Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی صبح امروز سه شنبه مجلس و در جریان بررسی کلیات گزارش کمیسیون تلفیق به عنوان موافق کلیات گفت: ما نمایندگان قطعا با  لایحه دولت و کلیات آن مخالف هستیم و من هم در کمیسیون تلفیق به عنوان مخالف کلیات صحبت کردم اما آن چه الان مورد بحث است و نمایندگان پیشنهادات خود را درباره آن ارائه کردند گزارش کمیسیون تلفیق است که ۴۵ نفر از همکاران شما یک ماه شبانه روز و در سه شیفت روی آن کار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلیات لایحه دولت را بررسی کردند، وارد جزئیات شدند و بخش عمده ای از آن را تغییر دادند.

وی افزود: کلیات لایحه دولت قابل دفاع نیست چرا که سیاسی بود و مجلس را در تنگنا قرار داد؛ چه آن را بپذیرد یا نه به ضررش باشد.

امیرآبادی حذف رانت ۴۲۰۰ تومانی را از نکات برجسته گزارش کمیسیون تلفیق عنوان و خاطر نشان کرد: وقتی در جلسات و گفت و گوهای خصوصی با مسوولان دولت، وزرا، معاون اقتصادی رئیس جمهور رئیس بانک مرکزی و هر مسئول دیگری صحبت می کنیم به مجلس التماس می کردند که رانت دلار را از بین ببرید ولی اینها در رسانه ملی رفتار سیاسی می کند و می گویند ارز ۴۲۰۰ تومانی نباید حذف شود وگرنه اجناس گران می شود اما در دو سال اخیر که ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده کدام یک از شهروندان مرغ را به قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کردند؟ رانت آن به جیب عده قلیل از بستگان مدیران اجرایی، هم حزبی و سلبریتی ها ریخته شده و به دست مردم نرسیده وگرنه مرغ ۳۰ هزار تومان نمی شد. ما هم می گویم این مبلغ به شکل یارانه به دست مردم برسد.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که کمیسیون تلفیق ۸ هزار میلیارد تومان برای صنایع کشاورزی، راه آهن و تولید روستایی و شهری و ۲۰ هزار میلیارد تومان برای محرومیت زدایی و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اختصاص داده یادآور شد: همین که دولت در لایحه خود بودجه قوه قضاییه را ۲۳ درصد و بودجه نهاد ریاست جمهوری را بیش از ۵۰ درصد افزایش داده نشان می دهد که لایحه دولت قابل دفاع نبود.

223224

کد خبر 1482347

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: لایحه بودجه بودجه کمیسیون تلفیق ارز ۴۲۰۰ تومانی کمیسیون تلفیق لایحه دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۲۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حاجی بابایی با اشاره به اینکه، متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین ماه امسال باید اجرا بشود، گفت: بودجه آن هم پیش بینی شده، اما اینکه چرا از اول فروردین ماه اضافه پرداختی ها صورت نگرفته بدلیل برخی موضوعات قانونی است.

تسنیم در گزارشی نوشت: رئیس کمیسیون تلفیق بودجه افزود، موضوع ۹۰ درصد متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم مصوب شده است، یعنی سازوکار اجرایی آن در برنامه هفتم توسعه است که هنوز از سوی شورای نگهبان تایید نشده است.

به گفته این نماینده مجلس، برنامه هفتم توسعه، مصوب مجلس، یکبار از شورای نگهبان اعاده شده، بر این اساس به تازگی برخی مواد را مصوب کردیم و برنامه هفتم مصوب باردیگر به شورای نگهبان خواهد رفت تا دیگر ایرادی نداشته باشد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بر این اساس وقتی برنامه هفتم توسعه تبدیل به قانون بشود، دولت مکلف است احکام جدید حقوق بازنشستگان را نیز صادر کند.

حاجی بابایی گفت: هر زمانی که احکام جدید از سوی دولت صادر شد از اول فروردین متناسب سازی حقوق بازنشستگان محاسبه شده و ما به التفاوت واریز خواهد شد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903029

دیگر خبرها

  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی