Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@07:45:35 GMT

استان بوشهر به قطب گردشگری دریایی کشور تبدیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۴۵۶۱

استان بوشهر به قطب گردشگری دریایی کشور تبدیل می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر مونسان پیش از ظهر سه‌شنبه در سفر به شهرستان کنگان استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه گردشگری دارد که دریا و ساحل از ظرفیت‌های مهم آن محسوب می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از چند پروژه مهم گردشگری در استان بوشهر خاطرنشان کرد: در مجموع هشت پروژه در این استان به بهره‌برداری رسید که کارهای خلاقانه‌ای در آنها صورت گرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه استان بوشهر می‌توان به قطب گردشگری دریایی در کشور تبدیل شود تصریح کرد: اقدامات خوبی در این راستا آغاز شده و ما آمادگی لازم برای حمایت و همراهی را داریم.

وی به افزایش قابل توجه آمارهای گردشگری در بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: بندر بوشهر به مقصد گردشگری تبدیل شده است و صنعت گردشگری می‌تواند در کنار قطب انرژی بودن استان بوشهر یک مزیت بی‌نظیر برای مردم شهر باشد.

مونسان به تاریخ پرافتخار بندر سیراف اشاره کرد و ادامه داد: ثبت جهانی بندر سیراف با جدیت دنبال می‌شود و در حال تشکیل پرونده برای آن هستیم و امیدواریم به زودی خبرهای خوبی به مردم استان بوشهر برسد.

وی با اشاره به تحقق وعده دولت برای ساخت یک هتل پنج ستاره در استان بوشهر اضافه کرد: امروز اولین هتل پنج ستاره استان بوشهر افتتاح شده است و یک پروژه دیگر نیز با ۷۰ درصد پیشرفت در دست اجرا است.

کد خبر 5137221

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر علی اصغر مونسان بندر بوشهر میراث فرهنگی صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی دهه فجر ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه خطبه های نماز جمعه انقلاب اسلامی ایران گرگان آمار کرونا بوشهر شهرستان کرج شیراز لیگ برتر فوتبال ایران عکس استانها افتتاح طرح عمرانی استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۴۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در عملیات‌های یاد شده حدود ۲ هزار اقلام مصرفی جذب کننده مواد نفتی از سطح دریا و هشت هزار و ۸۰۰ لیتر امحاء کننده ترکیبات هیدروکربنی مورد استفاده قرار گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: از جمله اقدام‌های برجسته در فرایند پیشگیری و مقابله با آلودگی دریایی استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ می‌توان به عملیات گسترده امحاء و جمع آوری آلودگی نفتی در اثر نشت نفت از یکی از خطوط لوله نفتی در آب‌های بندر گناوه اشاره کرد.

شکیبی نسب ادامه داد: آماده سازی بارج مخصوص جمع آوری و ذخیره مواد زائد نفتی و راه اندازی شناور تخصصی مقابله با آلودگی نفتی با نام دریا پاک یک و همچنین برگزاری مانورهای متعدد مقابله با آلودگی‌های نفتی از دیگر اقدام‌های برجسته برای اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در سال گذشته و در راستای اشاعه فرهنگ محیط زیست دریایی برای کودکان، پس از تدوین مطالب متناسب با سن جامعه هدف چهار جلد کتاب چاپ و در بین دانش آموزان توزیع شد.

وی اظهار کرد: در راستای اشاعه فرهنگ محیط زیست دریایی فعالیت‌های فرهنگی متنوع مانند تدوین و چاپ کتاب کودک، پاکسازی سواحل استان، خلق شخصیت‌های عروسکی متناسب برگرفته از کتاب‌های چاپ شده و برگزاری نمایش عروسکی در دستور کار قرار دارد.

شکیبی نسب ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام شده می‌توان به تخصیص یک دستگاه کامیون با مخزن هفت هزار لیتری و استقرار آن در بندر بوشهر جهت دریافت مواد زائد از کشتی‌های متردد در این بندر بود.

شکیبی نسب ادامه داد: از هدف‌های آتی در زمینه حفاظت از محیط زیست دریایی و افزایش توان عملیاتی در آب‌های استان می‌توان به ارتقا تجهیزاتی شناور تخصصی مقابله با آلودگی شناور دریا پاک یک اشاره کرد.

وی گفت: همچنین این شناور به تجهیزات لازم جهت رسیدگی به دریانوردان در زمینه فوریت‌های پزشکی تجهیز خواهد شد.

کد خبر 6091319

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • برگزاری رژه اقتدار دریایی در آبراه راهبردی خورموسی
  • حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن
  • خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره به زودی راه‌اندازی می‌شود
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره
  • «گردشگری دریایی» فقط یک وعده در روز خلیج فارس بود!
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد