Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:56:34 GMT

فعالیت اصناف در فضای مجازی ساماندهی می شود

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۲۸۹۸

فعالیت اصناف در فضای مجازی ساماندهی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد نعیمی نژاد در دومین جلسه قرارگاه مشترک فضای مجازی استان با بیان اینکه تمام فعالیت ها در فضای مجازی در دو موضوع اصلی کنشی و واکنشی خلاصه می شود، اظهار داشت: اولین و مهمترین اقدام در حوزه کاهش آسیب های فضای مجازی پیشگیری است که باید قبل از بحرانی شدن و رسیدن موضوع به نهادهای امنیتی و پلیسی اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعریف یک شکل و فرآیند نظامند در خصوص نحوه فعالیت افراد و اصناف در فضای مجازی می تواند این آگاهی را به فعالین صنفی بدهد که انجام چه فعالیت هایی می تواند مشکلاتی را برای آنها به همراه داشته باشد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: با همکاری اتاق اصناف و دستگاه های متولی باید پیج های مربوط به اصناف استان شناسنامه دار شده و از فعالیتهای مشروع و قانونی آنها حمایت شود.

وی اظهار داشت: قطعاً در این مسیر باید به بحث آموزش اصناف در خصوص نحوه حضور و فعالیت آنها در فضای مجازی توجه شود.

نعیمی نژاد با بیان اینکه نحوه حضور و فعالیت اصناف در فضای مجازی باید متناسب با حوزه فعالیت آنها باشد تصریح کرد: این موضوع در خصوص باشگاه های ورزشی و آتلیه های عکاسی در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به پیشرفت های حوزه فناوری اطلاعات برلزوم آینده پژوهی در این حوزه تاکید کرد و افزود: باید حداقل در استان برنامه ای را در جهت مقابله و کاهش آسیب های حاصل از آن با لحاظ سطوح سه گانه پیشگیری تدوین کرد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد تصریح کرد: راه اندازی مرکز حامی زنان و کودکان بزه دیده در فضای مجازی از جمله اقدامات صورت گرفته است که سعی شده با حفظ هویت مددجو، از فرد بزه دیده حمایت های حقوقی و مشاوره ای لازم صورت گیرد.هدف مرکز حامی در سه نکته خلاصه می شود: افزایش هوشیاری آسیب دیدگان بالقوه، مسئولیت پذیری آزارگران و بزهکاران مجازی و در نهایت مشارکت و پویاسازی جامعه مدنی منفعل.

نعیمی نژاد با بیان اینکه نباید افرادی که فعالیت های غیر اخلاقی و ضدفرهنگی در فضای مجازی دارند را معاند نظام تلقی کرد، افزود: بررسی ها نشان می دهد بیشتر افرادی که در فضای مجازی به بیراهه رفته اند افرادی معمولی بوده که از مشکلات و آسیب هایی در فضای حقیقی رنج می برند و بعضاً به فضای مجازی پناه برده اند.

وی گفت: دسترسی آسان به فضای مجازی بدون نظارت های کافی باعث شده تا کودکان و نوجوانان به راحتی در این فضا مشارکت داشته و متاسفانه الگو گیری منفی از این فضا آنها را دچار آسیب کرده است.

کد خبر 5136988

منبع: مهر

کلیدواژه: اصناف دادگستری یزد فضای مجازی دهه فجر ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه خطبه های نماز جمعه انقلاب اسلامی ایران گرگان آمار کرونا بوشهر شهرستان کرج شیراز عکس استانها لیگ برتر فوتبال ایران افتتاح طرح عمرانی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۲۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: فضای مجازی، دلیل انتقادات گسترده از اسرائیل است!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به تجاوز بیش از ۶ ماهه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و نسل‌کشی آشکار فلسطینیان در این باریکه، مدعی شد که دلیل انتقادات گسترده از اسرائیل، تا اندازه‌ای به فضای مجازی مربوط است!

ادعای بلینکن در جریان بحث و تبادل نظر با «میت رامنی» سناتور جمهوری‌خواه ایالت یوتای آمریکا در اندیشکده «مک‌کین» مطرح شد. رامنی این سوال را مطرح کرد که «چرا در بحبوحه جنگ غزه، تبلیغات برای اسرائیل تا این اندازه وحشتناک است؟ چرا افکار عمومی به حماس کاری ندارد؟ پیشنهاد آتش‌بس روی میز است اما جهان همچنان به اسرائیل می‌تازد؟»

بلینکن در واکنش یادآور شد که در زمان آغاز کارش در واشنگتن در اوایل دهه ۱۹۹۰ «همه یک کار مشابه می‌کردند و برای اطلاع از رویدادهای جهان، روزنامه می‌خواندند و شبکه‌های تلویزیونی ملی را تماشا می‌کردند.»

وی در ادامه مدعی شد: اما امروز در دهه ۲۰۲۰ با جریان «وریدی» اطلاعات توام با انگیزه‌های جدید و داده‌هایی که هر میلی‌ثانیه به‌روز می‌شود، سروکار داریم و فضای مجازی روایت را تحت تسلط دارد.

دیپلمات ارشد آمریکایی مدعی شد: امروز در اکوسیستم فضای مجازی، مفاهیم، تاریخ، حقایق گم می‌شود و احساسات و تاثیر تصاویر، غالب است. نمی‌توانیم خیلی درباره آن مبالغه کنیم اما فضای مجازی تاثیر بسیار، بسیار، بسیار چالش‌برانگیزی بر روایت دارد!

بلینکن پس از پیوند دادن فکاهی واکنش‌های شدید بین‌المللی به پروپاگاندای فضای مجازی، گفت که یکی دیگر از دلایل انتقادات از رژیم صهیونیستی را «رنج و درد مداوم انسان‌ها در نوار غزه خواند.»

رژیم صهیونیستی پس از بیش از ۶ ماه بمباران و تجاوز به نوار غزه و افزایش روزافزون شمار کشته‌شدگان (شهدا)، با انتقادات شدیدالحن جامعه بین‌الملل روبه‌رو شده است. کارشناسان سازمان ملل متحد به‌رغم اعمال نفوذ آمریکا و غرب، در ماه مارس اعلام کردند که «دلایل و مدارک منطقی برای وقوع نسل‌کشی در نوار غزه وجود دارد.»

در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوارز غزه پس از عملیات «طوفان‌الاقصی» حماس علیه صهیونیست‌ها در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، تاکنون حدود ۳۵ هزار فلسطینی که عمده آنها زنان و کودکان هستند، به شهادت رسیده‌اند.

کد خبر 6098200

دیگر خبرها

  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • بلینکن: فضای مجازی، دلیل انتقادات گسترده از اسرائیل است!
  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد
  • جشن دختر دبیرستانی‌ها با ببعی چه بازیگوشی!
  • تصویر باورنکردنی از یک خیابان در شهر اروپایی سوژه فضای مجازی شد
  • پدر، مادر، ما متهمیم ...
  • عکس| اعتراض عجیب‌وغریب چینی‌ها به شرایط کاری
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی