نظر داور «عصر جدید» درباره فیلم «بی همه چیز»
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۴۲۵۴
حسینی در رادیو گفتگو ضمن بیان نظر درباره فیلمهای «بی همه چیز» قرایی و «رمانتیسم عماد و طوبی» صباغ زاده گفت: کمتر شدن شکاف دانش دیجیتال والدین و فرزندان و دسترسی همگانی به فضای مجازی و تقویت سواد رسانهای از دستاوردهای دوران کرونایی است. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سیدبشیر حسینی در برنامه «سودای سیمرغ» رادیو گفتگو درباره فیلم «رمانتیسم عماد و طوبی» کاوه صباغ زاده گفت: این فیلم همراه با گپ و گفتهای جالبی است یک دیالوگی بود بامزه است بخش زیادی از فهم من ازاین فیلم همین است زن وشوهر باهم حرف میزدند متوجه نمیشدند چه زمان شوخی و چه وقت جدی باهم هستند آن جاهایی که میدیدم شوخی است در واقع جدیترین مکالمهها شکل گرفته بود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی ادامه داد: با سواد بصری از این فیلم میتوان لذت برد، رنگها و ارتباطها همه رمانتیسم بود؛ بر اساس قاعده رمانتیسم نگاه شاد و خوشبینانه در فیلم جریان داشت، «رمانتیسم عماد و طوبی» فیلم گرم خانوادگی بود که به یک وفاداری توجه میکرد و متن چیزی که دیده میشد، اما ساختار اثر دراین حوزه بسیار رمان بود. دیدن این فیلم مثل خواندن راوی کتاب بود و انگارما کلیپ میدیدیم البته شیطنتهایی هم بوده است که برای مخاطب جذاب است.
حسینی در ارتباط بافیلم بی همه چیز» محسن قرایی گفت: نوع برخورد این فیلم شاهانه و هوشمندانه است. داستان این فیلم مربوط به پنجاه سال پیش است و دوره پیش از انقلاب و رژیم پهلوی را روایت میکند. اما هوشمندانه بی زمانی دارد، ایده لازمان، نامکان بسیاری از اوقات استفاده میشود، اما اینکه ما در ایران برای یرانیان روایت داریم همه قابل بحث است بستگی فرا متنی که برداشت خود مخاطب باشد که زیرمتن باشد یعنی کارگردان یک هدفی دارد و من مخاطب هدف کاملا متفاوتی میتوانم داشته باشم.
وی افزد: نسل جدید رابطه پدر و دختر و زن و شوهر در فیلم «بی همه چیز» درگیرکننده است خرده داستانها نیز مخاطب را درگیر میکند، این فیلم را میتوان چندبار دید و هرمخاطبی برداشت و حس خاص خود را نسبت به آن میتواند داشته باشد
حسینی راجع جشنواره نیز بیان کرد: با وجود کرونا مردم بهداشت را رعایت کردند، جشنواره شادی و همدلی و نشاط همراه خود دارد و محاسن برگزار آن بیشتر از معایب است و اعث فکرورزی ما میشود.
وی در ارتباط با سواد رسانهای وبرخوردی که رسانهها بابیماری کرونا میشد داشته باشند خاطر نشان کرد: دنیای سوادرسانهای به دو بخش قبل و بعد کرونا تقسیم میشود اولین اتفاق کرونا این بوده که سطح دسترسیها اساسا تفاوت کرد به مناطق کشور کمتر برخوردارمان تبلت هدیه دادیم سطح دسترسی مردم به سخت افزارها و ابزارها بسیار تفاوت کرده دومین مساله کمتر شدن شکاف دیجیتال پدران و مادران با بچهها است بخاطرکرونا خیلی اپلیکیشنها را نصب کردند دانش پدران و مادران با سوادرسانهای تقویت شد.
*** «بی همه چیز» آرزویی ۱۲ ساله بود که محقق شد
محسن قرایی که امسال با فیلم «بی همه چیز» در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد در برنامه «سودای سیمرغ» رادیو گفتگو درباره این فیلم گفت:قصه فیلم درباره زنی است که پس از گذشت سالها برای گرفتن حقی که از دست رفته است، به روستای خود بازمیگردد. آمدن او به روستا سبب اتفاقاتی میشود که قصه را پیش میبرد.
وی درباره روند تولید این اثر سینمایی توضیح داد: پیشتولید «بیهمهچیز» پیش از کرونا آغاز شد. داستان این فیلم مربوط به پنجاه سال پیش است و دوره پیش از انقلاب را روایت میکند. به همین جهت تولید این کار، شرایط سخت و ویژهای را میطلبید و فضای قصه، طراحی لباس و صحنه را خاص میکرد و اثری بسیار پرهنرور بود.
محسن قرایی کارگردان فیلم «بیهمهچیز»، درباره شکلگیری ایده این فیلم، بیان کرد: ایده فیلم «بیهمهچیز» از حدود دوازده سال پیش در ذهن من بود. اقتباس از نمایشنامه «ملاقات با بانوی سالخورده» حتی پیش از ساخت فیلم اولم، را دوست داشتم، اما به دلیل شرایط پیچیده، پرهزینه و شرایطش را نداشتم. از آنجاییکه تولید فیلمی اینچنینی پیچیدگیهای خاص خودش را داشت و اثر پرهزینهای تلقی میشد، امکان ساختش برایم مهیا نشد تا به امروز رسیدیم که توانستم بهعنوان سومین فیلم سینماییام، این فیلمنامه را کار کنم.
قرایی در توضیح ساخت فیلم «بیهمه چیز» به تأثیر از جامعه اشاره کرد و گفت: فیلمساز نمیتواند مدعی شود که فیلمش نسبتی با جامعهاش ندارد. من چیزی را که در اطرافم میبینیم و از آن تاثیر میگیرم، مینویسم. هر نگاه هم نگاه دیگری را نقض نمیکند و من به سلایق همه احترام میگذارم. اما فکر میکنم فیلم من بیانگر نظراتم است و نمیخواهم چیزی را اضافه کنم.
منبع: خبرگزاری دانشجو
کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر 99 سینما و تئاتر رادیو گفتگو سیدبشیر حسینی عصر جدید بی همه چیز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۴۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
به ستوه آمدهایم!
سرمربی تیم فوتبال چادرملو اردکان به قضاوت داور دیدار تیمش برابر مس کرمان اعتراض کرد.
به گزارش ایسنا، تیم فوتبال چادرملو اردکان در مرحله یکهشتم جام حذفی فوتبال پس از تساوی ۱-۱ برابر مس کرمان، در ضربات پنالتی موفق شد با نتیجه ۵ بر ۳ تیم میزبان را شکست داده و به مرحله بعدی جام حذفی صعود کند. سعید اخباری در نشست خبری پس از این مسابقه اظهار کرد: به دو تیم و تیم مس کرمان خسته نباشید میگویم. تیم ریشهدار مس کرمان سالها در لیگ برتر تیمداری کرده است. به آقای محمدی بخاطر تیمی که درست کرده تبریک میگویم. مس از آندسته تیمهایی است که فوتبال بازی میکند و تکنیک دارد. از زمانی که آقای محمدی به مس کرمان آمده هم نتایج این تیم و هم سبک بازیشان نشان میدهد که این تیم متحول شده است.
او افزود: تیم ما که برای صعود میجنگند و در عین حال نیمنگاهی به جام حذفی داشتیم. این سومین بازی در جام حذفی بود و هر سه بازی در خارج از خانه بازی کردیم. بچههای ما کار بزرگی انجام میدهند و با وجود فشردگی بازیها و هر ۵-۶ روز باید یک بازی انجام شود.
او ادامه داد: در جریان بازی، تیم مس میزبان این بازی بود. من با تغییرات چینشی و نفرات بازی را شروع میکنم. بازی پایاپای بود و هر دو تیم فوتبال تکنیکی خود را ارائه میکردند. فکر میکنم مجددا اشتباهی از سمت داور صورت گرفت که متاسفانه در صحنه اعلام پنالتی به نفع مس فکر میکنم باید درایت بیشتری به خرج میداد. آنچه من دیدم و فیلمی که مشاهده کردم اعتراضی که وجود داشت این بود که به زعم ما اصلاً خطایی انجام نشده بود. به داور هم تبریک میگویم. کار خودشان را انجام دادند. اعلام پنالتی باعث شد در پنج دقیقه پایانی انتحاری بازی کنیم و خدا را شکر به بازی برگشتیم.
اخباری گفت: در وقتهای اضافه ما بهتر عمل کردیم و میتوانستیم حتی در جریان بازی هم پیروز شویم. تیم مس هم شانس داشت اما ما بیشتر. بچههای ما خیلی جنگیندند و دویدند. ممکن بود آن تصمیم داور تاثیرگذار باشد. الان تیم ما برده اما دیگر نمیدانم چه باید بگویم. از یکسری مسائل به ستوه آمدهایم. امیدوارم دقت و ظرفیت جامعه داوری ما در هفتههای پایانی بیشتر شود. به خدا اگر ما حرفی میزنیم به خاطر حق مردم استان و شرکتی است که بهعنوان فعالیت اجتماعی در ورزش هزینه میکند. از جانب مردمی که چشمانتظار موفقیت هستند میگویم که دقت و درایت بیشتری در هفتههای پایانی لیگ وجود داشته باشد.
سرمربی چادرملو اردکان اضافه کرد: تیم در دومین سال حضورش به جمع هشت تیم پایانی جام حذفی صعود کرد. شش روز دیگر در جام آزادگان بازی داریم و باید خوب ریکاوری کنیم که با این جغرافیایی که در لیگ یک وجود دارد برایمان دعا کنید که به بازیها برسیم.
اخباری درباره چرایی اعتراض خود به داوری گفت: چهار بازی متوالی عین این اتفاق امروز برای ما پیش آمده است. میانگین سنی تیم من به ۲۴ سال نمیرسد. بچههای ماجوان و هیجانی هستند. وقتی میبینند مکرر حق شان خورده میشوند مقداری احساساتی میشوند. من سعی کردم تیم را جمع کنم و به بچهها انرژی و انگیزه بدهم که به بازی برگردند. داور به هر حال اشتباه کرده و باید تمکین کنیم و کار دیگری نمیتوانستیم بکنیم. من خوشحالم در این شرایط بازیکنان به بازی برگشتند فوتبال بازی کردند و به تیم حریف غلبه کردند. داور هم انسان است و انسان جایزالخطاست اما چون چند بار برای تیم ما تکرار شده بازیکنان ما بدبین و استرسی شدند.
سرمربی چادرملو اردکان درباره دروازهبان جوان تیمش نیز گفت: امیرحسین آسیابانپور را سال گذشته که دروازهبان تیم جوانان بود در گزینش و تست به تیم آوردم. آقای طباطبایی به عنوان بهترین دروازهبانان ایران شبانهروز با امیرحسین کار کرد و امروز هم او ۱۹ سالش بود. خوشحالم به این اعتماد جواب داد. ما سه گلر خیلی خوب داریم. حجت صدقی مقداری مصدومیت داشت و این فرصت به امیرحسین رسید و این سومین بازی او بود. خیلی مسلط کار کرد. امیدوارم امیرحسین قدر موقعیت بهش داده شده و قدر مربی خودش را بداند و مسیر رو به رشدی برای او مهیاست.
انتهای پیام