Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@16:49:10 GMT

دغدغه‌های مخالفان کلیات لایحه بودجه ارزشمند است

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۳۲۷۶

دغدغه‌های مخالفان کلیات لایحه بودجه ارزشمند است

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در نشست علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با بیان اینکه در ادوار گذشته مجلس در زمان بررسی لایحه بودجه تنها در مورد مسائل کلان بحث می شده است، برای اولین بار در این مجلس در خصوص لایحه کنکاش شده، گفت: ما به راحتی نمی‌توانیم کلیات لایحه بودجه را رد کنیم چرا که دولت بیش از ۶ ماه روی آن کار کرده و مجلس نیز به مدت دو ماه در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق به طور شبانه روزی این لایحه را بررسی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بودجه سند مالی یک سال بوده که کشور را نمی‌توان بدون آن اداره کرد ضمن اینکه باید به این نکته توجه شود که تصویب بودجه یک دوازدهم یا سه دوازدهم برای شرایطی است که یا زمان کافی برای بررسی آن نداشته باشیم و یا وضعیت بحرانی ایجاد شده باشد بنابراین با رد کلیات بودجه ۱۴۰۰ پیام منفی به جامعه داده می‌شود.

وی افزود: ثبات اقتصادی که از آب حیات واجب تر است با رد کلیات بودجه وضعیت بدتری پیدا نمی‌کند بنابراین لازم است ما در این زمینه منابع کلان را در نظر بگیریم.

میرتاج الدینی با یادآوری سوابق خود در دولت و مجلس برای بررسی لوایح بودجه بیان کرد: با صراحت اعلام می‌کنم اگر چندین بار نیز این لایحه را به کمیسیون تلفیق یا سایر کمیسیون‌های تخصصی برگردانید حاصل غیر از این نخواهد بود چرا که با محدودیت منابع مواجه هستیم و ساختار بودجه نیز اصلاح نشده است.

وی با بیان اینکه دغدغه‌های مخالفان کلیات لایحه بودجه ارزشمند بوده و به آن‌ها احترام می‌گذاریم، خاطرنشان کرد: اگر ما مباحث پیرامون بررسی کلیات لایحه بودجه را سبک و سنگین کنیم به این مهم می رسیم که اگر آن را تصویب کنیم دست مجلس باز می‌شود اما با رد آن جامعه را به سمت بحران می بریم بنابراین می‌توانیم در زمان بررسی جزئیات ایرادات را رفع کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، با استناد به مباحث مطرح شده در جلسه امروز صبح شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی پیرامون دغدغه‌های موجود در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۰، اظهار کرد: مباحث مطرح شده نشان داد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث مخالفت تعدادی از نمایندگان با کلیات لایحه بودجه شده است و این در حالی است که در این مورد در کمیسیون تلفیق تصمیم گیری شده است از سوی دیگر ما می‌توانیم در این مورد در زمان بررسی جزئیات در صحن تصمیم گیری کنیم.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با یادآوری مصوبات خوب کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰، تاکید کرد: ایجاد شفافیت، برقراری نظم مالی، تعیین تکلیف نرخ ارز و درآمد حاصل از آن، تقویت اعتبارات تخصیص یافته به محرومیت زدایی، حمایت از اشتغال زایی و تولید کمااینکه اعتبارات این بخش در کمیسیون تلفیق ۳ برابر شده، سود یارانه به ۳۲ هزار میلیارد افزایش پیدا کرده، همچنین تعیین ردیف‌هایی برای ارتقا حوزه‌های آموزش و فرهنگ، بهبود معیشت مردم، حمایت از اقشار محروم، همسان سازی حقوق بازنشستگان لشگری، کشوری و تأمین اجتماعی، کاهش وابستگی بودجه به نفت و حمایت از افراد فاقد بیمه از مهم‌ترین اقداماتی است که توسط اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ صورت گرفته است.

کد خبر 5137130

منبع: مهر

کلیدواژه: لایحه بودجه ۱۴۰۰ میرتاج الدینی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه ۱۴۰۰ محمد باقر قالیباف صحن مجلس محمدجواد ظریف کمیسیون تلفیق دهه فجر وزارت امور خارجه ایران حسن روحانی حجت الاسلام حسن روحانی هیئت دولت انقلاب اسلامی ایران محمد جواد ظریف کلیات لایحه بودجه مجلس شورای اسلامی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۳۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«رضا سپهوند» از حوزه خرم‌آباد به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم‌بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

مجلس دوازدهم یک مجلس ترکیبی از گرایش‌های سیاسی و احزاب مختلف از جمله اصولگرایان، جبهه پایداری، اصلاح طلبان، مستقلین و … خواهد بود.

مهم‌ترین موضوعی که باتوجه‌به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده موردتوجه قرار بگیرد، چیست؟

برای دستیابی به توسعه متوازن در کشور و توسعه لرستان که شعار بنده نیز هست باید مشکلات مهمی از جمله رفع بیکاری و اشتغال جوانان، پیگیری مسأله سدسازی و تخصیص حقابه لرستان و جذب سرمایه گذاری از طریق بخش خصوصی و نهادهای عمومی و … مورد پیگیری قرار بگیرد. در این زمینه نیز پیگیری مسائل مربوط به توسعه استان از طریق تأمین منابع کافی برای رفع این مشکلات به طور جدی مورد توجه قرار دارد و پیگیری می‌شود.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

کمیسیون بودجه، انرژی، توسعه، اقتصاد و کمیسیون صنایع و معادن

مهم‌ترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راهکاری دارید؟

بیکاری مهمترین چالش حوزه انتخابیه بنده «خرم آباد، دوره چگنی و بخش‌های تابعه» است. رفع این مشکل نیازمند بودجه و اعتبارات کافی و همچنین جذب سرمایه گذاری مناسب در این استان است. مهمترین راهکار برای تأمین بودجه کافی جهت رفع این مشکل نیز اجرای قانون توازن مناطق محروم است که بر اساس آن ۳ درصد از کل درآمد دولت به صورت سالانه به استان‌های محروم اختصاص پیدا کند.

کد خبر 6079995

دیگر خبرها

  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • دغدغه‌ام حل مسایل معیشتی و پیگیری منافع ملی و مطالبات مردم است
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است
  • بودجه شهرداری کرمانشاه تصویب شد
  • بودجه ۶۰۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کرمانشاه بلاخره تصویب شد
  • شفاف سازی بودجه محقق شد؟
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳