Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@05:33:55 GMT

کودکان، کارگزاران توسعه پایدار هستند

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۳۶۸۷

کودکان، کارگزاران توسعه پایدار هستند

شهردار اصفهان گفت: کلانشهر اصفهان توانسته در این مقطع از زمان در تمام عرصه‌های دیپلماسی و بین المللی نقش پیشرو در بین سایر شهرهای کشور ایفا کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز -سه شنبه ۱۴ بهمن ماه ۹۹- در آئین اعطای نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک یونیسف به اصفهان ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر و سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: اصفهان امروز افتخار دارد که در تمام عرصه‌های بین المللی فعال است در این راستا عضو ۱۰ سازمان بین المللی است و در آنها نقش فعالی دارد و چهاردهمین شهر خواهرخوانده خود را نیز به زودی نهایی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در حال حاضر شهروند دیپلمات به عنوان طرح بزرگ شهرداری در تمام خواهرخوانده‌های اصفهان مطرح است و به زعم وزارت امور خارجه یکی از بهترین طرح‌ها است؛ بی شک در ارتباط با شهر دوستدار کودک نیز نظراتی واصل خواهد شد که موفقیتی بزرگ است.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: اصفهان توانسته در این مقطع از زمان در تمام عرصه‌های دیپلماسی و بین المللی نقش پیش رو در بین سایر شهرهای کشور ایفا کند.

نوروزی با بیان اینکه امروز یونیسف به عهد خود وفا کرد، گفت: حرکت بزرگی از مدت‌ها قبل در اصفهان آغاز شد و نتیجه آن این است که امروز نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک به اصفهان اعطا می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال ۱۹۸۹ کنوانسیون حقوق کودک در سازمان ملل تصویب شد و چند سال بعد یعنی سال ۱۳۷۲ ایران به کنوانسیون حقوق بشری پیوست، افزود: تاکنون تمام کشورهای جهان به جز آمریکا به این کنوانسیون پیوسته‌اند.

هدف شهر دوستدار کودک تأمین نیازهای کودکان است

شهردار اصفهان افزود: شهر دوستدار کودک سال ۹۶ فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر سه هزار شهر دنیا با این موضوع درگیر هستند و اصفهان در ایران نخستین شهری است که در این راستا پایلوت می‌شود و بی شک این اقدام می‌تواند همانند سایر حرکت‌ها الگویی برای سایر کشورها باشد.

نوروزی تصریح کرد: بر اساس مصوبه سازمان ملل که اهداف توسعه پایدار را مطرح کرده، شهر دوستدار کودک در دنیا برعهده دولت‌ها است، اما از چندین سال پیش این موضوع به شهرداری‌ها منتقل شده و در حال حاضر شهرهای پیشرفته تحت عنوان شهر دوستدار کودک در راستای حقوق کودکان فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: هدف شهر دوستدار کودک تأمین نیازهای کودکان است و بر اساس اسناد بین المللی کودکان از بدو تولد تا ۱۸ سالگی مشمول این مقررات می‌شوند.

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه می‌خواهیم برای کودکان نه بر اساس ایده انسان محوری بلکه بر اساس اخلاق حیات محوری حرکت کنیم، گفت: وقتی از حیات محوری سخن می‌گوییم، انسان مطرح نیست بلکه محیط پیرامون او و بهزیستی و تمام زمینه‌ها مطرح می‌شود، بنابراین باید شهر را به گونه‌ای بسازیم که کودک در آن احساس مسئولیت و امنیت کند و کودک نه به عنوان موضوع توسعه پایدار بلکه کارگزار توسعه پایدار در تصمیم گیری ها اثرگذار باشد، بیندیشد و به اندیشه او احترام گذاشته شود.

نوروزی تأکید کرد: کودک باید به نیازهای اولیه خود به راحتی دسترسی داشته باشد و در مسیر زندگی با مشکلات تفریحی و رفاهی مواجه نباشد و در امنیت جسمی به دور از تهدیدها، آزارها و فشارها زندگی کند.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم اصفهان شهر دوستدار کودک باشد این بدان معناست که می‌خواهیم با توسعه امکانات رفاهی آرامشی ایجاد کنیم که کودکان در طول زندگی دغدغه جسمی و روحی نداشته باشند و قطعاً این کودکان می‌توانند در این فرایند سرمایه‌ای ارزشمند برای آینده کشور باشند.

کد خبر 472475

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهردار اصفهان یونیسف وزارت کشور شهر دوستدار کودک قدرت الله نوروزی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهر دوستدار کودک شهردار اصفهان توسعه پایدار بین المللی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۳۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، مجید زین العابدین، علی قاسم زاده، کمال حیدری، یوسف افشارنیا، سید مهدی سیدین، فرزانه کلاهدوزان، اصغر فارسی، وحید نیکخواه آزاد، پوران درخشنده، وحید ملتجی، احمد مقیمی و علی صالحی به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان منصوب و معرفی شدند.

محمد خزاعی در حکم انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، با تاکید بر این نکته که برگزاری جشنواره این رویداد فرصتی ارزشمند برای توجه به نقش مهم آثار مهم کودکان و نوجوانان است، برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تصمیمات اثر بخش در زمینه رشد سرمایه انسانی دغدغه‌مند، تقویت فکر و ایده‌های نو، تکامل چرخه تولید و اکران، تشویق و معرفی استعدادهای جوان و جهش تولید با مشارکت فیلمسازان در سینمای راهبردی کودک و نوجوان را از اعضای شورای مذکور خواستار شده است.

سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، به دبیری مجید زین العابدین در اصفهان برگزار می شود.

کد خبر 6094402 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود
  • توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم