Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بهاره آروین عضو شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران و در جریان بررسی پرونده‌های باغات، در موافقت با نظر کمیسیون تخصصی مبنی بر باغ بودن پلاک ثبتی، ۵۴۶۲ متری محله جوانمرد قصاب گفت: به گفته برخی از اعضا که با نظر کمیسیون مخالف هستند، این پلاک ثبتی متعلق به تعاونی شهرداری بوده و جواز ساخت آن صادر شده، اما اسناد این موضوع را منعکس نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه توجه به چنین مواردی در تشخیص پرونده‌های باغات یک تبعیض آشکار است.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: سند این ملک به نام یک شخص حقیقی بوده و نوعیت ملک در آن به شکلی واضح عنوان شده، شهرداری تخلف کرده که ملک باغ را برای ساخت مسکونی به تعاونی واگذار کرده و تخلف بالاتر این بوده که بدون طی کردن مراحل قانونی و دریافت رای کمیسیون ماده ۷ و تعیین نوعیت، جواز صادر کرده است.

وی با اشاره به صحبت‌های برخی از اعضا مبنی بر اینکه شورا باید از منافع شهرداری و اعضای تعاونی حمایت کند، بیان کرد: حتی اگر قبول کنیم این ملک مربوط به تعاونی شهرداری است، اینکه به خاطر منافع شهرداری باغ را تبدیل به غیرباغ کنیم تا در آن واحد مسکونی ساخته شود، خلاف مسلم است. این هیچ تصویر خوبی از شورا ارائه نمی‌دهد که به خاطر منافع شهرداری و کارکنان آن باغ را تبدیل به غیرباغ کنیم، اما وقتی نوبت به ملک مردم می‌رسد پلاک‌های ثبتی را باغ اعلام کنیم. ما نماینده مردم شهر هستیم نه نماینده شهرداری.

آروین بیان کرد: چرا شهرداری باید پلاک‌هایی را که نوعیتشان باغ است واحد مسکونی کند، اما برای تملک باغات میلیارد‌ها تومان هزینه کند؟ شهرداری می‌تواند این ملک را تبدیل به پارک عمومی کند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: ما در سه سال و نیم گذشته به شورای حفظ باغات مشهور شده‌ایم، اما این تک پرونده‌ها حیثیت جریانی را که مردم سه سال و نیم پیش به آن رای دادند زیر سوال می‌برند. با چنین تصمیماتی نفع میلیون‌ها نفر از شهروندان تهرانی و تمام ساکنان منطقه ۲۰ زیر پا گذاشته می‌شود. شهرداری اشتباه کرده به یک باغ جواز ساخت واحد مسکونی داده است و می‌تواند برای حفظ منافع کارکنانش این ملک را با یک زمین مناسب معاوضه کند.

آروین تصریح کرد: ما باید تخلف شهرداری را بازخواست کنیم نه اینکه دنباله‌رو تخلف باشیم و بگوییم، چون شهرداری تخلف کرده و جواز داده پس ما هم زمین با سند صریح باغ مشجر را غیرباغ اعلام کنیم.

در پایان، خروج این پرونده از دستور و بازگشت آن به کمیسیون برای تکمیل اطلاعات، با ۹ موافق تصویب شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر باغات شورای شهر تهران عضو شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۴۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران

علی چاله‌چاله رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : با توجه به هشدار‌های هواشناسی در خصوص وقوع بارش‌های سنگین از تاریخ ۱۰ اردیبهشت تا ۱۵ اردیبهشت ماه که هسته اصلی بارش‌ها از چهارشنبه تا شنبه خواهد بود، از کشاورزان استان تقاضا می‌شود تمهیدات لازم را جهت مراقبت از زمین‌های کشاورزی، باغات و دام‌های خود بکار گیرند.

علی چاله‌چاله افزود: کشاورزان برای جلوگیری از خسارت احتمالی باید آبیاری مزارع را در مناطق دربرگیرنده بارندگی ها، بویژه در مزارع غلات جهت جلوگیری از خوابیدگی مزارع، بیماری‌های قارچی و زنگ گندم به تاخیر بیندازند.

وی اضافه کرد: بهره برداران از سمپاشی مزارع و باغات خود طی این بازه زمانی اجتناب کرده و نسبت به پاکسازی مسیر آب مزارع و باغات و کانال‌ها اقدام کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: کنترل رطوبت انبار‌ها جهت جلوگیری از بیماری‌های قارچی، بسته نگه داشتن دریچه گلخانه‌ها در هنگام کاهش دما و بارش‌ها و پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخر‌ها نیز باید در اولویت قرار گیرد.

چاله‌چاله با بیان اینکه لازم است دامداران و عشایر استان نیز طی این مدت از عبور دام‌ها در ارتفاعات اجتناب کرده و دام ها، علوفه و خوراک دام و طیور را به اماکن سرپوشیده منتقل کنند یادآور شد: زنبور داران نیز تمهیدات لازم را جهت مراقبت از کندو‌ها در زمان بارندگی‌ها اعمال کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • رفع خطر از منازل مسکونی فرسوده منطقه ۴ یزد
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • ببینید | ناراحتی زاکانی از انتقاد صریح عضو شورای شهر تهران
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)
  • دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است
  • ۱۹ سامانه جدید ثبت تخلف سرعت در اهواز فعال می‌شود
  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران