Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، باشگاه خبرنگاران جوان در گزارشی به رعایت‌ نکردن پروتکل‌های بهداشتی در برخی از برنامه‌های شبکه نمایش خانگی پرداخته است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

در شرایط کنونی با وجود اینکه متخصصان امر مدام توصیه می‌کنند که مردم از برگزاری تجمع، دورهمی و مهمانی خودداری کنند، عده‌ای از برنامه‌سازان فعال در شبکه خانگی اقدام به تهیه برنامه‌هایی می‌کنند که به نوعی بی‌اعتنایی به موضوع مهم سلامت جامعه محسوب می‌شود، چراکه دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در این برنامه‌ها رعایت نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه‌هایی همچون همرفیق، آنتن و شب‌های مافیا که قرار است مردم را در این روز‌های کرونایی سرگرم کنند، اما سلامت آن‌ها را به خطر می‌اندازد و داغدارشان می‌کنند.
 


استفاده از ماسک مانع انتقال هوابرد ویروس نمی‌شود

در همین رابطه باشگاه خبرنگاران جوان گفت‌وگویی با احمد مهری، اپیدمیولوژیست و کارشناس سلامت عمومی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

- در ابتدای شیوع کرونا در جهان اعلام شده بود که این ویروس بطور مستقیم و از طریق ارتباط چهره به چهره، تماس نزدیک با مبتلایان و سطوح منتقل می‌شود، اما بحثی درباره انتقال هوابرد بودن ویروس کرونا مطرح نشده بود.

- در روزهای ابتدای شیوع کرونا تنها توصیه می‌کردیم که افراد فاصله فیزیکی را با یکدیگر حفظ کنند، مدام دست‌ها را بشویند و سطوح را ضدعفونی کنند اما با گذشت چند ماه، متخصصان حوزه اپیدمیولوژی، ویروس شناسی و بهداشت به این نتیجه رسیدند که یکی از راه‌های انتقال ویروس کرونا بحث هوابرد بودن آن است.

- اگر یک فرد حامل ویروس در فضای بسته باشد می‌تواند با صحبت کردن، عطسه  کردن، سرفه کردن و حتی نفس کشیدن عادی ویروس را تا ساعت‌ها در محیط بدون تهویه به دیگران منتقل کند.

- متاسفانه نتوانستیم به مردم اطلاع‌رسانی کنیم که استفاده از ماسک به تنهایی در پیشگیری از انتقال هوابرد ویروس موثر نخواهد بود و اینکه هوا تهویه نداشته باشد یک عامل بسیار مهم در انتقال کروناست.

- برخی‌ها فکر می‌کنند با داشتن ماسک، تب سنج و سنجش اکسیژن خون دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شود؛ در حالی که به دلیل هوابرد بودن این ویروس نمی‌توان از انتقال آن جلوگیری کرد.

- در برنامه‌های شبکه‌های نمایش خانگی مانند همرفیق، مافیا و... که در محیط بسته با صدای بلند صبحت می‌کنند و آواز می‌خوانند احتمال انتقال ویروس افزایش می‌یابد.
 


لزوم تذکر به شبکه نمایش خانگی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان به بیان تذکراتی در این مورد پرداخته است که بخش‌های مهم آن در ادامه از نظر می‌گذرد.

- به افرادی که در ایام شیوع کرونا درحال ضبط چنین برنامه‌هایی هستند و دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند، باید حتما تذکر جدی داده شود.

- متاسفانه در برخی موارد افراد با وجود آگاهی از لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، باز هم در رعایت کردن آن‌ها سهل انگاری می‌کنند و باعث ایجاد گرفتاری برای افراد زیادی می‌شوند.

- یک سهل انگاری کوچک می‌تواند موجب بروز موج چهارم ویروس شود و در موج چهارم با توجه به سرمای فصل زمستان، دو تا سه ماه درگیر موج جدید خواهیم بود.

- فاصله گذاری اجتماعی به معنای رعایت فاصله یک و نیم متری با دیگران است و باید تمام افرادی که در مجموعه‌های پر رفت و آمد و شلوغ مشغول به کار هستند، این فاصله را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.
 


گفتنی است عصر دوشنبه ۲۲ دی ماه بود که دو پیشکسوت فوتبال کشورمان در ویژه برنامه یکی از باشگاه‌های فوتبال پایتخت برای تماشای دربی حاضر بودند و گفته می‌شود عدم‌رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در طول این برنامه زمینه‌ساز ابتلای این دو ورزشکار به کرونا ویروس شده و در نهایت منجر به فوت یکی از آن‌ها شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شبکه نمایش خانگی مافیا سلامت عمومی پروتکل های بهداشتی دستورالعمل های بهداشتی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۲۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت خانگی 5G چیست؟

ایتنا - 5G یک استاندارد جهانی بی‌سیم است و مخفف نسل پنجم است. اپراتورهای تلفن همراه در چند سال گذشته نسل پنجم شبکه‌های سلولی را راه‌اندازی کرده‌اند.
ارائه دهندگان خدمات اینترنتی (ISP) در مطالعه رضایت مشتری در ایالات متحده در سال گذشته رتبه دوم را کسب کردند. برای اکثر مردم، خدمات اینترنت از طریق کابل وارد خانه می‌شود و انتخاب‌ها محدود است. اما با راه‌اندازی شبکه‌های 5G  سریع و کم تأخیر توسط اپراتورهای تلفن همراه، این وضعیت در حال تغییر است. برای برخی افراد، اینترنت خانگی 5G می‌تواند جایگزین مناسبی برای پهنای باند قدیمی‌شان باشد. اپراتورها شروع به ارائه بسته‌های اینترنت خانگی 5G کرده‌اند زیرا به دنبال جبران هزینه‌های شبکه‌های ارتقا یافته هستند و این در نهایت می‌تواند به معنای رقابت واقعی برای ISP ها باشد.
  اینترنت خانگی 5G چیست؟
5G یک استاندارد جهانی بی‌سیم است و مخفف نسل پنجم است. اپراتورهای تلفن همراه در چند سال گذشته نسل پنجم شبکه‌های سلولی را راه‌اندازی کرده‌اند. در مقایسه با نسل قبلی 5G  فرکانس‌های رادیویی را در انتهای طیف بالایی باز می‌کند. به زبان ساده، 5G سریع‌تر است، تأخیر کمتری دارد و می‌تواند دستگاه‌های متصل بیشتری را اداره کند. 

اینترنت خانگی 5G  جایگزینی برای پهنای باند سنتی است. به جای اینکه برای اتصال به اینترنت کابل را به خانه خود بکشید، با یک گیرنده ثابت در داخل یا خارج از خانه خود به صورت بی‌سیم به شبکه سلولی 5G متصل می‌شوید. برای تبدیل سیگنال دریافتی به Wi-Fi و پخش آن در سراسر خانه، همچنان به یک مودم و روتر نیاز دارید.
  آیا اینترنت خانگی 5G  بهتر از پهنای باند سنتی (Broadband) است؟
جواب کوتاه، نه است. پاسخ طولانی‌تر این است که بستگی دارد. اگر کابل فیبر نوری دارید، می‌توانید از اینترنت سیمی فوق سریع لذت ببرید، اما اگر کابل مسی دارید، سرعت اینترنت شما محدود می‌شود. نزدیکی به مراکز انتقال و تقاضای اینترنت در منطقه شما نیز بر سرعت دریافتی شما تأثیر می‌گذارد. 

    مزایا و معایب اینترنت 5G خانگی چیست؟
اینترنت خانگی 5G  نسبت به پهنای باند سیمی چند مزیت دارد، اما سه مزیت بزرگ آن شامل موارد زیر است:
-    از آنجایی که نیازی به کابل فیزیکی نیست، نصب اینترنت خانگی 5G  بسیار ساده‌تر است و احتمالاً می‌توانید آن را خودتان راه‌اندازی کنید.

-    اگر پوشش 5G  خوبی در منطقه خود دارید، احتمالاً می‌توانید از سرعت بالا لذت ببرید.

-    خدمات اینترنت خانگی 5G ممکن است ارزان‌تر از اینترنت سیمی باشد. برخی از شرکت‌های مخابراتی تخفیف‌ها و مشوق‌هایی را برای افزودن سرویس اینترنت 5G  خانگی ارائه می‌کنند.
  برخی از معایب احتمالی اینترنت 5G  خانگی شامل موارد زیر است:
-    پوشش محدود است و احتمالاً در شهرهای بزرگ بهتر است. اگر در منطقه خود پوشش 5G  خوبی ندارید، 5G خانگی گزینه مناسبی برای شما نیست.

-    برای بهترین اتصال به یک گیرنده خوب نیاز دارید. این ممکن است به معنای اتصال آنتن به بیرون خانه باشد، زیرا سیگنال‌های 5G در نفوذ از دیوارها خیلی خوب نیستند و می‌توانند مستعد تداخل باشند.

-    با افزایش پذیرش 5G و گسترش شبکه‌ها، ممکن است متوجه شوید که سرویس اینترنت خانگی 5G شما تحت تأثیر قرار گرفته است. وقتی شبکه‌های 5G شلوغ‌تر می‌شوند، اینترنت خانگی ممکن است کند شده یا دچار وقفه شود.

    آیا می‌توانم اینترنت 5G خانگی دریافت کنم؟
بستگی به محل زندگی شما و پوشش 5G در منطقه شما دارد. این نقشه پوشش از nPerf به شما امکان می‌دهد برای مشاهده پوشش و سرعت دانلود بر اساس اپراتور انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با اپراتور مورد نظر خود تماس بگیرید (بیشتر نقشه‌های پوشش را در وب‌سایت‌های خود دارند)، اما بیشتر آنها فقط خدمات اینترنت خانگی 5G را در مناطق خاص ارائه می‌کنند (در حال حاضر شهرهای بزرگ).
  آیا اینترنت 5G خانگی گران است؟
قیمت اینترنت خانگی 5G تفاوت زیادی با سرویس اینترنت سیمی ندارد. حتی ممکن است برای برخی افراد ارزان‌تر باشد. طرح‌های اینترنت خانگی 5G از حداقل 15 دلار در ماه شروع می‌شود، اما بسته به سرعت و خدماتی که می‌خواهید، اکثر آنها بین 30 دلار در ماه تا 80 دلار در ماه هزینه دارند. بسیاری از اپراتورها برای مشتریان فعلی تخفیف و مشوق‌های دیگر ارائه می‌دهند. 

دیگر خبرها

  • نظر علیرضا طلیسچی درباره حضورش در شب‌های زودیاک و آهنگ پرطرفدارش «پاقدم»
  • «پدر قهوه»، سریال جدید مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • بعد از «اسکار» مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی
  • نشست نقد و بررسی نظام تنظیم‌گری شبکه نمایش خانگی
  • احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • اینترنت خانگی 5G چیست؟