Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@01:35:42 GMT

تولید دو تا سه میلیون دوز واکسن کرونا در ماه

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۱۹۹۲

تولید دو تا سه میلیون دوز واکسن کرونا در ماه

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مخبر، در حاشیه مراسم رونمایی از ۴۰ هزار طرح اشتغال زایی بانوان در خصوص نتایج تست واکسن ایرانی بر روی داوطلبان گفت: نتایج تست بر روی ۵۶ داوطلب موفقیت آمیز بود و مرحله اول آزمایش‌ها به پایان رسیده است.

وی افزود: اگر وزارت بهداشت مجوز مرحله دوم را صادر کند به زودی مرحله دوم آزمایش واکسن بر روی داوطلبان آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام تصریح کرد: واکسن ایرانی عملکرد خوبی در مقابله با ویروس جهش یافته انگلیسی داشته و امیدواریم در مقابله با جهش‌های بعدی کرونا نیز این واکسن بتواند موفق عمل کند.

مخبر با اشاره به اینکه همزمان با اقدامات تحقیقاتی زیرساخت‌های تولید انبوه واکسن را نیز در دستور کار داریم، خاطرنشان کرد: تولید دو تا سه میلیون دوز در ماه آینده را آماده کرده ایم و برای مراحل بعدی نیز تا اردیبهشت ماه سال آینده زیرساخت تولید ۱۲ تا ۱۴ میلیون دوز واکسن در ماه فراهم خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: بر اساس اقدامات انجام شده واکسن ایرانی اواخر فروردین ماه ۱۴۰۰ به بازار می‌آید و واکسیناسیون همگانی آغاز خواهد شد.

وی در مورد صادرات واکسن ایرانی نیز گفت: چنانچه بتوانیم نیاز داخلی هموطنان را تأمین کنیم به صادرات نیز فکر می‌کنیم و پیشنهاداتی نیز از چند کشور ارائه شده اما مکتوب نبوده است.

کد خبر 5137021 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: واکسن کرونا واکسن ایرانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره محمد مخبر ویروس کرونا آمار کرونا واکسن کرونا سیما سادات لاری شیوع کرونا سازمان نظام پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران درمان ناباروری علیرضا رئیسی تغذیه با شیر مادر زایمان جامعه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایران کیانوش جهانپور واکسن ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۱۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • میزبانی سه تیم در جام حذفی در هاله‌ای از ابهام!
  • هدیه بزرگ به چادرملو در جام حذفی
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • اعلام زمان قرعه‌کشی مرحله بعدی جام حذفی
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • انگیزه‌های خاص 3 تیم لیگ یکی با صعود مس
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • بازی بعدی تیم ملی فوتسال کِی و با چه تیمی است؟