Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@13:56:58 GMT

ستاری: مشهد در اقدامات فناورانه پیشرو است

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۳۶۸۶

ستاری: مشهد در اقدامات فناورانه پیشرو است

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: کلانشهر مشهد در انجام اقدامات فناورانه و نوآورانه شهر پیشرو در کشور است.

سورنا ستاری  روز سه‌شنبه در مراسم رونمایی از ۱۰۰ اقدام نوآورانه و خلاقانه شهرداری مشهد افزود: آنچه نوآوری را توسعه می‌دهد، فرهنگ است.

وی ادامه داد: اینکه چنین فرهنگی در شهرداری مشهد در حال ترویج است و جوانان دارای استعداد و ظرفیت را شناسایی و جذب می‌کند در حقیقت هنر نظام شهری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رییس جمهوری گفت: شهرها مکانهای مهمی هستند زیرا بستر آموزش در آینده به شمار می‌روند و شیوه آموزش در آن زمان متفاوت خواهد بود.

وی افزود: شهرها آموزش آنلاین دارند و حجم فراوان استارتاپها نشان از همین جایگاه شهرها در آینده دارد.

ستاری ادامه داد: مدیریت اقدامات و فعالیتهای نوآورانه باید در دست بخش خصوصی باشد و شتاب دهنده های بخش خصوصی هستند که می‌توانند در این عرصه موفق و موثر عمل کنند.

وی گفت: فرایند شتابدهی فرایند خصوصی است و دولت نمی‌تواند در این عرصه وارد شود.

معاون رییس جمهوری افزود: این فرایند و فعالیت شتابدهنده های بخش خصوصی ریشه در فرهنگ کسب و کار قدیم ایران دارد که از آموزش و کسب تجربه تا ایجاد کسب و کار افراد ایده‌پرداز را هدایت و راهنمایی می‌کند.

معاون برنامه ریزی شهرداری مشهد نیز در این مراسم با بیان اینکه پیرو افتتاح مرکز نوآوری در سال ۹۷ اقدامات ارزشمندی از سوی شهرداری مشهد انجام شده که کارخانه نوآوری یکی از این اقدامات است.

آیدا مهربان افزود: تخصصی‌ترین و مجهزترین کارخانه نوآوری کشور در مشهد است.

وی ادامه داد: ۱۰۲ محصول نوآورانه و خلاقانه در مرکز نوآوری تولید شده و با بهره گیری از ظرفیت های فناوری تلاش شده این محصولات رونمایی شود.

معاون برنامه ریزی شهرداری مشهد گفت: این محصولات به مرحله تست اولیه رسیده‌اند و با هزینه ۲۱۰ میلیارد ریال تولید شده و تولید ۴۴ محصول دیگر نیز در دست اقدام است.

در این مراسم معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از کارخانه نوآوری مشهد که به همت شهرداری این شهر احداث شده بازدید کرد.

کارخانه نوآوری مشهد ١٨ دی ماه امسال طی ارتباط ویدئوکنفرانسی با رییس جمهوری بهره‌برداری شد. ایجاد کارخانه نوآوری طی تفاهمنامه‌ای که در سال ۱۳۹۷ میان شهرداری مشهد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد گردید، پایه گذاری شد. در فضای کارخانه نوآوری مشهد ۲۳ غرفه برای استقرار شرکت ها و ۵۸۰ مترمربع مساحت فضای کار اشتراکی برای استقرار استارتاپها وجود دارد و امکانات پشتیبانی و رفاهی همچون کافی شاپ، سالن غذاخوری، سالن همایش و کلاس های آموزشی متناسب با کاربران طراحی و تجهیز شده است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کارخانه نوآوری شهرداری مشهد رییس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۳۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحسن محمودی پیش از ظهر دوشنبه در همایش کارگری در کارخانه روغن کشی ورامین طی سخنانی اظهار کرد: خوشبختانه کارخانه روغن کشی ورامین دارای قدمت کهن است و روغن ورامین امروز نه تنها در ایران بلکه در سطح جهانی مطرح است.

وی افزود: قشر کارگر در دین اسلام قشر ارزشمندی است به طوری که نبی مکرم اسلام (ص) دستان کارگر را می‌بوسید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به جنگ اقتصادی کنونی ادامه داد: امروز هر کارخانه در کشور یک سنگر مهم است و باید به کارگران و تولیدکنندگان برای پیروزی در این جنگ اقتصادی توجه کنیم.

امام جمعه موقت ورامین اضافه کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تمام وابستگی کشور به حوزه نفت بود اما امروز بسیاری از تولیدات و محصولات غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران صادر می‌شود که مایه مباهات است.

محمودی تاکید کرد: امروز برخی محصولات ورامین نظیر روغن این شهرستان به برخی کشورهای دنیا نظیر سوریه و ونزوئلا صادر می‌شود و باید ظرفیت‌های بالقوه دیار ۱۵ خرداد با همت تولیدکنندگان و کارگران و حمایت مسئولان بالفعل شود.

امام جمعه موقت ورامین در پایان با اشاره به تحولات منطقه گفت: ایران در گذشته به وضعی دچار شده بود که سیم خاردار را هم وارد می‌کرد اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، قدرت و اقتدار ایران اسلامی به جایی رسید که جمهوری اسلامی، قلب رژیم صهیونیستی را نشانه گرفت و موجب عزت آزادیخواهان جهان شد.

کد خبر 6091930

دیگر خبرها

  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • رییس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاههای آمریکا نامه اعتراضی نوشت
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود