که شاهد ادغام تعداد زیادی از دانشگاه‌ها باشیم. تاکنون 22 موسسه دولتی در دانشگاه‌های مادر ادغام و این ادغام به 11 موسسه از 22 موسسه دولتی ابلاغ شده است.

معاون آموزشی وزیر علوم ادامه داد: در واقع این مراکز، دانشگاه‌های کوچکی هستند که در جوار دانشگاه‌های بزرگ‌تر قرار دارند و با توجه به شرایط کشور و نیاز آموزش عالی نمی‌توانند رشد کنند چرا که مجوز رشته و مقاطع جدید به آنها داده نمی‌شود و متقاضی برای ورود به این مراکز وجود ندارد.

خاکی صدیق بیان کرد: دانشگاه‌های دولتی ادغام شده با دانشگاه بزرگ‌تر یک شبکه علمی برای استفاده از امکانات تشکیل می‌دهند؛ همچنین اگر موسسه‌ای در دانشگاه‌های بزرگ‌تر ادغام شود، دانشجو به اسم آن دانشگاه مادر پذیرش و دانش آموخته می‌شود.

بنابر شنیده‌ها مجتمع آموزش عالی لارستان نیز بنابر این طرح قرار است دانشگاه صنعتی شیراز ادغام شود که این مهم منجر به ابراز نگرانی و مخالفت نخبگان، دانشگاهیان، مسئولان و عامه مردم لارستان شده است.

مخالف ادغام مجتمع آموزش عالی لارستان هستیم

در این زمینه امام جمعه لارستان در خطبه‌های نماز این هفته با ابراز تأسف در مورد تجمیع دانشگاه دولتی لارستان در یکی از دانشگاه‌های شیراز اظهار داشت: ما مخالف این تصمیم هستیم چرا که اخبار حاکی از آن است که در این موضوع یک کار کارشناسی و جامعی صورت نگرفته و به طور قطع آسیب‌هایی را متوجه جامعه علمی منطقه لارستان خواهد کرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم با اشاره به اینکه هر منطقه‌ای اگر خواهان رشد و توسعه باشد لازمه آن توجه به مراکز علمی و تولید علم است، تصریح کرد: این اقدام موجب دلسری نخبگان دانشگاهی و اَبتر ماندن سایر پروژه‌های علمی و تحقیقاتی خواهد شد و این در حالی است که زیرساخت‌هایی در سایر موضوعات مانند پارک علم و فناوری در لارستان ایجاد شده که به همین دلیل ما مخالف اجرای طرح تجمیع دانشگاه دولتی لارستان هستیم چرا که اجرای آن در بلند مدت موجب سیر قهقرایی علمی منطقه ما می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته دانشگاه علمی و کاربردی لارستان به بهانه ارتقای دانشگاه دولتی این شهرستان ادغام شد، افزود: امسال بحث ادغام دانشگاه دولتی لارستان با یکی از دانشگاه‌های شیراز مطرح است که این مهم برای منطقه ما مصداق خسران و ضرر مضاعف خواهد بود و اصلاً قابل پذیرش نیست.

امام جمعه لارستان با طرح این سوال که مسئولان بر چه مبنایی این تصمیم‌ها را می‌گیرند، عنوان کرد: اگر مبنا کاهش هزینه‌ها است نباید تصمیم‌هایی گرفته شود که ضررهای مبنایی در مناطق مختلف داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه دولتی لارستان با مشارکت و حمایت خیرین ساخته شده و اجرایی شدن این تصمیم موجب ناامیدی خیرین فعال در این حوزه می‌شود، اضافه کرد: درخواست ما از استاندار فارس، مسئولان ملی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی آن است که پیگیر موضوع جلوگیری از ادغام دانشگاه دولتی لارستان که از مطالبات جدی و به حق مردم است، توجه ویژه شود و کارها با یک کار کارشناسی عمیق و دقیق صورت گیرد.

موسوی با بیان اینکه نباید امسال تصمیمی گرفته شود که سال دیگر با تغییر دولت‌‌ها گفته شود که این کار نباید می‌شد، اضافه کرد: خواهش ما این است که موضوعات علمی، دستمایه مسائل سیاسی نشود و صرفاَ در این موضوع نظر متخصصین امر ملاک قرار بگیرد و تصمیم‌گیری شود.

فارس| درس خواندن دانش‌آموزان روستاهای لارستان در حاشیه جادهاوج‌گیری ‌کرونا در ‌شهرستان‌های جنوبی استان فارس / لارستان با وضعیت قرمز ‌پزشک متخصص عفونی ندارد‌آتش به اختیارانه از جنس محرم؛ طرح "خانه‌های عاشورایی" در لارستان اجرا می‌شود

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه مرکز علمی کاربردی این شهرستان را به حالت نیمه تعطیل درآورده و مقرر شد با تلفیق با دانشگاه دولتی، این دانشگاه ارتقا پیدا کند گفت: اکنون نیز دانشگاه دولتی لارستان با یکی از دانشگاه‌های شیراز ادغام می‌شود، پس تکلیف جوانان ما چه می‌شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌هایی که برای دانشگاه دولتی پشتوانه می‌شوند یا پارک علم و فناوری که مایه امید برای جوانان لارستانی شده است را چه باید کرد؟ تصریح کرد: با انجام کار ادغام یا جابه‌جایی دانشگاه دولتی تمام زیرساخت‌های فراهم شده بی‌اثر خواهد شد.

آسیب‌های ادغام مجتمع آموزش عالی لارستان را به وزیر علوم تذکر خواهم داد

در پی سخنان انتقادی امام جمعه لار مبنی بر پیگیری جلوگیری از ادغام مجتمع آموزش عالی لارستان توسط نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی از پیگیری در این زمینه خبر داده و اظهار داشت: پیرو صحبت‌های امام جمعه لارستان و درخواستی که وی در رابطه با ممانعت از انتقال مجتمع آموزش عالی لارستان به مرکز استان داشتند، با معاون وزیر تماس گرفتم و دغدغه به حق ایشان و مردم عزیز لارستان را به طور جد مطرح کردم.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده نیز در مورد آسیب‌ها و پیامدهای این اقدام به وزیر علوم تذکر خواهم داد افزود: پیگیر این درخواست به حق مردم لارستان خواهم بود و از مدیران شهرستان انتظار دارم دوشادوش یکدیگر برای حفظ استقلال این مرکز علمی در لارستان تلاش کنیم.

باید استقلال ایجاد شده برای مجتمع آموزش عالی لارستان پابرجا باقی بماند

در این زمینه همچنین جمشید جعفرپور عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه یکی از اهداف آمایش آموزش عالی کشور، ساماندهی مراکز آموزش عالی است گفت: در واقع مقدمه آمایش، سازماندهی مراکز است و وزارت علوم و تحقیقات و فناوری کشور در حال حاضر موضوع ساماندهی آموزش عالی را کلید زده است به این معنا که این طرح دارای چارچوب و اهدافی بوده که می‌تواند مقدمه آمایش آموزش عالی شود.

وی با اشاره به اینکه در این طرح وزارت علوم سعی می‌کند که واحدهای پراکنده‌ای که دارای ارتباط نیستند با برنامه‌ای که وزارت برای آنها تعیین می‌کند با هدف ارتباط دهی به مراکز بزرگتر و دانشگاه اصلی استان بتوانند آنها را از این سردرگمی و سرگردانی خارج کنند و با ارتباط با مراکز قوی‌تر و با سابقه‌تر از امکانات آنها نیز بهره ببرند، تصریح کرد: این اتفاق در حال حاضر در کل کشور به مرور در حال انجام است.

نماینده سابق مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این برنامه در کشور بحث‌ها و نگرانی‌هایی هم برای مردم و هم برای نمایندگان به وجود آورده است، بیان کرد: این مهم در استان فارس هم کلید خورده و در مرحله ارزیابی است و قطعا برای مجتمع آموزش عالی لارستان که یکی از مراکز مهم دانشگاهی شهرستان محسوب می‌شود نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت خواهد گرفت.

جعفرپور با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت مسئولان بلندپایه لارستان به ویژه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بهره کافی برده شود تا بهترین اتفاق برای مجتمع آموزش عالی لارستان در زمینه سازماندهی آموزش عالی کشور رخ دهد، اضافه کرد: باید استقلال ایجاد شده برای مراکز دانشگاهی لارستان پابرجا باقی بماند زیرا مجتمع آموزش عالی لارستان تنها مرکز دانشگاهی دولتی در سطح چهار شهرستان حوزه انتخابیه است.

تجمع مردم به ادغام مجتمع آموزش عالی لارستان

در این زمینه جمعی از جوانان، دانشگاهیان و اقشار مختلف مردم در یک تجمع مسالمت‌آمیز در فرمانداری ویژه لارستان خواستار انتقال نظر مخالف خود به مسئولان استانی و ملی و توقف طرح ادغام مجتمع آموزش عالی لارستان شدند.

در این نشست فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی ما از سال گذشته بحث ادغام مرکز جامع علمی کاربردی با مجتمع آموزش عالی لارستان بود اما آن زمان اعلام شد که اگر بحث ادغام پیش بیاید منجر به ارتقا مجتمع آموزش عالی به دانشگاه خواهد شد اظهار داشت: این مورد در جلسه با مسئولان وزارت علوم در لارستان نیز مطرح شد که البته با این وجود مخالف منحل شدن دانشگاه جامع علمی کاربردی بودیم زیرا معتقد هستیم که دانشگاه جامع علمی کاربردی متناسب با نیاز جامعه لارستان در حال پرورش نیرو است.

جلیل حسنی با ابراز تأسف نسبت به اینکه پیگیری‌ها جواب نداد و در ادامه منتظر ارتقای مجتمع آموزش عالی به دانشگاه بودیم، افزود: ما در مکاتبات خود به مسئولان کشوری نیز ین موارد را مطرح کردیم.

معاون استاندار فارس با اذعان به اینکه طبق نامه‌ای که وزیر علوم به وزیر کشور زده، عنوان شده که این وزارت به دنبال ساماندهی دانشگاه‌های کشور بر اساس کیفیت آنها است ادامه داد: در این طرح آموزشکده‌ها و دانشگاه‌ها در دانشگاه‌های مادر ادغام می‌شوند تا یک ساماندهی و مدیریت بهتری بر مبنای نیاز کشور برای آنها شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی اوقات به جای اینکه یک مسئله‌ای را بلند در بین مردم پخش کنیم باید با پشتکار و همت قدرت چانه‌زنی خود را افزایش دهیم، یادآور شد: در این مدت دو نامه به وزارت علوم با رونوشت به استاندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ارسال کرده‌ایم و نگرانی‌ها و موضوعات مهمی را از جمله تعطیلی دانشگاه جامع علمی کاربردی و قول ارتقا مجتمع به دانشگاه دولتی، استفاده از امکانات خیرین منطقه، دوری شهرستان از مرکز استان، وجود مرکز رشد واحدهای فناور در شهرستان و دیگر شاخص‌ها را در آن مطرح کردیم.

فرماندار ویژه لارستان با تأکید بر اینکه در نامه دیگری برای شخص استاندار ضمن برشمردن ناراحتی و دلسرد شدن خیرین لارستان از این اتفاق، پیامدهای این تنزل به همراه نگرانی مردم بیان شده است، عنوان کرد: ما معتقد هستیم تنزل مجتمع آموزش عالی موجب تنزل علمی منطقه خواهد شد.

حسنی با اشاره به اینکه در جلسه با رحیمی شعرباف به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر علوم در حوزه آموزش عالی تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های لارستان مطرح شد گفت: فاصله زیاد لارستان تا مرکز استان می‌تواند بار مالی و جانی عمده‌ای را به همراه داشته باشد و یکی از سخنانی که در آن جلسه مطرح شد این بود که چرا باید ما برای داشته‌های خود بجنگیم.

وی با اذعان به اینکه بنای ما بر این است که تصمیم گیرنده نهایی رحیمی شعرباف است، یادآور شد: ‌باید با استفاده از ظرفیت امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در جهت برطرف کردن این مسئله اقدام کنیم.

تذکر کتبی نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی به وزیر علوم

در آخرین اقدام نیز نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی در یک تذکر کتبی به وزیر علوم خواهان توقف طرح ادغام مجتمع آموزش عالی لارستان شده است. در این تذکر آمده است "شایعه ادغام مجتمع آموزش عالی لارستان در دانشگاه‌های مرکز استان موجی از نگرانی و ناراحتی را در میان مردم عزیز و علم‌دوست لارستان به وجود آورده است. مردم و مسئولان لارستان از جمله امام جمعه این شهر از بنده تقاضا دارند که مانع از این اقدام نسنجیده شوم.

تجربه تلخ ادغام دانشگاه علمی کاربردی لارستان و یکی دو واحد دانشگاهی دیگر در این منطقه باید درس عبرتی برای مدیران مربوطه باشد. این تصمیمات در ظاهر عنوان کارشناسی‌شده دارد اما یکجانبه‌گرایی است و تحمیل ضررهای اقتصادی، اجتماعی و روانی بر مردم منطقه به دنبال خواهد داشت. مسئول تحمیل چنین هزینه‌هایی به مردم مدیران شما خواهند بود و بنده به عنوان نماینده این مردم به جد مخالف این تصمیم هستم.

حداقل حق مردم فرهیخته و علم‌دوست لارستان این است که یک مجتمع آموزش عالی در این شهرستان وجود داشته باشد. مدیران شما با کدام دلیل واهی و کوچک قصد دارند مردم عزیز لارستان را از چنین حقی محروم کنند؟

این مردم برای ایجاد چنین مجتمعی هزینه‌ها کرده‌اند و امید بسیاری به توسعه منطقه با وجود این دانشگاه دارند. قطعاً شما واقفید که وجود یک مجتمع آموزشی یا واحد دانشگاهی در یک شهرستان می‌تواند اثرات مثبتی در آن جامعه داشته باشد. از این رو درخواست دارم مانع از انجام این اقدام نسنجیده شوید و منطقه را در شرایط کنونی ملتهب نسازید".

انتهای پیام/424/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یکی از دانشگاه های شیراز دانشگاه دولتی لارستان ساماندهی دانشگاه ها جامع علمی کاربردی امام جمعه لارستان دولتی لارستان مردم لارستان وزیر علوم مرکز استان وزارت علوم اجرای طرح خواهد شد مطرح شد بزرگ تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۱۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی عصر دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی ظرفیت بسیار خوبی است که باید از این ظرفیت مهم و دعوت و همفکری با نخبگان و اندیشمندان و دلسوزان برای کاهش دغدغه های فرهنگی شهرستان استفاده کرد.

امام جمعه گناوه با تسلیت پیشاپیش شهادت امام جعفر صادق (ع) با اشاره به اینکه سنت پیامبر (ص) توسط این امام همام احیا شد، گفت: در دوره ای که با اضمحلال بنی امیه و روی کار آمدن بنی عباس ایجاد شد فرصتی برای امام صادق (ع) در ایجاد یک حوزه و دانشگاه فرهنگی و پرورش شاگردان و شخصیت های بزرگی به وجود آمد که همه افتخار شاگردی آن حضرت را داشتند.

وی گفت: به مناسبت ایام شهادت حضرت امام صادق (ع) آئین های ویژه ای همزمان با سراسر کشور در اماکن مذهبی سطح شهرستان برگزار خواهد شد که برگزاری آئین شهادت در دفتر امام جمعه، تجمع بزرگ عزاداران و تشیع شهید از مهمترین آنها خواهد بود.

وی بیان کرد: شهرداری و هیئت های مذهبی و فرهنگی سطح شهر را در ایام شهادت امام صادق (ع) سیاهپوش کنند و در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به روز ملی خلیج فارس و گرامیداشت یاد همه شهدای به خصوص شهدای خلیج فارس ادامه داد: در چنینی روزی بعد از ۱۱۷ سال حاکمیت پرتغالی ها بر جزیره هرمز پایان یافت و این روز به همین مناسبت به نام روز خلیج فارس در تقویم کشورمان نامگذاری ثبت شد و این دریا تا همیشه خلیج فارس خواهد بود.

شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود

وی با اشاره ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و هفته گرامیداشت مقام معلم با بیان اینکه معلمان مشعلداران هدایت جامعه هستند، اضافه کرد: بسیاری از معلمان این سرزمین در دوران دفاع مقدس درس و تدریس و مدرسه را رها کردند و در راه دفاع از اسلام و میهن و ملت جان خود را تقدیم کردند.

وی با بیان اینکه شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود، یادآور شد: شهید استاد شهید مرتضی مطهری، اسلام شناس، جریان شناس، زمان شناس و دشمن شناس بود.

وی ادامه داد: در برهه کنونی دشمن توطئه های زیادی بر علیه نظام اسلامی به ویژه بر مسائل فرهنگی بکار گرفته است و در این زمینه سرمایه گذاری زیادی کرده است که باید برای مقابله با آن هوشیار باشیم.

لزوم همکاری همگانی در اجرای طرح «نور»

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به اجرای طرح «نور» توسط نیروی انتظامی در سطح کشور گفت: نیروی انتظامی به تنهایی در اجرای این طرح نمی تواند موفق باشد بلکه همه دستگاه ها، دلسوزان و دغدغه مندان باید در اجرای این طرح به نیروی انتظامی کمک و همراهی کنند و نباید در این زمینه منفعلانه عمل کرد.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: در فتنه حجاب که دشمنان به راه انداختند، رهبر معظم انقلاب به صراحت وارد و نظر شرعی، فقهی و سیاسی خود را درباره حجاب اعلام کرد.

وی با تقدیر از فرماندهی و نیروهای انتظامی شهرستان گناوه در اجرای این طرح گفت: طرح نور، طرح بسیار خوب و موثری است و درسطح شهرستان همه در کنار نیروی انتظامی برای اجرای هر چه بهتر این طرح هستند و کمک خواهند کرد.

اقتصاد باید مردم محور شود

وی با اشاره به تعیین شعار سال توسط مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید با مشارکت مردمی» گفت: اقتصاد و معیشت مردم از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری است و باید تلاش کرد تا اهداف شعار سال که مدنظر رهبری است، با حضور مردم محقق شود.

امام جمعه گناوه خاطرنشان کرد: در هر عرصه ای که مردم حضور پررنگ تر داشته اند نظام اسلامی و مسئولان نیز موفق تر بوده اند و کشور حرفی برای گفتن داشته است.

وی بیان کرد: اقتصاد باید مردم محور شود و دولت باید از تصدی گری کنار برود و وظیفه نظارتی خود را در زمینه اقتصاد انجام دهد.

ممنوعیت نصب بنر اموات در سطح شهر

امام جمعه گناوه گفت: ممنوعیت نصب بنر اموات در سطح شهر مصوبه شورای فرهنگ عمومی است و باید این مصوبه احیا و اجرایی و در این زمینه فرهنگ سازی شود.

وی با اشاره به برگشت دوباره رسوم برگزاری مراسم اموات در مساجد و حسینیه ها پس از یک دوره کاهش اینگونه برنامه ها گفت: هزینه های این گونه مراسم در شرایط اقتصادی کنونی بار سنگینی بر دوش خانواده ها خواهد بود و مردم نیز مایل به این برنامه ها نیستند.

وی گفت: باید در این زمینه فرهنگ سازی شود که همان برنامه و مراسم اموات در آرامگاه ها به صورت مختصر ادامه یابد و برگزاری مراسم در مساجد دوباره روایج پیدا نکند.

امام جمعه گناوه با اشاره به برنامه های شهرستان در ایام نوروز با بیان اینکه با توجه به حضور جمعیت زیاد در شهرستان، تلاش همه دست اندرکاران قابل تقدیراست، گفت: آسیب هایی در این ایام وجود داشت که باید از هم اکنون برای نوروز سال آینده برنامه ریزی و آسیب ها و مشکلات احصا و برطرف شوند.

ناکامی غرب در رهگیری قدرت موشکی ایران

امام جمعه گناوه با اشاره به عملیات ظفرمندانه وعده صادق سپاه پاسداران و نیروهای مسلح کشورمان در پاسخ به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی گفت: ناکامی غرب در رهگیری قدرت محدود موشکی ایران یکی از نکات مهم این عملیات پیروزمندانه سپاه پاسداران و نیروهای مسلح کشورمان است.

امام جمعه گناوه افزود: غرب با وجود آگاهی از حملات و بهره گیری از فناوری پیشرفته در رهگیری پرتابه های ایران ناکام ماند در حالی که ایران اسلامی بخش محدودی از قدرت آتش خود را آن هم در سطح فناوری پایین به کار گرفت.

وی با بیان اینکه عظمت قدرت آتش لحظه ای ایران دومین نکته در این عملیات بود گفت: ایران اسلامی در این عملیات از موشک های هایپرسونیک خود یا موشک های ویژه ای مانند خرمشهر ۰۴ بهره نبرد و تنها در حوزه پهپادی به پهپاد شاهد «s ۱۳» اکتفا کرد.

وی گفت: رژیم صهیونیستی و غرب نه موفق شدنددر برابر پهپاد شاهد مقاومت کنند. نه تاب و توان امواج پهپادی ناشناخته و پیشرفته تر را دارند.

وی تصریح کرد: عملیات وعده صادق تنها نمایش قدرت جمهوری اسلامی بود و اعمال قدرت آن نبود.

کد خبر 6092367

دیگر خبرها

  • مخالفت ۳۰ نماینده مجلس با افزایش ۱۰درصدی تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی!
  • بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)
  • بهره‌برداری از فاز اول سایت مجتمع آموزش عالی سراوان
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم+ تصاویر
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین