Web Analytics Made Easy - Statcounter

افشین خوشگوار روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا،طرح "کوچ" یکی از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار آموزش و پرورش اعلام کرد و افزود: این طرح با هدف کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان و در پنج مرحله اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح غربالگری و پایش وزن و نیز تعیین شاخص توده بدنی تمام دانش‌آموزان و راهکارهای لازم برای ایجاد سلامت وزنی آنان انجام می‌شود، اظهار داشت: در مرحله اول اجرای  طرح، استان کردستان با پایش بیش از ۹۸ درصد وزن و قد دانش‌آموزان به عنوان یکی از پنج استان برتر کشور معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: در حال حاضر مراحل دوم و سوم طرح غربالگری قد و وزن دانش‌آموزان(کوچ) شامل شناسایی، مداخله و مشاوره در سطح استان در حال اجرا است.

وی در ادامه به اهمیت فعالیت بدنی و ورزش در دوران شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: با توجه به محدودیت‌ها و قرنطینه‌های خانگی و افزایش کم‌تحرکی و عدم فعالیت بدنی در دوران کرونا، سعی کردیم به هر طریقی فعالیت‌های ورزشی و بدنی را در دانش‌آموزان استمرار و تداوم ببخشیم و در این راستا محتوای الکترونیکی در موجودیت بدنی در شرایط کرونایی تهیه و تولید شد.

خوشگوار اضافه کرد: این محتواها شامل ۲۴ جلسه درس تربیت‌بدنی در چهار دوره تحصیلی  در۲ بخش دختران و پسران و به تعداد معلمان تربیت بدنی استان تهیه و تکثیر شده است و مبنای اجرا و ارزشیابی درس تربیت بدنی در سال تحصیلی جاری خواهد بود.

وی برگزاری مسابقات ورزشی دانش‌آموزان به صورت مجازی و غیر حضوری را از دیگر اقدامات برجسته این معاونت در شرایط کرونایی اعلام کرد و گفت: در راستای حفظ و استمرار فعالیت بدنی دانش‌آموزان، برگزاری مسابقات به صورت غیر مجازی و در قالب مهارت‌های فردی طراحی شده و به تناوب در طول سال برگزار می‌شود، ضمن اینکه در دهه مبارک فجر مسابقات رشته فوتسال و طناب‌زنی دانش‌آموزان پسر مقطع متوسطه دوم استان برگزار می‌شود.

وزارت آموزش و پرورش در طرح کوچ با مشارکت معلمان، خانواده ها و دستگاه های عضو ائتلاف اجرای این طرح به ویژه وزارت بهداشت و رسانه ملی، ضمن کنترل وزن و BMI دانش آموزان، با مداخله و ارایه برنامه های لازم، دانش آموزان را در تناسب وزن و افزایش تحرک و شادابی یاری می کند.  

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشگاهی تحصیل می‌کنند.
 

برچسب‌ها پیروزی انقلاب اسلامی ایران مدارس کردستان دانش‌آموزان دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پیروزی انقلاب اسلامی ایران مدارس کردستان پیروزی انقلاب اسلامی ایران مدارس کردستان دانش آموزان دهه فجر اخبار کنکور دانش آموزان تربیت بدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۳۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرمانده انتظامی استان اردبیل بعدازظهر دوشنبه در مراسم افتتاح باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل اظهار کرد: در تولید و گسترش امنیت و حس خوشایند در این زمینه خبرنگاران و صاحبان رسانه‌ها نقش آفرین اصلی هستند و امیدواریم این حرکت توسعه نظم و امنیت را در جامعه منجر شود.

سردار جواد تقوی خاطرنشان کرد: پیش از این در قالب همیاران پلیس تعامل و ارتباط خوبی را با مجموعه آموزش و پرورش داشتیم که آثار مثبت این فعالیت را در کاهش وقوع جرایم به ویژه به حداقل رساندن تخلفات راهنمایی و رانندگی در بین خانواده‌ها شاهد بودیم.

وی اهمیت کار زیربنایی را با محوریت مدارس در گسترش مفاهیم ارزشی و انسانی یادآور شد و بیان کرد: ما باید تمامی فعالیت‌های آموزشی و فرهنگسازی را از دل مدارس آن هم در گروه‌های سنی پایه آغاز کنیم تا در فرآیند رشد نوجوانان و جوانان این آموزش‌ها مؤثر و تأثیرگذار باشد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل افزود: با همراهی دانش آموزان خبرنگار پلیس بیش از هر زمان دیگر به وظیفه خطیر خود مسلط عمل کرده و انتظار بهبود فرآیندها را داریم.

در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز بر اهمیت جهاد تبلیغ و تبیین اشاره و اظهار کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه در این سنگر نقش آفرین اصلی هستند.

کلام الله صفری خاطرنشان کرد: دانش آموزان در کنار حضور مؤثر در سنگر تعلیم و تربیت در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی نقش آفرینی می‌کنند که این خود حرکتی پسندیده و شایسته به نظر می‌رسد.

کد خبر 6098671

دیگر خبرها

  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • هویت‌سازی جز اولویت‌های آموزش و پرورش برای آینده دانش‌آموزان است
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • معلم، عنصری تاثیرگذار در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان است
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • معلمان بهترین الگو برای دانش آموزان خود باشند