Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سیدمحمدرضا موالی‌زاده روز سه‌شنبه پیش از برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی منطقه کاشان در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه کاشان به مدت ۲ سال به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه ایران معرفی شده است، باید از این ظرفیت به عنوان الگو برای سایر استان‌ها و شهرستان‌های کشور استفاده شود.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت ازدواج آسان برای جوانان اظهار داشت: هرچند مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور وجود دارد اما نباید در این شرایط ازدواج را برای جوانان سخت گرفت، چرا که ازدواج آسان پیشینه درخشانی در تاریخ اسلام دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، زمینه فرهنگی و اجتماعی باید در کنار مشکلات اقتصادی برای ازدواج آسان در کشور مورد توجه قرار گیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور این شورا را به عنوان یک مجلس فرهنگی دانست و اضافه کرد: این شورا با ترکیبی از اشخاص حقیقی و حقوقی برای تصمیم‌گیری‌های فرهنگی کشور بسیار موثر است.

موالی‌زاده با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی کشور با رویکرد مساله محور به مسایل جامعه توجه دارد، گفت: این شورا نگاه مجرد و انتزاعی به مسایل فرهنگی کشور ندارد، بلکه نگاه آن با مشکلات و دغدغه‌های جامعه پیوند خورده و بسترسازی فرهنگی را برای رفع آنها انجام می‌دهد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به همراه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برای شرکت در نشست شورای فرهنگ عمومی منطقه شمال این استان به کاشان سفر کرده است.

شهرستان کاشان از ۲۱ مهر امسال به مدت ۲ سال به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه کشور نام‌گذاری شده است.

افزون بر ۵۰ نفر حافظ نهج‌البلاغه، یک هزار و ۲۰۰ نفر حافظ بخش‌هایی از این کتاب ارزشمند، ۲۰۰ نفر حافظ کل قرآن مجید و ۱۵ نفر حافظ کل صحیفه سجادیه در شهرستان کاشان با تلاش موسسه امیرالمومنین (ع) آموزش دیدند.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی نهج البلاغه کاشان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی نهج البلاغه کاشان شورای فرهنگ عمومی نهج البلاغه کاشان اخبار کنکور شورای فرهنگ عمومی نهج البلاغه نفر حافظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۳۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه این جلسه با بیان اینکه در جلسه شورای عالی سه مصوبه مهم داشتیم، بیان کرد: حسین بهاروند و خانم اشرف معینی به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری جایزه کاظمی آشتیانی در جلسه امروز انتخاب شدند.

وی اعلام کرد: 5 نفر از اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای عضویت در بنیاد سعدی برگزیده شدند که اسامی ایشان شامل علی‌اشرف صادقی، محمد دبیر مقدم،  موسی اسوار، محمدجعفر یاحقی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مصوبه سوم جلسه امروز تصویب نقشه راه اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بود، با اینکه سند تحول؛ قوی، مبنایی و اصولی نوشته شده، اما نقشه راه آن نوشته نشده بود این نقشه راه در شش ماه اخیر در وزارت آموزش‌وپرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین و کلیات این نقشه راه در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند/ تغییر نام جزیره ابوموسی
  • برگزاری هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند