Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد حسن سلامی صبح سه شنبه در جلسه هماهنگی پیگیری امور شهدای مفقود استان سمنان با حضور جانشین کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح به میزبانی مجتمع فرهنگی دفاع مقدس سمنان، با بیان اینکه این استان ۱۲۰ شهید مفقود الاثر دارد، بیان کرد: در راستای شناسایی شهدای مفقود الاثر ۸۰ درصد نمونه برداری «دی ان ای» از خانواده شهدای مفقودالاثر استان انجام و مابقی نمونه‌ها نیز به زودی اخذ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای شناسایی شهدای مفقود الاثر استان سمنان، افزود: سپاه در این سال‌های اخیر اقدامات ارزشمندی از جمله گرفتن «دی ان ای» از خانواده‌های مفقودان را انجام و خوشبختانه با همکاری خوب خانواده شهدای معزز استان نتایج خوبی هم اخذ شده است، افزود: امیدواریم در چهلمین سال دفاع مقدس نمونه برداری از خانواده شهدا به صورت کامل پایان گیرد.

تلاش برای بازخوانی عملیات

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه پس از اخذ نمونه‌های آزمایشی کار به کمیته جست و جوی مفقودان سپرده می‌شود، تاکید کرد: با همکاری سپاه و بسیج، ارتش، ناجا و جهاد استان سمنان پس از مشخص شدن آمار دقیق شهدای مفقود، کمیته بازخوانی عملیات مختلف دفاع مقدس برگزار و از آن اطلاعات نقطه‌ای کامل دوران دفاع مقدس تشکیل خواهد شد تا کار شناسایی شهدا راحت‌تر شود.

سلامی با بیان اینکه شهدای مفقود، فداکارترین، مخلص‌ترین و گمنام‌ترین رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند، ابراز داشت: تلاش برای یافتن پیکرهای شهدا و بازگرداندن شهدا به خانواده‌های منتظر آنان منشأ برکات فراوانی برای کشور است زیرا تشییع و خاک سپاری، تکریم و تعظیم مقام شهدا را باعث می‌شود و همچنین شاهد ترویج دوباره عطر شهادت و فرهنگ ایثار در جامعه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تفحص پیکر شهدا موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود زیرا خون شهدا جریان ساز است و تا مدت‌ها موجی در جامعه ایجاد می‌کند، تاکید کرد: امروز وظیفه داریم تا راه شهدا را به‌درستی ادامه دهیم که یکی از راه‌ها، ترویج فرهنگ ایثار و پشتیبانی از ولایت است.

کد خبر 5136997

منبع: مهر

کلیدواژه: سپاه مفقودالاثر دوران دفاع مقدس حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان دهه فجر ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه خطبه های نماز جمعه انقلاب اسلامی ایران گرگان آمار کرونا بوشهر شهرستان کرج شیراز عکس استانها لیگ برتر فوتبال ایران شهرکرد شناسایی شهدا شهدای مفقود استان سمنان دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۲۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال شناسایی شد

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، علی ولی نیا، مسئول ایثارگران سپاه امام رضا (ع) با حضور در منزل خواهر شهید "مجید شخصی" خبر تفحص پیکر شهید را به خانواده این شهید داد و اظهارکرد: شهید مجید شخصی شتردار، متولد ۱۳۴۲ که در هجده بهمن سال ۱۳۶۰ در عملیات مولای متقیان در تنگه چزابه به شهادت رسید و مفقودالاثر شده بود، پس از ۴۲ سال چشم انتظاری پیکرش کشف و شناسایی شد.

وی افزود: پیکر این شهید دوران دفاع مقدس، سال گذشته در تنگه چزابه تفحص شده بود که از طریق DNA، شناسایی و به خانواده این شهید اطلاع‌رسانی شد.

ولی نیا گفت: پیکر این شهید روز گذشته از تهران به مشهد منتقل شد و مراسم وداع با پیکر شهید مجید شخصی، جمعه شب در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

مسئول ایثارگران سپاه امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: روز شنبه همزمان با شهادت امام صادق علیه‌السلام، در مراسم اجتماع صادقیون، پیکر مطهر این شهید از میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی بر روی دستان مردم تشییع و بعد از آن در بهشت رضا (ع) به خاک سپرده می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902031

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده فردا در اصفهان
  • جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده اصفهانی
  • پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال شناسایی شد
  • فیلم| بازگشت پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۳۷ سال انتظار به آغوش خانواده
  • شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد