Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، این نشست تخصصی در حرم مطهر شاهچراغ(علیه‌السلام) شیراز با حضور علی ‌اکبر عصارنی مدیر مرکز امور خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی و رابطان شهرستان‌‌ها و مناطق شیراز با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برپا شد.

در این مراسم، دبیر کانون‌های خدمت رضوی فارس با توضیح اجمالی شرایط کلان آستان قدس رضوی برای ساماندهی خادمیاران در استان‌ها به تقسیم‌بندی شهرستان‌های استان فارس به سه دسته بر اساس عملکرد خادمیاران پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جابر مهدیار دبیر کانون های خدمت رضوی استان فارس، گفت: بر این اساس سه شهرستان جهرم، داراب و لامرد و منطقه هشت از شیراز در رتبه یک قرار دارند یعنی کار این سه شهرستان  در رتبه دوم ۱۴ شهرستان قرار دارند که کار آن‌ها خوب بوده اما ثبت سوابق ضعیف است و بالاخره در رتبه سوم  ۹ شهرستان قرار دارند که باید تلاش بیشتری کنند تا اقدامات موثرتری انجام شود و سوابق خود را به ثبت برسانند.

عصارنیا مدیر مرکز امور خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی، بیان کرد: تولیت محترم آستان قدس رضوی که در جریان سیل  استان‌های لرستان و سیستان و بلوچستان حضور داشت و شاهد فعالیت ارزنده خادمیاران رضوی در آن مناطق بود که طبق نظر ایشان، هدف از تشکیل چنین جلساتی، افزایش تعداد خادمیاران رضوی و متعاقب آن افزایش خدمت رضوی در سراسر کشور است.

او، تصریح کرد: به این صورت، اگر  سال آینده به این استان مراجعه کنیم، باید هر شهرستان و مسئول کانون‌های خدمت رضوی آن‌ها، یک هزار خادمیار رضوی جدید را معرفی کرده باشند زیرا هدف، آماده کردن فرصتی برای خادمان و خادمیاران رضوی است تا به محرومان خدمات رسانی کنند.

عصارنیا، ادامه داد: تولیت سابق آستان قدس رضوی، سه مقوله توسعه خادم‌، توسعه خدمت و توسعه مخدوم را عنوان داشت که هم اکنون توسعه خادم را مد نظر است که در این رابطه باید خادمیاران در شهرستان‌ها هویت جمعی را به خود بگیرند‌.

مدیر مرکز امور خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی، افزود: حرکت خادمیاری دو بال دارد، یک بال جنبه تشکیلاتی و ساختاری آن است و بال دوم، جنبه خدماتی آن را شامل می‌شود. بر این اساس باید در بحث اول هر شهرستان ۵ خادمیار ستادی داشته باشد. این افراد شامل معاون خادمیاری، معاون کانون‌های خدمت رضوی‌، خادمیار روابط عمومی‌، خادمیار مالی و خادمیار بازرسی هستند‌.

او، اضافه کرد: در موضوع دوم هر یک از شهرستان‌ها باید حداقل دو کانون عمومی فعال و ۵ کانون تخصصی فعال داشته باشند‌ و در بحث سوم نیز مسئله ثبت گزارش‌های کانون‌ها مطرح می‌شود که به این ترتیب، جذب خادمیار بر اساس ثبت فعالیت کانون‌ها است و بر این اساس هر ۶ ماه سهمیه‌ها را اعلام می شود.

عصارنیا، موضوعاتی مانند ارتباط با تعیین تکلیف خادمیاران غیر فعال که در سابق ثبت‌نام کرده‌اند‌، تقویت نذورات به صورت اختصاصی‌، روابط عمومی در هر شهرستان و چهارشنبه‌های امام رضایی مطرح کرد و در پایان تاکید کرد باید در آخر هر هفته یک حرکت امام رضایی در هر شهرستان انجام و درباره آن اطلاع‌ رسانی شود.

در پایان این نشست، احکام صادره برای ۷ شهرستان جدید‌التاسیس توزیع شد و از زحمات مسئولین کانون‌های خادمیاری سه شهرستان جهرم‌، داراب و لامرد و منطقه هشت شیراز با اهدای جایزه تقدیر به عمل آمد‌.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خادمیاران رضوی امور خادمیاری کانون های خدمت رضوی آستان قدس رضوی کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۴۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) به میزبانی معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد، به نقل از آستان‌نیوز،سال گذشته به دستور وزیرامور خارجه و با مسئولیت وزارت امور خارجه، نخستین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع)، با محوریت رفع مسائل زائران بین‌المللی برگزار شد و دوشنبه 4 اردیبهشت ماه دومین نشست آن به میزبانی آستان قدس با حضور حجت‌الاسلام فقیه اسفندیاری، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، علیرضا بیگدلی، معاون وزیر امور خارجه و حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در اتاق جلسات معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این جلسه نسبت به فضای ظرفیت بین‌الملل شهرمشهد مقدس و مزیت‌های نسبی این شهر به عنوان شهر بین‌المللی و همچنین برگزاری نخستین اجلاسیه سفرای کشورهای زائر فرست درمشهد بحث و تبادل نظر شد.

دیپلماسی زیارت، حضور آستان قدس رضوی در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی و همچنین  حضور موسسات فرهنگی در نمایشگاه‌های مشهد از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود. 

همچنین از دیگر موضوعاتی که دراین نشست بحث و تبادل نظر شد، در خصوص مردمی‌سازی بحث زیارت در کشورهای هدف بود که چگونه موسسات و تشکل‌های مردمی دراقصی نقاط جهان بویژه کشورهای هدف بتوانند در خصوص گسترش کمی و کیفی زیارت تلاش کنند و بتوانیم با بهره‌مندی از ظرفیت مردمی در خصوص گسترش امر زیارت گام های مثبتی برداریم.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد/بزرگترین پرچم رضوی در پایتخت به اهتزاز درمی‌آید
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» ویژه خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی
  • همکاری های دوجانبه کانونهای خدمت رضوی استان و سازمان جهادکشاورزی استان یزد
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • شبکه ملی تسهیل‌گر جوانی جمعیت در سمنان ایجاد می‌شود
  • خدمت به خاندان اهل بیت علیهما السلام عزت آفرین است