Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم نامه چهارجانبه احداث ۲۲۶ هزار واحد مسکونی برای رانندگان حمل و نقل عمومی برون شهری به امضا رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تفاهم‌نامه همکاری احداث واحدهای مسکونی برای رانندگان بخش حمل و نقل عمومی برون‌شهری امروز 14 بهمن با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی در حوزه‌های مسکن، شهرهای‌جدید، سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و تعدادی از نمایندگان صنف رانندگان در ساختمان دادمان به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این تفاهم نامه چهارجانبه مقرر است تا 226هزار واحد مسکونی طی 3 سال برای رانندگان احداث شود. از جمله اهداف این تفاهم‌نامه کمک به رفع بخشی از مشکل دسترسی به مسکن رانندگان بخش حمل و نقل عمومی برون شهری است که بین معاونت مسکن و ساختمان، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید با صنف رانندگان به امضا رسید.

این تفاهم‌نام در 7 ماده و چهار تبصره به امضای معاونان وزیر راه و شهرسازی؛ محمودزاده، طاهرخانی، مهرآبادی و حسن‌نیا و همچنین نمایندگانی از صنف رانندگان رسید.

موضوع این تفاهم‌نامه همکاری در احداث واحدهای مسکونی در شهرهای هدف سطح کشور جهت تامین مسکن رانندگان بخش حمل و نقل عمومی برون شهری است که طبق قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن فاقد مسکن هستند. بر اساس نیازمندی‌های احصا و ارایه شده از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سهمیه‌ای که معاونت مسکن و ساختمان هر ساله به دستگاه‌های مسئول اجرای تفاهم‌نامه اعلام می‌کند با بهره‌مندی کامل از ظرفیت‌ها، اراضی و منابع مالی ظرفیت در چارچوب ضوابط و مقررات طرح اقدام ملی مسکن تفاهم نامه تنظیم شد و به امضا رسید.

در این تفاهم‌نامه تاکید شده است که به منظور راهبری موضوع تفاهم‌نامه و ایجاد زمینه اجرای مفاد توافق شده در آن، کارگروه مشترکی مشتکل از نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مطابق با ماده 5 تفاهم‌نامه تشکیل شود.

در ماده 5 این تفاهم‌نامه اعضای کارگروه مشترک شامل معاون مسکن و ساختمان به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی به عنوان رییس گروه، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به نمایندگی از سازمان ملی زمین و مسکن، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و ریاست کانون‌ها و انجمن‌های صنفی ذی‌ربط حسب مورد بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هستند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای حمل و نقل عمومی برون شهری سازمان ملی زمین و مسکن تفاهم نامه برای رانندگان راه و شهرسازی امضا رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۴۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان از انجام مقدمات برای امضای توافقنامه چهارجانبه با دانشگاه علوم پزشکی کرمان، سازمان پزشکان بدون مرز و موسسه کنشگران توسعه درخصوص آغاز فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز سوئیس (MSF) در کرمان خبرداد و گفت:زمینه برای انجام این مهم فراهم آمد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو روح الله خضری پور مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان در نشست مشترک با رییس سازمان پزشکان بدون مرز سوئیس در ایران، پیرامون آغاز به کار سازمان پزشکان بدون مرز (MSF) در کرمان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وی بیان کرد: با توجه به حضور اتباع خارجی در استان کرمان و هزینه‌های بالای درمانی این افراد، پیگیری‌های مکرر از سوی اداره کل امور اتباع استان برای رفع موانع حضور و فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان با دانشگاه علوم پزشکی و سازمان‌های مرتبط انجام و زمینه فعالیت این سازمان در استان مهیا شد.

خضری‌پور به توافقنامه چهارجانبه بین اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان پزشکان بدون مرز (MSF) و موسسه کنشگران توسعه فردا اشاره و بیان کرد: مقرر شد سازمان مذکور با فراهم‌سازی امکانات و تجهیزات اقدامات لازم را انجام دهد.

دیگر خبرها

  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • با رانندگان پر خطر و ماجراجو برخورد شود/ کنارگذرها به شهر دوم تبدیل شده است
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • احداث آشیانه اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • انعقاد تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان