Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@16:11:50 GMT

طرح جامع سه شهر استان اردبیل در دست تهیه است

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۳۲۹۹

طرح جامع سه شهر استان اردبیل در دست تهیه است

ایسنا/اردبیل معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: طرح جامع سه شهر بیله‌سوار، گرمی و اصلاندوز در سالجاری در دست تهیه است که به زودی با تصویب نهایی به شهرداری‌ها برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

باقرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تهیه طرح جامع شهرها از دهه 40 در ایران آغاز شده و همچنان مسئولیت این کار برعهده راه و شهرسازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: در قالب طرح جامع  و تفصیلی شهرها افق 10 ساله در توسعه شهرها پیش‌بینی می‌شود و بعد از اتمام طرح نیز بازنگری در طرح‌های جامع و تفصیلی مورد توجه قرار می‌گیرد.


معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: در این طرح‌ها ضوابط ساخت و ساز در مناطق بافت فرسوده و قدیمی شهر و همچنین شهرک‌های جدید کاملا مشخص شده و شهرداری‌ها موظفند براساس طرح جامع مجوز ساخت و ساز را صادر کنند.
باقرزاده گفت: حتی احداث واحدها در طبقات مختلف باید براساس طرح تفصیلی و جامع انجام شود و در این زمینه شورای عالی شهرسازی و معماری در استان تشکیل شده تا به صورت دقیق بر اجرای صحیح طرح‌های جامع و تفصیلی نظارت داشته و از هرگونه تخطی و تخلف در این زمینه جلوگیری کند.


وی رئیس این شورا را استاندار و یا معاون عمرانی اعلام کرد و افزود: اعضای اصلی این شورا راه و شهرسازی به عنوان دبیرخانه این مجموعه، شهرداری، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی است که البته اعضای فرعی این شورا نیز ادارات برق، گاز، مخابرات، آب و فاضلاب  و ... است که به تناسب دستور جلسه از مدیران این دستگاه‌ها برای حضور در جلسات دعوت می‌شود.
معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: در کمیسیون ماده 5 بر حسن اجرای طرح‌های تفصیلی و جامع شهرها نظارت شده و سعی بر اعمال قوانین و مقررات قید شده در این طرح‌هاست تا جلوی تخلفات گرفته شود.


باقرزاده افزود: البته برخی از سازندگان بنا و صاحبان واحدهای مسکونی بدون توجه به طرح جامع در ساخت و ساز خود تخلف می‌کنند که پرونده آنها به کمیسیون ماده 100 ارجاع داده می‌شود که اکثرا با اعمال جریمه روبرو شده و در کمترین مواقع حکم نهایی به تخریب داده می‌شود.
وی اظهار کرد: البته در سالجاری ماده 100 با تمرکز و دقت نظر بیشتر پرونده‌ها را بررسی و احکام را صادر می‌کند که انتظار می‌رود با این دقت نظر و حساسیت از ساخت و سازهای غیرقانونی جلوگیری به عمل آید.


معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: طرح جامع شهر مشگین‌شهر که نیاز به بازنگری داشت مورد بررسی و بازنگری قرار گرفت و به زودی ابلاغ خواهد شد.
باقرزاده در پایان گفت: طرح جامع سه شهر بیله‌سوار، گرمی و اصلاندوز نیز در دست تهیه است که امیدواریم در سال آینده با ابلاغ طرح جامع شهرها فعالیت‌های عمرانی و ساخت و ساز طبق ضوابط اعلام شده انجام شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی طرح جامع مسکن شهرسازي معماري ساخت و ساز طرح جامع جامع شهر طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۳۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، فرهاد بختیاری‌فر اظهار داشت: تداوم خشکسالی‌های ناشی از عدم بارش کافی و تنش آبی در سال‌های اخیر، موجب بروز مشکلاتی در حوزه آبرسانی به شهرها و روستاهای استان شده است و رفع تنش آبی تمام مناطق شهری و روستایی همواره در دستور کار ما قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اقدامات انجام شده برای پیشگیری از تنش آبی در تابستان ۱۴۰۳ بیان کرد: با توجه به رویکرد وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب استان همدان مبنی بر افزایش توان آب‌دهی مناطق شهری و روستایی، تسریع در محرومیت زدایی ورفع تنش آبی در کشور ۳۷ حلقه چاه آب شرب در شهرها و روستاهای استان حفر و آن‌هایی که آبدهی قابل ملاحظه‌ای داشتند، تجهیز شدند.

وی با اشاره به اینکه برای حفر و تجهیز این چاه‌ها ۱۵۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر تلاش برای تامین آب مورد نیاز روستا‌ها و شهرها، کیفیت آب نیز مورد توجه است تا آب سالم و بهداشتی در اختیار هم استانی‌ها قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • نصب حدود ۴ هزار علمک جدید گاز در چهارمحال و بختیاری
  • رشد اقتصادی شهرها در گرو پتانسیل کارآفرینی
  • مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت یکپارچه شهر را عملیاتی کند
  • اجلاسیه هم‌اندیشی روحانیون کلان شهرهای کشور در قم برگزار می‌شود
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهر مشهد
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهرها
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • خلاقیت؛ موتور رشد شهرها
  • با تور سریلانکا به کدام شهرها سفر می‌کنیم؟
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان